Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی امیر شاهین تقی خانی امروز در نشست هم اندیشی روسا، معاونان، مسولان فرهنگی و روابط عمومی عقیدتی سیاسی ارتش در مجتمع فرهنگی و آموزشی ارتش در مشهد بیان کرد: مجموعه عقیدتی سیاسی ارتش حدود سه الی چهار ماه گذشته را به موضوع بزرگداشت 40 سالگی انقلاب اسلامی اختصاص داده است و در این راستا دستور کار جامعی از سوی ستاد کل ارتش که ذیل شورای هماهنگی 40 سالگی انقلاب اسلامی فعالیت دارد تهیه شد تا اقدامات ارتش طی این 40 سال بررسی و مشخص شود چه اتفاقاتی در این سال ها افتاده، کشور چه سختی هایی را تحمل کرده و از چه گردنه هایی عبور کرده است به عزت و اقتدار امروز برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی در طول چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده که در محورهای مختلف و چند مقاطع زمانی حساس همراه و همگام با مردم و نظام برای حفظ دستاورهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده است.

امیر سرتیپ دوم ستاد اظهار کرد: این چهار مقطع نقش و تلاش بی نظیر ارتش در پیروزی، تثبیت و استحکام انقلاب اسلامی را نشان می دهد. این مقاطع از ابتدای پیروزی انقلاب تا شروع جنگ تحمیلی آغاز می شود و تا دوره خطیر و بسیار پر فراز و نشیب سال های دفاع مقدس و تلاش برای حفظ و اقتدار کشور پس از آن ادامه می یابد و نشان می دهد ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر قوا به وظایف خویش عمل کرده است.

وی افزود: بنابراین ارتش در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی در نظر دارد بتواند گوشه هایی از خدمات، فعالیت ها و اقدامات مهم و راهبردی خود جهت پیروزی، تثبیت، استحکام و استمرار اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در منظر مردم عزیز قرار دهد.

لزوم بازخوانی دستاوردهای ارتش
معاون فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش عنوان کرد: ارتش برای این اقدام اساسی چند رویکرد را مد نظر قرار داده که مهمترین آن شامل اطلاع یافتن مردم شریف از آن چیزی است که در طول چهار دهه گذشته اتفاق افتاده است؛ در کنار این، اطلاع جامعه بزرگ ارتش اعم از خانواده های کارکنان ارتش و سربازان از نقش آفرینی ارتش نیز بخش دیگری از این رویکرد است.

وی به نقش آفرینی ارتش در بازگویی جلوه های متعدد انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ارائه جلوه هایی از جایگاه ولایت فقیه، جایگاه امام و رهبری، دلسوزان نظام اعم از شهدا، پیشکسوتان، ایثارگران و همه آنان که در این امر نقش آفرین بودند، رویکرد اصلی ماست و ارتش بنا دارد با شعار محوری «چهل سال عزت و اقتدار ارتش انقلابی با افتخار به گذشته و امید به آینده» این فعالیت ها را به اطلاع مردم رساند.

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: برنامه های ما ارایه سرفصل های فعالیت ها و اقدامات مهم ارتش در 40 سال گذشته خواهد بود که هر کدام از این فعالیت ها و راهبردها شامل ده ها و بعضا شامل 40 بخش مهم است. در مجموع قرار است ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه فرماندهان عزیز و دلسوز، روحانیون و متولیان امور فرهنگی و نظامی در کشور بتواند در قالب برگزاری نمایشگاه های مختلف، رزمایش ها، کلاس ها، تولید مستندات، مسابقات مختلف و ده ها برنامه های مهم دیگر گوشه ای از این فعالیت ها را به اطلاع مردم برساند.

معاون فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش دستاوردهای بسیاری در طول 4 دهه اخیر به دست آورده که لازم است این فعالیت ها، حتی برای خود کارکنان ارتش نیز بازخوانی شود تا بدانیم چه اقداماتی توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران انجام شده چرا که مرور زمان باعث می شود این اقدامات به فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه 40 سالگی انقلاب فرصت طلایی برای معرفی دستاوردهای ارتش است، تصریح کرد: صدها طرح بزرگ خودکفایی در مجموعه ارتش برگزار شده که موجب خود اتکایی، خود ایستایی و بی نیازی از بیگانگان در حوزه های مختلف شده است. فراموش نمی کنیم که ملت عزیزمان و ارتش سرافراز میزبان بیش از 40 هزار اسیر از دوران دفاع مقدس بود که با رفتار انسانی، اخلاقی و اسلامی توانست فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را به ایشان منتقل کرده و اینان بتوانند در گستره بزرگتری این فرهنگ را منتشر کنند.

معاون فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ما می دانیم مجموعه نیروهای مسلح، از جمله ارتش، با برپایی صدها رزمایش بزرگ چه نقش مهمی درحفظ امنیت مرزهای میهن اسلامی داشته اند؛ رزمایش هایی که هر یک شرارت ها را از مرز و بوم مقدس کشور عزیزمان دور کرده است.

وی با اشاره به نقش روحانیت در ارتقای معنویت و ایمان کارکنان و خانواده های ارتش گفت: ارتش همپای انقلاب اسلامی، پرداختن به قرآن را آغاز کرد و امروز به جایی رسیده ایم که 11 هزار و 500 حافظ از نیم جزء تا حفظ کل در خانواده و کارکنان ارتش فعالیت دارند؛ تشکیل دارالتحفظ ها و برپایی مسابقات قرآن کریم نیز از دیگر فعالیت هایی است که ارتش در این راستا دنبال کرده است.

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: تألیف چندین جلد کتاب در حوزه های مختلف، به ویژه زندگینامه شهدا از دیگر اقدامات ارتش است که طی این 4 دهه صورت گرفته است. در کنار این، تبیین عملیات هایی چون H3 که از خارق العاده ترین عملیات های نظامی جهان محسوب می شود، برای مردم جذابیت دارد.

معاون فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه از اینگونه عملیات ها در دفاع مقدس بسیار بوده، افزود: شکست حصر سوسنگرد از دیگر عملیات هایی است که اگر اتفاق نمی افتاد، خوزستان سقوط می کرد؛ در نتیجه این سقوط، استحکام و اراده نظام شکسته می شد و صدمات جدی برای کشور به همراه داشت؛ لذا باید این عملیات ها برای مردم تبیین کرد.

در ادامه حجت الاسلام محسن سلیمانی، ارشد عقیدتی سیاسی منطقه خراسان و رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه ای شمال شرق کشور، بیان کرد: با توجه به همجواری مشهد با بارگاه منور رضوی، اقدامات فرهنگی و قرآنی زیادی از جمله برگزاری مسابقات قرآن کریم در ارتش دنبال می شود و امیدواریم در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی با هم افزایی متولیان فرهنگی و دست اندکاران در ارتش فعالیت های فرهنگی خوبی ارائه دهیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در استان خراسان رضوی به دلیل وجود بارگاه منور رضوی ظرفیت و پتانسیل خوبی وجود دارد که این بارگاه به عنوان مهم ترین جاذبه فرهنگی این خطه محسوب می شود که می توان از آن در راستای اعتلای فرهنگی ارتش بهره برد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی سیاست و اقتصاد ارتش آیت الله جنتی عقیدتی سیاسی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۳۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - سروش سلیمی: مراسم انتخاب چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۲ در حالی امسال در استان فارس برگزار شد که این آئین هیچ حاشیه‌ای نداشت و آرشیو عکس‌های برنامه هم گواه لبخند حاکی از رضایتی بود که حین خواندن نام نهایی بر لبان حضار حتی رقبای چهره شاخص هنر انقلاب نشست؛ آزاده‌ای که عکاس شد.

هفته هنر انقلاب اسلامی رویدادی است که با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهید سیدمرتضی آوینی و تقدیر از هنرمندان انقلابی برگزار می‌شود. شهید آوینی که صدای خاصش در کنار دوربین فیلمبرداری‌اش برای ما یادآور روایت فتح و ثبت لحظه‌های ناب حماسه عشق و ایثار دفاع مقدس بود و حال این جایزه در استان فارس به کسی تعلق گرفته که تلاش دارد راه و آئین آوینی را برود. هم جانباز جبهه و جهاد است و هم قاب دوربینش همچنان لحظه‌های ناب را ثبت می‌کند. با هم پای صحبت‌های وی نشستیم.

احمدرضا مداح در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ابتدا در معرفی خود گفت: متولد خرداد ۱۳۴۷ در شهر شیراز هستم؛ فعالیت‌های حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۸۴ با حضور در خبرگزاری‌های ایثار و نوید شاهد به صورت حرفه‌ای آغاز کردم و در خبرگزاری‌های مختلف به ویژه خبرگزاری‌های انقلابی فعالیت مستمر داشته‌ام و هم اکنون نیز در خبرگزاری فارس مشغول خدمت هستم.

چهره شاخص هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ در استان فارس در خصوص زمینه حرفه‌ای فعالیت‌های خود و علایقش خاطرنشان کرد: بیشتر در حوزه‌های اجتماعی و ایثار و شهادت فعالیت دارم اما علاقه خودم به جز حیطه مسائل اجتماعی و حوزه ایثار و شهادت در زمینه عکاسی خبری و مستند اجتماعی است و به مسائل اجتماعی به خصوص آسیب‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای نشان می‌دهم.

احمدرضا مداح انتخاب خود به تأیید هیأت داوران به عنوان چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی ۱۴۰۲ را ابتدا لطف خدا و سپس مرهون لطف شهدا می‌داند. وی در پاسخ به این سوال مهر که مهمترین کلیدواژه گزارش‌های تصویری‌اش چه بوده است می‌گوید: مردم و انعکاس دغدغه‌های آنها مهمترین دغدغه‌ام بوده است.

مداح، حرفه عکاسی و خبرنگاری را ورا و فراتر از حضور در نشست‌ها و جلسات از پیش تعیین شده می‌داند و معتقد است خبرنگار و عکاس خبریِ خوب کسی است که سوژه‌ها را بیافریند و تولید کند نه اینکه منتظر بنشیند تا آفیش شود بلکه باید خودش به دنبال سوژه‌ها ‎بگردد.

از وی می‌پرسم نقطه عطف کار رسانه‌ای احمدرضا مداح را کدام برهه می‌دانی و می‌گوید: فعالیت‌هایم در دوره شیوع کرونا کلی سر و صدا به پا کرد و آن دوران و مشاهده مجاهدت‌ها و ایثار کادر درمان برایم یادآور دوران دفاع مقدس بود. گزارشم راجع به محیط زیست مهارلو و ورود فاضلاب به این تالاب زیبا که انعکاس گسترده‌ای نیز داشت و مسؤولان را به تکاپو واداشت هم از دیگر فعالیت‌های خبرساز دوران حرفه‌ای ام است که تمام دوربین‌ها و توجهات را به آن سو برد.

وی همچنین می‌گوید: ترک خوردن نقش رستم بر اثر فرونشست زمین آن‌هم به دلیل حفر بی رویه چاه‌های آب نیز سوژه دیگری بود که خیلی سر و صدا کرد و توانستم توجه مسؤولان را به صیانت بهتر از میراث کهن نیاکانمان جلب کنم.

مداح در ادامه در حالی که بغض می‌کند می‌گوید: وداع خانواده‌ها با شهدا و تشییع پیکر شهدای گمنام از جمله گزارش‌های تصویری است که در آن آنچه را که به تصویر می‌کشم با عمق وجودم درک می‌کنم و تمام آن لحظات حاوی اشک و عشق و احساس برایم چون گوهری گرانبها است.

وی در ادامه می‌گوید: در کل گزارش‌هایی که در ارتباط با مشکلات مردم، محیط زیست، حوزه ایثار و مسائل فرهنگی و اجتماعی کار کرده‌ام را دوست‌تر می‌دارم تا گزارش‌هایی که مرتبط با ادارات است و هرگاه می‌بینم گزارشم اثرگذار بوده و باعث رضایت مردم شده انگیزه‌ام مضاعف می‌شود.

از او می‌خواهم از حضورش در جبهه‌های جهاد بگوید. تداعی خاطرات همرزمانش لبخندی از سر رضایت بر لبانش می‌نشاند اما به محض اینکه کلامش به بازگویی خاطرات اسارت می‌رسد با تکان سری از سر تالم و اندوه ناشی از خاطرات تلخ اسارت اینگونه بیان می‌کند: آبان ۱۳۶۲ زمانی که اول دبیرستان بودم وارد جبهه شدم و تقدیر اینگونه رقم خورد که ۲۴ اردیبهشت ۶۵ در کانال بجلیه اسیر شوم.

آری درست پیش از عملیات والفجر مقدماتی، احمدرضا، تخریب‌چی این عملیات در یک عملیات ایذایی در بجلیه عراق با موج انفجار مینی که قرار بود خنثی شود، مجروح و سپس اسیر می‌شود و پس از طی تلخ‌ترین روز و روزگار عمرش در زندان‌های بعثی، دوم شهریور ۱۳۶۹ در قالب دهمین گروه از آزادگان سرافراز به میهن اسلامی باز می‌گردد.

نمایشگاه‌های زیادی در مورد احمدرضا مداح یا حاوی آثار وی تاکنون برپا شده و اکنون این آزاده جانباز سرافراز شیراز یک عنوان دیگر را نیز از امروز با خود یدک خواهد کشید. چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی استان فارس.

هرچند درد و رنجی که وی و دیگر آزادگان سرافراز کشورمان کشیده‌اند را هیچ‌گونه نتوان به تصویر کشید اما شاید این دو نفره پدر دختری و لبخندی که بر لبان دختر وی نشسته اندکی از محنتش بکاهد.

چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی استان فارس در سال ۱۴۰۲ از امروز الگوی بسیاری از کودکان و نوجوانانی است که نه آن دوران را دیده‌اند و نه خوب درکش کرده‌اند اما برای آنها احمدرضا مداح تداعی‌گر نوجوانان و جوانانی است که برای آرمان‌های خود از تمام هستیشان گذشتند تا اینک شاهد بالندگی انقلاب باشند.

کد خبر 6087425

دیگر خبرها

  • شهید مطهری یعنی مبارزه با تفکر تحریف
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • شهربانو منصوریان در 39 سالگی طلایی شد
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • مجلس پای کار برای اجرای طرح نور فراجا است