Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:38:37 GMT

پیکر 'د' مطبوعات ایران به سوی خانه ابدی بدرقه شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۳۲۳۳

پیکر 'د' مطبوعات ایران به سوی خانه ابدی بدرقه شد

خرم آباد - ایرنا - پیکر احمدرضا دالوند گرافیست مطبوعاتی کشور که کار حرفه ای خود را با امضای 'د' از مجله آدینه شروع کرد روز سه شنبه با حضور مسئولان و فعالان فرهنگی-هنری و اهالی مطبوعات از مقابل خانه هنرمندان ایران به سوی خانه ابدی بدرقه شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا مراسم تشییع پیکر «احمدرضا دالوند» گرافیست و منتقد هنری، صبح امروز سه‌شنبه از مقابل خانه هنرمندان به سوی خانه ابدی در بهشت زهرا (س) تشییع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیروس علی نژاد همکار دالوند در مجله آدینه با نقل چند خاطره از روزهای شروع به کار وی، گفت: طرح های مجله آدینه با امضای «دال» دارای شناسنامه بود و همه چیز خود را فدای اعتقاد و تکلیف روزنامه‌نگاری کرد.
وی با اشاره به مشکلات معیشتی دالوند گفت: عشق به کار دالوند به حدی بود که هیچ وقت به حقوق مادی خود اهمیت نمی داد و همین امر سبب شد که در روزهای آخر در پرداخت اجاره خانه اش وا بماند و در پرداخت هزینه‌های درمان با مشکلات فراوان روبرو بود.
فریدون صدیقی از اساتید پیشکسوت روزنامه نگاری نیز در این مراسم گفت: احمد دالوند همانند همه هنرمندانی که هنر در وجودشان پرورش پیدا می کند و به زایش می‌رسد دایم به دنبال مکاشفه و منازعه با جهان هستی بود.
وی افزود: دالوند از دست نرفته است، بعضی ها نمی میرند و چون حرف برای گفتن داشت هنوز هست. چون شاگردانش هستند و خط فکری و نوع نگاه وی ادامه خواهد داشت و همیشه ماندگار خواهد بود.
فرزاد ادیبی، پیشکسوت عرصه گرافیک به نمایندگی از انجمن صنفی طراحان گرافیست ضمن عرض تسلیت به جامعه هنری ایران گفت: دالوند نیازی به تعریف در بزرگی ندارد زیرا در حیطه تصویر مطبوعاتی چنان پیشرو و تاثیرگذار بود که کارهای وی یادآور گرافیست های بزرگ جهان است.
وی افزود: دالوند نگاه شخصی خود را داشت و بدون خواندن امضای وی متوجه خالق اثر می شدیم.
حبیب الله صادقی نقاش و منتقد هنری نیز در این مراسم بزرگترین ویژگی احمد دالوند را فتوت و جامعه نگری وی خواند و گفت: احمد را نمی‌توان محدود به مجله «آدینه» دانست بلکه وی متعلق به همه روزها، سالها و مردم است و سیمرغ وجود احمد را نباید در قفس آدینه محبوس کرد.
وی دالوند را هنرمندی معرفی کرد که با حساسیت بی بدیل، می نگاشت و می خواند و به دنبال شناسایی و معرفی جامعه هنری بود و باید پدیدار شناسانه، آثار وی را یک بار دیگر خوانش کرد.
صادقی افرود: ساری و جاری بودن جزو ویژگیهای معرفتی وی بود و با دقت جهان تجسمی را رصد می کرد و تولیدات ماندگار وی گواه بر شناخت عمیق وی از هنر است.
آبی دالوند، دختر احمدرضا دالوند در پایان مراسم با حضور در پشت تریبون گفت: پدر از سالهای دور بیماری قلبی داشت. تنها بودیم اشکال نداشت، همه چیز شکل گرفت ولی بعد از دیابت وارد سراشیبی شدیم که باید به دنبال علت های آن گشت.
وی از هم‌نسلان پدر خود خواست که سلامتی خود را جدی بگیرند و گفت: تا زمان دبستان نمی‌دانستم نام کوچک پدرم چیست و فکر می‌کردم «دال» است. از پدر من آثار زیادی مانده است که سبب شده امروز من تنها نباشم.
سیدمجتبی حسینی، هادی مظفری، علی‌محمد زارع، مسعود نجابتی، عباس عبدی، مجید رضاییان، مسعود شجاعی طباطبایی، هادی حیدری، محمدحسین نیرومند، محمد صیاد،عبدالرحیم سیاهکارزاده، محسن سلیمانی، حسین محجوبی، کامبیز درم بخش و داریوش کاردان هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.
دالوند که چندی پیش به دلیل عفونت از ناحیه پا بر اثر بیماری دیابت در بیمارستان بستری شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود ساعت 2بامداد دوشنبه نوزدهم آذرماه در سن 60 سالگی دار فانی را وداع گفت.
7269/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تشييع پيكر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تولید هواپیمای ترابری غول پیکر «ایلیوشین ایل-۷۶» (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مراحل تولید ساعت‌های لوکس در کارخانه (فیلم) فرایند تولید چاقوی حرفه‌ای سرآشپز‌ در کارخانه چینی (فیلم) نحوه تولید خودرو در کارخانه BMW در شهر مونیخ آلمان (فیلم)

دیگر خبرها

  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۴ اردیبهشت
  • غول‌های آهنی در مزارع: نگاهی به فرآیند تولید تراکتورهای غول پیکر (فیلم)
  • فرآیند تولید هواپیمای ترابری غول پیکر «ایلیوشین ایل-۷۶» (فیلم)
  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی
  • نگاهی به مطبوعات امروز/ تعطیلی شنبه آری یا خیر؟
  •  مراسم روز جهانی زمین پاک در خانه محیط زیست آستارا
  • بدرقه نخستین گروه زائران حج عمره
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۳ اردیبهشت
  • قتل مدیر عامل شرکت لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه | ۳۷ ضربه چاقو بر پیکر جوان ثروتمند
  • (تصاویر) بدرقه نخستین گروه زائران به حج عمره