Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-23@13:23:42 GMT

برگزاری دوره گردشگری سلامت در اهواز

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۳۰۸۰

برگزاری دوره گردشگری سلامت در اهواز

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مسعود سپهری در حاشیه این کلاس آموزشی که با حضور فعالان گردشگری استان در محل سالن جلسات اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان برگزار شد، با بیان این‎که هدف از تشکیل این کلاس آموزشی تبیین جایگاه آژانس‎های مسافرتی و تورلیدرها در صنعت گردشگری سلامت برای شرکت‎کنندگان بود گفت: مباحثی که در این کلاس‎ها مطرح می‎شود بیشتر با محوریت آگاه‎سازی آژانس‎های گردشگری و تورلیدرها است و ما در صدد این هستیم تا به واسطه برپایی این کلاس‎ها، آژانس‎های گردشگری ضمن اطلاع از جایگاه خود در حوزه گردشگری سلامت، دریابند که از چه نقطه‎ای باید کار خود را در این حوزه آغاز کنند و در نهایت چه خدماتی را به گردشگر سلامت ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه در تعریف گردشگری سلامت گفت: گردشگری سلامت در تعریف سازمان جهانی گردشگری (WTO)، به آن نوع از گردشگری اطلاق می‎شود که گردشگر با هدف استفاده از خدمات سلامتی روح و جسم و نیز خدمات درمان به مدت بیش از 24 ساعت در کشور مقصد اقامت پیدا می‎کند.

این کارشناس حوزه گردشگری سلامت با اشاره به مباحث مطرح‎شده در این کلاس آموزشی تصریح کرد: در این دوره آموزشی درخصوص مفاهیم، تعاریف اولیه گردشگری سلامت، اهداف این نوع از گردشگری در ایران و دنیا و مزیت‎های نسبی‎ای که ایران درخصوص جذب گردشگر سلامت به نسبت سایر کشورهای دنیا دارا است بحث شد.

وی افزود: همچنین درباره اقداماتی که از سال 82 به بعد در این حوزه در ایران انجام و منجر به این شده است که بین 0.5% تا 1% گردش مالی گردشگری دنیا (معادل یک تا دو میلیارد دلار در سال) در ایران جذب شود صحبت شد.

سپهری گفت: در بخشی از این کلاس آموزشی، یک آمار مقایسه‎ای از هزینه‎های درمان در کشورهای پیشرفته، کشورهای منطقه و ایران ارائه و نشان داده شد که ایران باتوجه به تعرفه‎های موجود از مزیت نسبتاً خوبی برای جذب گردشگر سلامت برخوردار است.

او اضافه کرد: در پایان این دوره آموزشی نیز راهکارهایی که می‎توانیم به واسطه آن سهم گردشگر ورودی به کشور را در استان بالا ببریم، به حاضرین در کلاس ارائه کردیم.

این کارشناس حوزه گردشگری سلامت در پایان با بیان این‎که خوشبختانه طی سال‎های اخیر در استان خوزستان فعالیت‎های خوبی از سوی اداره‎کل میراث فرهنگی در حوزه ساماندهی آژانس‎های مسافرتی‎ای که تمایل به جذب گردشگر سلامت دارند انجام شده است اظهار امیدواری کرد: با اقدامات اصولی در حوزه این نوع از گردشگری در استان شاهد توسعه بیش از پیش گردشگری استان خوزستان باشیم.

انتهای پیام/

20 / 20 گردشگری سلامت سازمان جهانی گردشگری (WTO)، دکتر مسعود سپهری دوره گردشگری سلامت برگزاری دوره گردشگری سلامت در اهواز جذب گردشگر سلامت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: گردشگری سلامت سازمان جهانی گردشگری WTO جذب گردشگر سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۳۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزشی معلمان جدید تربیت بدنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: معلمان تربیت بدنی شرکت کننده در این دوره با حقوق ورزشی در کلاس درس، ایمن سازی فضا و تجهیزات ورزشی، آموزش درس تربیت بدنی، تهیه طرح درس و اجرای آن بصورت عملی آشنا شدند.
سید کاظم حسینی هدف از برگزاری دوره آموزشی ویژه  این معلمان را آموزش تربیت بدنی در برنامه درسی، فرصت کسب مهارت‌های زندگی ، بکارگیری آموخته‌ها در موقعیت‌های زندگی و راهکار‌های مقابله با چالش‌های آن اعلام کرد.
این دوره‌ها بصورت مستمر برای همه معلمان تربیت بدنی در سراسر استان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • برگزاری دوره آموزشی برای ۴۰۰ نفر از مربیان و داوران دادرس
  • برگزاری دوره آموزشی زیست عفیفانه در مشهد
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 
  • تجهیز زیرساخت‌های گردشگری در استان مرکزی
  • برگزاری دوره آموزشی خبرنویسی و سواد رسانه به میزبانی صومعه سرا
  • برگزاری دوره آموزشی معلمان جدید تربیت بدنی
  • آغاز ششمین فصل آموزشی توانمندسازی فعالان گردشگری مازندران