Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از تورنتو استار، قانونگذاران کانادایی به همراه وزیر پیشین دادگستری این کشور با ادعای واهی نقض حقوق بشر در ایران از دولت جاستین ترودو خواستند تا تحریم‌هایی را علیه برخی مقام‌های ایرانی اعمال کند.

«ایروین کاتلر» وزیر پیشین دادگستری کانادا که ریاست یک سازمان مدافع حقوق بشر را برعهده دارد، گزارشی منتشر کرد و در آن خواستار اعمال تحریم‌ علیه وزیران، قضات، دادستان‌ها و روسای زندان‌های ایران به بهانه‌های واهی حقوق بشری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانادا سال گذشته قانونی را به تصویب رساند که این قانون اجازه اعمال تحریم در موارد نقض حقوق بشر را به این کشور می‌دهد.

این گزارش خواستار تحریم علیه ۱۹ نفر از جمله محمود علوی وزیر اطلاعات، سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری و عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور شده است.

قانونگذاران همچنین خواستار آزادی چندین شخصیت شدند ک یا در ایران زندانی شده‌اند یا از خروج از کشور منع شده‌اند. در میان این افراد نام مریم ممبینی همسر کاووس سیدامامی استاد دانشگاه و فعال محیط زیست و سعید ملک‌پور، شهروند کانادایی دیده می‌شود.

قانونگذاران کانادایی با ادعای نقض حقوق بشر در ایران در اظهاراتی مداخله‌جویانه تاکید کردند که مقام‌های ایرانی باید برای این وضعیت پاسخگو باشند. این در حالیست که جاستین ترودو نخست وزیر کانادا پیش از این ابراز امیدواری کرده بود که اوتاوا بتواند روابط خود با ایران را مجددا احیا کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران زندان نقض حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۳۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ بایدن با تکرار برخی ادعاها افزود: «این تحریم‌ها، رهبران و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی ایران را که امکان این حمله گستاخانه را فراهم کردند، هدف قرار می‌دهند. همان‌طور که صبح روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفتگو کردم، متعهد به تشدید جمعی فشار اقتصادی علیه ایران هستیم و متحدان ما نیز تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند».

بیشتر بخوانید؛ بایدن ممنوعیت ورود کشتی‌های روسی به بنادر آمریکا را تمدید کرد

بایدن افزود: «بعد از روی کار آمدن دولت من، آمریکا بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است از جمله ایران و گروه‌های نیابتی این کشور، حماس، حزب الله، حوثی‌ها و کتائب حزب الله. من تیم خود، از جمله وزارت خزانه‌داری را موظف کرده‌ام تا همچنان به اعمال تحریم‌هایی که صنایع نظامی ایران را بیش از پیش تضعیف می‌کند، ادامه دهند».

در ادامه آمده است: «بگذارید برای همه کسانی که به فراهم کردن زمینه حملات ایران کمک کرده یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام تمام اقدام‌های لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد».

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1227611 برچسب‌ها جوبایدن

دیگر خبرها

  • بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا
  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند
  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • تحریم‌ علیه ایران جایگزین تشدید تنش از سوی تل‌آویو
  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند
  • درخواست وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از ۳۲ کشور برای تحریم برنامه موشکی ایران