Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@03:05:31 GMT

250 مدیر ارشد شهرداری پایتخت حذف می شوند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۲۸۷۸

250 مدیر ارشد شهرداری پایتخت حذف می شوند

تهران - ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طرح الزام شهرداری پایتخت به ادغام و کاهش حوزه های معاونت شهرداری از 9 به حداکثر 6 سطح گفت:با اجرای این طرح 250 مدیر ارشد اعم از قائم مقام، مشاور و جانشین در بخش های مختلف شهرداری حذف خواهند شد.

به گزارش ایرنا سید حسن رسولی روز سه شنبه در نشست خبری، بر ضرورت ساماندهی پست های سازمانی در شهرداری تهران تاکید کرد و افزود: در این طرح حذف پست های قائم مقام و یا جانشین و مشاور در کلیه واحد های ستادی، مناطق، سازمان ها و شرکت های تابعه، تعدیل از بالا انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت :یکی از چالش های مهم شهرداری نامناسب بودن ساختار سازمانی با شرح وظایف و ماموریت در این سازمان است.
رسولی ادامه داد:در این خصوص طرح الزام شهرداری پایتخت به ادغام و کاهش حوزه های معاونت شهرداری از 9 به حداکثر 6 سطح سازمانی و حذف پست های قائم مقام و یا جانشین و مشاور در کلیه واحدهای ستادی، مناطق، سازمان ها و شرکت های تابعه در دستور کار شورای شهر قرار دارد.
وی با بیان اینکه این طرح یکشنبه آتی در صحن شورای شهر مطرح می شود، اظهار داشت: بحث ساماندهی سازمان های زیرمجموعه شهرداری شامل دو بخش اصلاح ساختار سازمان و شرکت های وابسته به شهرداری و ساختار سازمانی ستاد شهرداری مناطق و نواحی است.
رسولی تاکید کرد: در این شرایط از منظر علم سازمان، مدیریت و تجارب فنی و حرفه ای نظام گردش کار به دلیل بزرگی بیش از حد سازمان با کندی مواجه شده به همین دلیل مسیر ارائه خدمات به شهروندان نیز روند عادی ندارند برای نمونه با وجود راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک شهر حداقل زمان برای صدور پروانه ساخت 9 ماه طول می کشد.
خزانه دار شورای شهر تهران اعلام کرد: یکی از کارکردهای مورد انتظار نظام کارآمد، نظام گردش کار سریع و شفاف است و این مهم با حذف موانع و مراحل اضافی و سرعت بخشیدن میسر خواهد بود.
رسولی خاطر نشان کرد: این هدف با مهندسی مجدد سازمان و ساختار و تجدید نظر در نظام ساختار، اختیارات و مسئولیت ها و بازنگری در حد و اندازه سازمان میسر می شود.
وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر تهران به دنبال ایجاد نظم و انضباط کار در شهرداری پایتخت است باید در این باره ورود جدی داشته باشد، گفت: به همین دلیل نظم بخشی به کار، شورا اصلاح ساختار سازمان های شهرداری پایتخت را در دستور کار قرار داده است.
وی تاکید کرد: شهرداری تهران در طول سال های گذشته بیش از اندازه فربه شده و به دلیل این بزرگی، سازمانی ناکارآمد شده است.
رسولی گفت: این توسعه به صورت افقی و عمودی در سطح معاونت ها، سازمان ها و شرکت های تابعه موجب موازی کاری و دوباره کاری انجام ماموریت ها در شهرداری تهران شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران افزود: در این طرح به دنبال این هستیم که تعداد معاونت های شهرداری پایتخت از 9 معاونت به حداکثر 6 معاونت کاهش یابد همچنین علاوه بر هرس سازمانی برای حذف چابک سازی پست های غیرضروری نیز اقدام شده است.
وی عنوان کرد: برخی از این پست ها مانند، پست های مشاور، قائم مقام و جانشین، پست های غیرضرور و فاقد شرح وظیفه و مامورتی خاص هستند که کمکی به کارآمدی سازمان نمی کند.
وی با تاکید بر اینکه ضرورت تصویب این طرح برای تمام اعضای شورای شهر تهران نیز تشریح شده است، اظهار داشت: شورای شهر در بودجه سال 97 شهرداری پایتخت را ملزوم کرد که 6 درصد از نیروهای موجود را کاهش دهد همچنین به شهرداری اجازه داده شد که معادل آن ، 3 درصد نیرو از نخبگان و متخصصان از طریق آزمون استخدامی جذب کند.
رسولی تاکید کرد: در طرح الزام شهرداری تهران به حذف پست های قائم مقام و یا جانشین و مشاور در همه واحدهای ستادی، مناطق، سازمان ها و شرکت های تابعه به دنبال حذف پست هایی هستیم که با ردیف سازمانی بدون هیچ شرح وظیفه ای در ساختار ایجاد شده و معادل سازی با جایگاه مدیران شده است.

*طرح ادغام و کاهش معاونت های شهرداری به نفع مردم است
رسولی در ادامه با بیان اینکه درباره این طرح از ابتدای دوره پنجم برنامه ریزی شده است گفت: به عنوان طراح این طرح جدی هستم چرا که این طرح به نفع عموم مردم بوده و عوارض آن برای خواص است.
وی افزود: در تصویب و اجرای این طرح به دنبال منافع عمومی هستیم و هرس سازمانی مورد اعتراض برخی خواهد شد.

*مشاوران شورای شهر رابطه استخدامی با شورا ندارند
وی در ادامه توضیح طرح الزام شهرداری تهران به ادغام و کاهش حوزه های معاونت شهرداری ، تاکید کرد: مشاورانی که در شورای شهر تهران حضور دارند، رابطه استخدامی با شورا ندارند.
وی افزود: این در حالیست که در شهرداری تهران، رابطه استخدامی وجود دارد و حتی پست مشاوران همطراز با مدیران شده است.

*جلوگیری از موازی کاری
عضو شورای اسلامی شهر تهران، یکی از مهمترین اصل طراحی ساختار سازمانی هر نهادی از جمله شهرداری پایتخت را جلوگیری از موازی کاری دانست.
وی گفت: موازی کاری یعنی یک فعالیت هم جنس در دو یا سه واحد به طور همزمان انجام می شود که این مصداق عینی ناکارآمدی سازمان است.
رسولی عنوان کرد: شهرداری سازمانی است که روزانه حدود یک هزار خدمت به شهروندان ارائه می کند و از این رو باید نحوه ارائه این خدمات به صورت سیستماتیک در کمترین زمان انجام شود.

*اصلاح ساختار سازمان فرهنگی و هنری شهرداری
رسولی درباره اصلاح ساختار سازمان فرهنگی و هنری شهردرای تهران نیز گفت: در دهه 70 با تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شهرداری تهران موظف شد تا 4درصد از درآمدهای خود را برای فعالیت های فرهنگی هزینه کند.
وی گفت: با وجود اینکه هزینه بودجه این سازمان از جیب مردم تهران تامین می شوند اما شهرداری کمترین نقشی در مجمع و هیات مدیره و ارکان این سازمان دارد.
وی تاکید کرد: برای اصلاح ساختار این سازمان باید از طریق دولت، مجلس و یا شورای عالی استان ها اقدام شود.
تهرام/7244/ 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراي شهر ساختار سازماني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۲۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت

مسعود حق‌لطفی، مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره آخرین وضعیت پروژه خانه شهر ضمن اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی این پروژه گفت: عملیات سازه‌ای ساختمان خانه شهرضمن اجرای شیب‌بندی بام و بخش اعظم نمای ساختمان به اتمام رسیده و این در حالی است که تاسیسات مربوط به زیرساخت‌های مکانیکی و برقی نیز نصب شده است.

وی افزود: کار نصب ۴ دستگاه آسانسور، اجرای رمپ مرکزی، نصب هواساز و فن کوئل، محوطه‌سازی بخش شمالی پروژه و نازک کاری طبقات در دست انجام است.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، ساختمان خانه شهر (بلدیه تهران) را از جمله پروژه‌های فاخر بازآفرینی شهری خواند و از این پروژه با توجه به موقعیت مکانی خاص آن، به عنوان بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت با حفظ ساختار و شکل سنتی بنا تعبیر کرد.

گفتنی است، خانه شهر در زمینی به مساحت ۴۹۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۸ هزار متر مربع در ۴ طبقه (دو طبقه روی زمین و دو طبقه زیرزمین) با کارکردی فرهنگی و متشکل از یک سالن چند منظوره به ظرفیت ۳۸۰ نفر، موزه با رویکرد معرفی تهران و شهرداری تهران، فضا‌های نمایشگاهی و عرضه محصولات فرهنگی، بام سبز و سالن رسانه و تشریفات برای رخداد‌های مهم دیپلماتیک شهر احداث می‌شود و با تکمیل آن در ماه‌های پیش‌رو یکی از رخداد‌های عمرانی منحصربه‌فرد در شهر تهران محقق خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تعویض یونیت پل‌های عابر مکانیزه پایتخت
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت
  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ ها؛ تأیید واگن‌ ها را به تأخیر نیندازید
  • انتقاد عضو شورای شهر از عدم ساخت ورزشگاه‌های جدید در پایتخت
  • سرانجام دهکده ورزشی در پایتخت چه شد؟
  • جزییات افزایش هزینه خدمات بهشت زهرا در سال جدید
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها درباره واگن‌های مترو
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها برای ورود واگن‌های مترو