Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مرندی گفت: امروزه زمان محدودشدن مساجد به طرح تنها مباحث اعتقادی و قرآنی نیست، بلکه هر مسجد باید واحدی برای شنیدن دغدغه‌ها و شبهه‌های موجود در ذهن نسل جوان و پاسخگویی دقیق و علمی به آنها داشته باشد.

«حجتالاسلام محمد مرندی» استاد حوزه علمیه در گفتوگو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه نگاه به مساجد پس از پیروزی انقلاب اسلامی و متناسب با تحولات جامعه و جهان، تغییر چندانی نکرد، گفت: ما در عصر جمهوری اسلامی زندگی می کنیم و مشخصه های چنین عصری می طلبد که مساجد نیز دچار تحول اساسی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اینکه منظورش از تغییر در مساجد به معنای دور انداختن سنت ها یک بی توجهی به تجارب گذشته نیست، اظهار کرد: همانطور که حوزه های علمیه باید پاسخگوی مسائل جدید (مستحدثه) باشند مساجد نیز باید پاسخگوی سوالات دینی و شرعی جوانان در حوزه های مختلف باشند.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: امروزه زمان محدودشدن مساجد به مباحث اعتقادی و قرآنی نیست، بلکه هر مسجد باید واحدی برای شنیدن دغدغه ها و شبهه های موجود در ذهن نسل جوان و پاسخگویی دقیق و علمی به آنها داشته باشد.

 

وی ادامه داد: تخصصی شدن مدیریت جامعه در عرصه های گوناگون بالتبع مساجد را نیز شامل می شود درحالی که بسیاری از مساجد کشورمان به روز نشده اند و توانایی مقابله با شبهات اعتقادی ایجاد شده در ذهن نمازگزاران جوان را ندارند.

 

مرندی خاطرنشان کرد: بسیاری از مساجد کشور در سال های اخیر تبدیل به مجموعه های دینی، فرهنگی، علمی، هنری، آموزشی و خدماتی شده اند که مطئنا در جذب نسل جوان به آنها بسیار مفید بوده است.

 

 

وی گفت: حوزه های علمیه که خاستگاه مدیران مساجد یعنی ائمه جماعات هستند تحولات خوبی در سالیان اخیر به ویژه پس از تاکید مقام معظم رهبری درباره تحول در حوزه علمیه داشته اند، با این وجود همچنان در حوزه تربیت تخصصی ائمه جماعات مساجد قدم مثبتی برنداشته اند.

 

 

این استاد حوزه در پایان خاطرنشان کرد: مساجد کارکردهای گسترده‌ای دارند که در صورت احیا و عملیاتی‌شدن آنها بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و معضلات فرهنگی کشور برطرف می‌شوند، البته تحقق چنین تحولیريال نیازمند برنامه‌ریزی دقیق همه دستگاه‌های مرتبط با حوزه مسجد است.

 

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي بیرجند مشهد حسن روحانی روحانی معاون اول رئیس جمهور آیت الله رئیسی خبرگزاری شبستان طلا بجنورد خراسان شمالی شبهات دینی پاسخ گویی به شبهات مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۳۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، «شریفی» مدیرکل دفتر امور فنی و عمرانی، «برامکی» مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها، «سراجی» مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌ها و «عباسی» سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در برنامه سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت «سامد» از طریق شماره تلفن ۱۱۱ پاسخگوی مطالبات مردم استان بودند.   «شیوا خوش‌نسب» مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی هم در این برنامه با سرپرستان خانوار بانو درباره مطالبات مطرح شده در حوزه‌های عمرانی، مسکن، طرح نهضت ملی مسکن و طرح‌های روستایی، گفتگو کرد.   طی برنامه حضور مدیران حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در سامانه سامد، ۱۵۰ تماس در حوزه شهری، روستایی، مدیریت بحران و فنی و عمرانی برقرار شد.

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان