Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اسبق علوم گفت: دانشجویان باید نسبت به مسائل مختلف مانند قوه قضائیه و برخورد با مفسدان و اهمال در برخورد با دانه درشت‌ها بی‌تفاوت نباشند و حرفشان را بدون ترس و واهمه بیان کنند. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم معارفه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه رامین خوزستان و گرامیداشت ۱۶ آذر با حضور و سخنرانی محمدمهدی زاهدی، وزیر اسبق علوم و نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در این دانشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این برنامه با حضور پرشور دانشجویان و همچنین حضور هیئت رئیسه دانشگاه، برخی از اساتید و پرسنل همراه بود. در ابتدای برنامه حجت السلام جولای مفرد، نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه رامین خوزستان به نمایندگی از طرف دانشگاه به زاهدی خیر مقدم و خوشامد گویی گفت. پس از آن صدرالدین قیاسی، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه ضمن معرفی اعضای شورای مرکزی از اهداف این انجمن و رسالت دانشجویی خویش سخن گفت.
در ادامه‌ برنامه زاهدی ضمن تبریک روز دانشجو و تکریم مقام دانشجو، توضیحات مختصری در مورد روز ۱۶ آذر و نقش جوانان و انجمن‌های اسلامی و دانشجویی در چند دهه اخیر کشور داشته و آن را مایه حرکت و تحول در جامعه دانستند.
زاهدی ضمن انتقاد نسبت به سیاه نمایی برخی افراد در مورد انقلاب اسلامی و روند چهل ساله آن با بیان مصادیقی از پیش رفت‌های انقلاب در زمینه‌های علمی مانند افزایش حجم مقالات، افزایش فارغ التحصیلان دکترا و همچنین پیشرفت در زمینه‌های نانو تکنولوژی، ماهواره‌ای، هوا فضا، بیو تکنولوژی و جایگاه ایران در بین کشور‌های مطرح دنیا، این پیشرفت‌ها را نتیجه اتکا به درون و باور به نسل جوان دانستند.
در ادامه زاهدی در پاسخ به سوال یکی از از دانشجویان درباره‌ ناکارامدی مجلس و اوضاع بد اقتصادی کشور، وی این مشکلات را به خاطر نداشتن حزب در ایران و یا قدرت نداشتن احزاب دانسته و ضمن انتقاد از احزاب موجود در کشور، مشکلات را در نداشتن تشکیلات حزبی و عدم پاسخگویی به عملکرد دولت‌های مورد حمایت احزاب، از سوی همان احزاب دانستند و راه برون رفت از وضع موجود را ساختار حزبی و تشکیلاتی عنوان کرد.
وی در پاسخ به سوالی درباره آزادی بیان در دانشگاه‌ها و این که برخی نهاد‌ها وافراد اجازه صحبت به دانشجو نمی دهند، گریزی به قبل از انقلاب زد و موضوع ورود پلیس به دانشگاه و دستگیری دانشجویان سر کلاس را مطرح کرد و فضای کنونی دانشگاه‌ها را فضای خوبی دانست و از قشر دانشجو خواستند نسبت به مسایل مختلف مانند قوه قضائیه و برخورد با مفسدان و اهمال در برخورد با دانه درشت‌ها بی تفاوت نباشند و حرف خودشان را بدون ترس و واهمه بیان کنند.   وزیر اسبق علوم با اشاره به برجام و FATF  و CFT در جواب به سوال دیگری در رابطه با تصویب آن توسط برخی نمایندگان وابسته به دولت و عدم کارآمدی و موفقیت برجام، نسبت به تروریسم مالی با بیان اینکه تضمینی در رابطه با حل مشکلات فعلی کشور پس از تصویب و اجرای آن وجود ندارد و تمام این‌ها توطئه‌هایی علیه پیشرفت کشور است از دولت مردان موافق خواستند دفاعیات خود را ارائه دهند.
در پایان زاهدی از قشر دانشجو به ویژه دانشجویان فعال و انقلابی خواست که یکی از مطالبات جدی آن‌ها از صدا و سیما در مورد فیلم‌های برجام باشد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه رامین خوزستان مجلس شورای اسلامی وزیر علوم روز دانشجو انجمن اسلامی دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۳۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، میثم عرب‌زاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در نشست خبری برگزاری هشتمین همایش ملی فرش ایران که به میزبانی این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه می‌تواند نقش اساسی در جهش تولید ایفا کند. دانشگاه آزاد اسلامی کاشان ازلحاظ ورودی در سال جاری با ۳۰ درصد رشد پذیریش دانشجو، مواجه بوده که نسبت به سال‌های اخیر بی‌سابقه است.

وی افزود: اکنون شرایط خوبی در دانشگاه وجود دارد زمانی ۲هزار ۷۰۰ دانشجو در دانشگاه داشتیم اکنون به ۵ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده یعنی در چهار سال تعداد دانشجو به دو برابر شده است. تعداد دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در دانشگاه در سال‌های قبل، ۸۰۰ بوده که اکنون این آمار به هزار و ۷۰۰ نفر رسیده و دانش‌آموزان این مدارس می‌توانند از کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی کاشان که برای دانشجویان است، برای ارتقای سطح آموزش خود بهره‌گیری کنند. نزدیک به ۸۰۰ معلم، استاد هیئت علمی، حق و تدریس و کارمند در دانشگاه، فعال هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در پاسخ به این سؤال که علت این رشد ۳۰ درصدی دانشجوی دانشگاه، چیست؟ گفت: در این سال‌ها سعی کردیم استادان متخصص و قوی را شناسایی و به دانشگاه دعوت کنیم. برای انتخاب استادان نگاه صرفاً علمی و تخصصی است نگاه تیمی، گروهی، اصلاً جایگاه ندارد.

عرب‌زاده درباره با بیان مشکلات اخیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان عنوان کرد: اکنون این واحد دانشگاهی با بازنشستگی گروهی استادان مواجه بوده؛ البته استادان جوان و نخبه در دانشگاه مشغول به تدریس هستند؛ اما زمان می‌برد تا به مانند استادان گذشته باتجربه باشند.

وی جذب برخی استادان متخصص به عرصه صنعت را چالش علمی دانست و بیان کرد: به علت شرایط سخت اقتصادی این استادان زودتر جذب صنعت می‌شوند تا به تربیت نیرو‌های متخصص جوان بپردازند و شرایط اقتصادی جامعه در این امر دخیل است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان با اشاره به برخی از دانشگاه‌ها که هنوز زیرساخت کافی ندارند، تأکید کرد: دانشجو باید در محیط دانشگاه متخصص و عالم شود؛ اما در برخی دانشگاه‌ها حتی زیرساخت‌های دانشگاهی هم مهیا نیست؛ اما با تبلیغات دانشجو، جذب می‌کنند. رشد قارچ گونه دانشگاه، نیاز امروز جامعهٔ علمی نیست؛ بلکه تخصص گرایی، تربیت افراد و نیروی جوان علمی نیاز کشور است. اینکه صرفاً بخواهیم فقط مدرک بگیریم کافی نیست و باعث می‌شود فاصله و یا شکاف عمیق بین دانشگاه و جامعه کار ایجاد شود؛ زیر متخصص تربیت نکرده‌ایم.

وی، دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به‌عنوان شانزدهمین دانشگاه آزاد اسلامی کشور و نخستین دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، دانست و گفت: این دانشگاه دارای سرای فرش ماشینی و سه مرکز تحقیقات و فناوری، شتاب‌دهنده و آزمایشگاه طراحی فرش است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان دراعتراضات ضد صهیونیستی
  • ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا