Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی، بر ضرورت طراحی مد و لباس مطابق با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی تاکید کرد و گفت: طراحان لباس باید حمایت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز٬ «سیده فرانک موسوی»، در نشستی با طراحان مد و لباس استان، ضمن قدردانی از همکاری آنان در برگزاری نمایشگاه مد و لباس٬ اظهار کرد: تلاش شما نقش مهمی در معرفی فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی در مقابل فرهنگ بیگانه دارد، بنابراین یکی از ضرورت های اجتناب ناپذیر نیازهای فرهنگی، توجه به موضوع مد و لباس ایرانی اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، افزود: نوع پوشش ظاهری، هویت فکری و عقیدتی یک ملت را نشان می ‌دهد و طراحان توانمند و هنرمند ما می ‌توانند بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی خود طراحی مد و لباس داشته و مطابق با ذائقه بانوان، آن را به بازار عرضه کنند.

 

وی با اشاره به اینکه طراحان مد و لباس در ارائه طرح های خود باید به زیبایی، جوان پسند بودن و مطابق با معیارهای اسلامی توجه کنند، ادامه داد: در این زمینه ما طراحان توانمندی داریم که اگر حمایت شوند می توانند مبتکر تولید فرهنگی در زمینه مد و لباس بوده و اثرهای فاخری را ارائه کنند.

 

موسوی، با بیان اینکه ایرانیان دارای ذوق و سلیقه بالایی هستند و قطعا مدلی که برگرفته از فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی باشد بسیار پسندیده تر خواهد بود، بر ضرورت همکاری تولید کنندگان و اصناف با طراحان مد و لباس تاکید کرد.

 

وی اضافه کرد: زندگی در جامعه اسلامی ایجاب می کند تا مبانی اسلامی را به صورت عملی به فرزندان خود بیاموزیم لذا در این موضوع مهم باید مدل هایی را تهیه کنیم که جذاب بوده و با مد، سلایق، سن و شخصیت افراد همخوانی داشته باشد، در این صورت شاید بتوانیم پاسخگوی مطالبات دختران جوان مان باشیم.

 

پایان پیام/637

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون اول رئیس جمهور خراسان جنوبي حسن روحانی بیرجند بازدید استان بوشهر دفاع مقدس بجنورد خراسان شمالی اصفهان روحانی فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی امور بانوان مد و لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت گسترش بنیاد پویانمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد

محمد مهدی اسماعیلی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: اینکه چهره سال هنر انقلاب اسلامی، از چهره‌هایی هستند که شناخته شده اند، این نشان از این دارد که باید به سابقه توجه کرد. 

وی افزود: انتخاب استاد نجابتی به عنوان چهره سال ۱۴۰۲ هم به دلیل چند دهه کار مداوم، آثار ابتکاری و تلاش‌ها و مجاهدت‌های ایشان در مسیر انقلاب است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هنرمند منتخب در چشم اهالی هنر جایگاه بالایی دارد که این جایگاه با کار مداوم و ممارست در خلق آثار به وجود آمده است. 

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به ایجاد بنیاد پویانمایی و مخالفت گروهی از ایجاد این ساختار جدید گفت: قرار است وزارت فرهنگ یک حوزه تنظیم گر، نظارتی و حامی پدید آورد که نیازمند یک جایگاه مترقی و ترفیع یافته است که بتواند این ماموریت به درستی انجام دهد. 

وی افزود: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ ساختار مستقلی برای پویانمایی نداشتیم و با پذیرفتن اقتضاعات جدید حکمرانی باید این کار صورت می‌گرفت، مثلا وقتی که یک پویانمایی سینمایی در داخل و خارج از کشور به نمایش درمی آید و افتخار بالایی کسب می‌کند، نشان دهنده این است که این بنیاد به افزایش این ظرفیت‌ها کمک کرده است.

دیگر خبرها

  • سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است
  • ضرورت گسترش بنیاد پویانمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • نمایش اسب‌های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز
  • صنعت اسباب بازی، مسئله جدی دانشگاه‌های جهان
  • آشنایی با آموزش طراحی لباس و بازار کار آن
  • مستند پرتره عبدالحمید قدیریان از رادیو فرهنگ
  • نمایش اسب های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز
  • اسماعیلی: سکوی دائمی عرضه لباس عفیفانه در میدان هفت تیر افتتاح می‌شود
  • نمایشگاه‌های مد و لباس ایرانی در شهرستان های کرمان برگزار می شود