Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه محلی کره جنوبی به نقل از مقامات سئول گزارش داد که نمایندگان کره جنوبی و آمریکا امروز (سه‌شنبه) دهمین دور گفت‌وگوها پیرامون تقسیم هزینه‌های استقرار نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را شروع کردند.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، طی این صحبت‌ها که تا پنجشنبه ادامه خواهد یافت طرفین بر روی رسیدن به یک پیمان در مورد توافق اقدامات ویژه درباره تقسیم هزینه‌ها که تا پایان سال (2018) منقضی می‌شود، تمرکز می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فشار واشنگتن به افزایش سهم سئول به عنوان یکی از موانع بر سر ایجاد این توافق است. براساس گزارش این خبرگزاری، کره جنوبی سال 2018، 859 میلیون دلار بابت باقی ماندن نیروهای آمریکا در این کشور به منظور مبارزه با تهاجم احتمالی کره شمالی هزینه کرده است.

سئول در چارچوب توافق اقدامات ویژه از سال 1991 هزینه استقرار 28 هزار و 500 سرباز آمریکایی را پرداخت کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۳۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود

تارنمای آکسیوس گزارش داد که بلینکن به نتانیاهو اطلاع داده است که عملیات نظامی احتمالی در رفح در جنوب نوار غزه با مخالفت واشنگتن مواجه خواهد شد و بر روابط ایالات متحده و رژیم صهیونیستی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

در همین رابطه آکسیوس پیش‌تر به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی خبر داده است که دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، هفته گذشته ارسال یک محموله مهمات ساخت ایالات متحده به این رژیم را به تعویق انداخته است.

مقامات رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته‌اند که این موضوع نگرانی‌های جدی در میان مقامات اسرائیل به وجود آورده و آنها را به تکاپو انداخته است تا از دلیل جلوگیری از ارسال این محموله مطلع شوند.

طبق این گزارش، کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، وزارت خارجه آمریکا و دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز به پرسش‌ها در این باره پاسخ نداده‌اند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که بایدن با انتقاد شدیدی در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت وی از رژیم اسرائیل هستند، روبه‌رو است. در همین حال دولت بایدن در ماه فوریه (بهمن/اسفند) از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که نیروهایش در غزه از تسلیحات ساخت ایالات متحده مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده کنند. اسرائیل در ماه مارس (اسفند/فروردین) یک تضمین‌نامه را امضا و ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سی‌ان‌ان: عملیات اسرائیل در رفح محدود خواهد بود
  • وحدانی: هزینه هنگفتی کردیم تا شمشیربازی مدال المپیک بگیرد/ نتایج بدی در سئول نگرفتیم
  • آمریکا در حال بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس است
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • رئیس دفتر سیاسی حماس: توافق آتش‌بس باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • هنیه: توافق باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند