Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از ایلام، محمد تاج‌فرد، دبیر ستاد فعالیت‌های جهادی دانشگاهیان وزارت بهداشت امروز در نشست هم‌اندیشی با نمایندگان بنیاد مستضعفان و بنیادعلوی در استان برای پربارتر کردن ارودهای جهادی، اظهار کرد: فعالیت‌ اردوهای جهادی وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی از سال 1396 وارد مرحله‌‌ جدیدی شده و با تاکیدات وزیر بهداشت فعالیت‌های خوبی در این زمینه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ظرفیت عظیم وجود 200 هزار دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی، تصریح کرد: با حمایت‌های شایسته‌ وزیر بهداشت بیمارستان‌های صحرایی سیار در مناطق مختلف کشور به خدمت‌رسانی مشغول هستند و نکته جالب این است که این اردوها با 3 نفر شروع شد و امروز خادمان مردم در این عرصه به 400 نفر رسیده‌اند.
دبیر ستاد فعالیت‌های جهادی دانشگاهیان وزارت بهداشت با بیان اینکه در این اردوها چشم‌پزشکان و دندانپزشکان به مردم مناطق محروم خدمت ارائه می‌کنند، ادامه داد: از فعالیت‌های دانشجویان نیز در این زمینه استقبال می‌شود اما کار اصلی درمان بر دوش اساتید و پزشکان دارای شماره نظام پزشکی است.
تاج‌فرد تصریح کرد: در حوزه دندان‌پزشکی 80 کلینیک سیار در اختیار دانشگاه‌های سراسر کشور قرار گرفته که سهم ایلام تاکنون 1 دستگاه بوده که به‌زودی 1 دستگاه دیگر اضافه خواهد شد و تاکنون در سراسر کشور یک میلیون نفر از این خدمت بهره‌مند شده‌اند.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه مرکزی بین وزارت بهداشت و بنیاد مستضعفان تأکید کرد: امیدواریم این تفاهم‌نامه بخشی از تنگناهای موجود را برطرف و زمینه‌‌ خدمات بیشتر به نیازمندان را فراهم کند.
رضا ولیزاده، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز با تشریح برخی از مشکلات در مناطق محروم استان، گفت: مطمئناً همکاری ستاد فعالیت‌های جهادی دانشگاهیان وزارت بهداشت و بنیاد مستضعفان می‌تواند به رفع این مشکلات کمک کند.
روح‌الله استاک، معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز نقطه قوت اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی را به کار گرفتن تخصص خود برای رفع نیازهای اساسی مردم دانست و اظهار کرد: در این اردوها علاوه بر ارائه‌ خدمت به مردم روحیه‌ جهادی نیز نهادینه خواهد شد و دانشجویان با رعایت تمام ظرافت‌ها عملاً محیط کار را خواهند دید.
یوسف فریادی‌زاده، مدیر‌کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان ایلام، نیز با قدردانی از هماهنگی‌های به‌وجود آمده بین وزارت بهداشت و این بنیاد، گفت: استان ایلام نیازهای متعددی دارد که امیدواریم این همکاری‌ها به کم شدن این مشکلات در مناطق روستایی و محروم بینجامد.
در این نشست احمد محمدیان، مدیر طرح ملی آبادنی و توسعه بنیاد علوی در ملکشاهی گفت: این بنیاد بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری تاکنون در مناطقی مانند مانند قلعه‌گنج، چالدران و لنده به‌صورت پایلوت وارد شده و امروز در استان توسعه‌ ملکشاهی را هدف خود قرارد داده است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی در این زمبنه پای کار است، ابراز امیدواری کرد در این مسیر کمک‌های موثری انجام گیرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا ایلام فرهنگی اردو جهادی قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۲۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی

به گزارش وزارت بهداشت، ابوالفضل باقری فرد درباره برگزاری پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی گفت: در این آزمون ۵۲ درصد شرکت کنندگان خانم هستند که در ۲۵ رشته تخصصی رقابت کردند.

وی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون در نیمه دوم خرداد اعلام خواهد شد، خاطر نشان کرد: کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی تا یک ماه بعد از آزمون در اختیار داوطلبان قرار می گیرد تا بتوانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، تغییرات در برنامه دستیاری را موجب بهبود مشارکت خواند و تصریح کرد: امسال تغییراتی در برنامه دستیاری ایجاد کردیم تا موجب افزایش انگیزه در دستیاران شود که از مهمترین آن می‌توان به افزایش دستمزد دستیاران، کاهش شیفت های کاری اشاره کرد و اقدامات دیگری که در حال برنامه ریزی است.

باقری فرد افزود: امسال با مصوبه وزارت بهداشت، در بعضی از رشته های مورد نیاز کشور مانند جراحی قلب، جراحی قفسه صدری، جراحی کودکان افراد هم در مقطع تخصص و هم فوق تخصص می توانند وارد رشته شوند. سال گذشته تعداد زیادی از صندلی های خالی با همین شیوه تکمیل شد و امسال نیز این اقدام صورت خواهد گرفت.

پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، شهرکرد، اردبیل، شیراز، ارومیه، کرمان، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، گلستان، بندرعباس، گیلان، بوشهر، لرستان، بیرجند، مشهد، تبریز، مازندران، همدان، زاهدان، شهیدصدوقی یزد، سمنان، قزوین، کاشان، کردستان، قم و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران با بیش از ۱۲ هزار داوطلب برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود