Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌رغم اینکه چند ماه از برداشته شدن وضعیت اضطراری در ترکیه می‌گذرد، اما هنوز روند بازداشت مخالفان دولت، به بهانه ارتباط با کودتای دو سال قبل ادامه دارد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، نیرو‌های امنیتی ترکیه طی روز‌های اخیر در عملیات‌های گسترده، ۴۱ افسر سابق نیروی هوایی را به اتهام ارتباط با عاملان کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته خبرگزاری «آناتولی» این ۴۱ نفر بخشی از لیست سیاه ۸۷ نفری دادستانی آنکارا از افسران سابق نیروی هوایی این کشور بودند که به اتهام ارتباط با سازمان گولن برایشان حکم بازداشت صادر شده است.

این افراد همچنین به استفاده از نرم‌افزار «بای‌لاک» - برنامه مورد استفاده عوامل گولن در شب کودتا – متهم شده‌اند. مقامات ترکیه می‌گویند عوامل کودتای سال قبل پس از آنکه گروه‌های ارتباطی آن‌ها در شبکه اجتماعی «واتس‌آپ» لو رفته بود، از نرم‌افزار «بای‌لاک» برای هماهنگی استفاده کردند.

آنکارا سازمان گولن (واعظ و اپوزسیون آمریکانشین) را تروریستی و عامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ می‌داند.

در جریان این کودتا که توسط تعداد زیادی از نظامیان ترکیه و با توسل به ادوات ارتش مانند تانک، جنگنده و بالگرد انجام شد، حدود ۲۵۰ نفر کشته و بیش از دو هزار نفر زخمی شدند.

دولت ترکیه به دستور «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور، ضمن اعمال حالت فوق‌العاده در ترکیه، بیش از۷۰ هزار نفر را بازداشت و حدود ۱۷۰ هزار نفر را از مشاغل دولتی اخراج کرده است. این بازداشت‌ها و اخراج‌ها هنوز هم ادامه دارد.

درپی این اقدامات آنکارا بود که چندین کشور اروپایی با انتقاد شدید از نقض حقوق بشر و آزادی بیان در ترکیه، توقف روند مذاکرات را برای عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، خواستار شدند. این تصمیم کشور‌های اروپایی باعث بروز تنش‌های دیپلماتیک جدید با ترکیه و آغاز جدال لفظی بین سران این کشور‌ها شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بازداشت ترکیه کودتا ادامه بازداشت در ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۳۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سابق امنیتی ترکیه: خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود

رئیس سابق اطلاعات ارتش ترکیه اعلام کرد که در نتیجه پاسخ موشکی ایران بر اساس اطلاعاتی که دریافت کردم خسارت سنگینی وارد شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اسماعیل حقی پکین رئیس سابق اطلاعات ارتش ترکیه طی مصاحبه ای در خصوص نتایج پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی گفت: هدف ایران از حمله، نشان دادن این قابلیت بود که تا کجا را می تواند بزند و نمایش توانمندی اش بود که یک بازدارندگی بسیار مهم به ایران داد.

وی افزود: نتانیاهو بعد از این به تنهایی نمی تواند علیه ایران جنگی به راه اندازد.

این مقام سابق نظامی- امنیتی گفت: سه نقطه هدف گرفته شد؛ 2 پایگاه هوایی و یک مرکز رصد موساد.

پکین درباره خسارت وارد شده نیز اظهار داشت: بر اساس اطلاعاتی که به من رسیده، 2 پایگاه خسارت بدی دیده اند و اینکه گفته می شود خسارت خفیف بوده، چنین نیست و سعی دارند آن را بپوشانند.

بامداد یکشنبه 26 فرودین ماه، ایران در پاسخ به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی اش در سوریه که منجر به شهادت هفت فرمانده و مستشار ارشد سپاه پاسداران از جمله سردار شهید محمدرضا زاهدی شد، حمله ای ترکیبی از پهپادها، موشکهای کروز و بالستیک به سه نقطه نظامی و اطلاعاتی در سرزمین های اشغالی کرد که به اذعان مقامات آمریکایی حداقل 9 موشک به این مکان ها اصابت کرد.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • نگاهی به روابط رژیم پهلوی و رژیم صهیونیستی/ آنها چگونه حافظ منافع اسرائیل بودند؟ + عکس ها
  • جزئیات انتقال حمید نوری به سوئیت امنیتی سوئد/ ارتباط شهروند ایرانی با خانواده‌اش بار دیگر قطع شد
  • دستگیری اوباش سابقه دار به اتهام حمله به یک آرایشگاه در اسلامشهر
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • بازداشت یک شرور مسلح در محله شوش تهران
  • مقام سابق امنیتی ترکیه: خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
  • دستگیری فرد مدعی نفوذ در دستگاه قضایی چهارمحال و بختیاری
  • باکو: همه بازداشت‌شدگان را به ارمنستان بازگردانده‌ایم
  • دستگیری مقامات نفت و گاز ونزوئلا به اتهام فساد