Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از بافت تاریخی شیراز گفت: باید با یک تفکر مشخص و هماهنگ در طرح توسعه حرم احمد بن موسی (ع) و بازآفرینی بافت مرکزی شیراز دنبال شود.

وی با بیان اینکه طرح‌هایی که تاکنون اجرا و دنبال شده با کاستی و عدم تطابق مواجه بوده است، گفت: آن چه نیاز واقعی حرم مطهر بوده است تا کنون انجام شده و یکسری کاستی و ملاحظاتی وجود دارد تا برای تشرف حرم و کلیه ظرفیت‌های فرهنگی و پژوهشی در جوار حرم شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دسترسی به حرم مطهر باید به گونه‌ای انجام شود که موجب زحمت برای مردم نشود و با این طرز تفکر واگذاری‌ها انجام در دستور کار قرار گیرد.

اسلامی ادامه داد: در کنار بنا‌های واجد ارزش گذرگاه‌هایی هم وجود دارد، اما به این معنا نیست که سایر بنا‌های بدون ارزش هم حفظ شوند بلکه با کاربری مکمل فرهنگی، علمی، پژوهشی، مذهبی و خدماتی احیا شوند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: آنچه که در فرآیند تهیه طرح توسط مشاورین ذی صلاح تدوین خواهد یک اولویت برای ما خواهد بود و پس از آن تهیه طرح تفضیلی است که امری مهم است، چرا که نیاز داریم که اقدامات بر مبنای یک منطق باشد که ما را به حفظ شأن حرم و رفاه مردم می‌رساند.

اسلامی در خصوص برنامه وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی شهر‌ها نیز اظهار کرد: تصمیم گیری برای بافت‌های فرسوده را در استان‌ها جهت بهسازی و بازآفرینی به استانداران ابلاغ کرده‌ایم تا احیای شعائر فرهنگی و سنت‌های حسنه محلات قدیم را احیا شود.
انتهای پیام/م

بازدید وزیر راه و شهرسازی از بافت تاریخی شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرساز ی توسعه حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۳۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۸۴ درصدی عبور کالا از مرز آستارا

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری از عبور یک میلیون تن کالا از پایانه مرزی آستار خبر داد و گفت: آستارا مهم‌ترین مرز ایران با کشور جمهوری آذربایجان است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جواد هدایتی با یادآوری این‌که آستارا مهم‌ترین مرز ایران با کشور آذربایجان است، اظهار کرد: سال گذشته از این مرز یک میلیون و 42 هزار تن کالا عبور کرد که در مقایسه با سال 1401 بالغ بر 184 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که آبان تا بهمن  بازه زمانی پر‌تردد کامیون‌ها در مرز آستاراست، افزود: پس از بروز یک سری مشکل در پاییز سال گذشته برای تردد کامیون‌ها در این مرز، با تمهیداتی که وزارت راه و شهرسازی و گمرک با کمک طرف آذربایجانی انجام داده، اتفاقات خوبی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: تقویت پایه‌های پل اول عبوری کامیون‌ها در آستارا و احداث پل دوم، گذر کامیون‌ها روی رودخانه آستاراچای، توسعه زیرساخت ریلی با سرمایه‌گذاری آذربایجان، توسعه بندر آستارا، راه‌اندازی جاده کمربندی آستارا و ساخت پایانه جدید مرزی در این مرز از برنامه‌های زیرساختی وزات راه و شهرسازی در مرز آستارا بوده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌و‌نقل بین‌المللی سازمان راهداری اضافه کرد: راه‌اندازی سامانه نوبت دهی برای مدیریت ترافیک قبل از مرز از دیگر برنامه‌ها برای توسعه نرم‌افزاری در این مرز بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان
  • اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • ثبت جهانی پالنگان نیازمند همت جمعی است
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • رشد ۱۸۴ درصدی عبور کالا از مرز آستارا
  • دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است