Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سیاوش مددی، با اشاره به این مسأله که هدف ما ارائه خدمات مطلوب به هم‌وطنان روستایی در راستای رفع تنگناها و مشکلات موجود می‌باشد، به شرح اقدامات این شرکت در دو شهرستان ساحلی ماهشهر و هندیجان، طی چهار سال اخیر پرداخت.

وی پاره‌ای از اقدامات مهم صورت گرفته در شهرستان بندر ماهشهر را به شرح زیر بیان نمود:

 

1-      پایدار کردن آب 24 روستای محدوده مقطوع  با  اصلاح انشعاب از خطوط انتقال جنوب شرق .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2-      24  ساعته کردن آب 6 روستای هشگه سفلی، عچسه، چم سید لطیف، تخیط سفلی، تخیط علیا و عگله میاح .

3-      در مدار آوردن پروژه آب‌رسانی روستای گُرگُر که از سال 91 تا 94 از مدار خارج شده بود. این پروژه 20 روستا را تحت پوشش دارد .

4-      فعال کردن پروژه آب‌رسانی روستای هدامه بنیوار .

5-      اصلاح و تعویض 12 کیلومتر خطوط انتقال اصلی آب روستاهای بخش مرکزی .

6-      جذب اعتبارات استانی متعدد و پایدار نمودن آب روستاهای بخش مرکزی با انجام مداوم تعمیر و نگهداری .

7-      جذب اعتبارات شهرستان از محل شورای راهبردی ( تجهیز تأسیسات آب‌رسانی، تجهیز ساختمان اداری، تجهیز اکیپ‌های تعمیراتی .

8-      اصلاح و تعویض 18000 متر شبکه آب شرب روستاهای بخش مرکزی .

9-      کسب مقام اول درآمد در چندین ماه در سالهای تصدی شهرستان ماهشهر .

10-    حل مشکلات آب‌رسانی با ارتباط صمیمانه با دهیاران، شوراها و بزرگان روستاهای بخش مرکزی .

11-    اخذ مجوز انشعاب از خط انتقال آب جنوب شرق جهت حل مشکل آب روستای گرگر 1 و 2 .

12-    اجرا و ساخت اتاقک و شبکه توزیع و خط انتقال روستای خلافیات .

مددی همچنین به خدمات ارائه‌شده به روستائیان شهرستان هندیجان به‌عنوان یکی از شهرستان‌هایی که گستره روستایی وسیعی دارد اشاره نمود و گفت: شهرستان هندیجان متأسفانه یکی از شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته در سطح کشور است و ازاین‌رو ما نگاه ویژه‌ای به بخش روستایی این شهرستان داریم و از تمام توان خود برای برطرف نمودن مشکلات آب و فاضلاب روستایی در این محدوده استفاده نموده‌ایم و هنوز نیاز است در این راستا گام‌های محکم‌تری برداریم.

مدیر امور آبفار روستایی شهرستان‌های ماهشهر و هندیجان پاره‌ای از اقدامات مهم این امور در شهرستان هندیجان را به شرح زیر تشریح نمود:

1-      فعال نمودن و ارتقاء پروژه آب‌رسانی 28 روستای چم خلف عیسی .

2-      تکمیل و راه‌اندازی تأسیسات روستای مشراگه که سال‌ها از مدار ساخت خارج شده بود و حل مشکل آب‌رسانی 6 روستای محدوده طرح .

3-      پایدار کردن آب روستاهای امام‌زاده عبدالله ، مالکی، رگ سفید و ... با ساخت و تجهیز و نصب موتورخانه در ابتدای خط انتقال .

4-      تعویض شبکه‌های آب شرب روستاهای کره پا ، چهل منی، غرابی، بو طاهری، جبرآباد، کریم‌آباد، ده ملا بزرگ، چم تنگو  با حمایت فرمانداری هندیجان و بخشداری مرکزی .

5-      تجهیز و انتقال اداره آبفار شهرستان هندیجان ( مدیریت مستقل از ماهشهر ).

6-      اصلاح انشعاب خط شرکت نفت امیدیه که تأمین‌کننده آب شرب 7 روستا می‌باشد .

لازم به ذکر است که سیاوش مددی دارای مدرک تحصیلی لیسانس تکنولوژی معماری بوده و سابقه مدیریت شهرستان‌های شوشتر، ماهشهر و هندیجان به مدت 10 سال و همچنین مدیریت در دوایر و ادارات مختلف اداره کل امور آبفار استان خوزستان را در کارنامه‌ی کاری خود دارد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آبفار خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۳۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت جهانی پالنگان نیازمند همت جمعی است

به‌گزارش خبرنگار مهر، آرمان وطن‌دوست عصر چهارشنبه در نشست کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی استان، اظهار کرد: استان کردستان یکی از مقاصد مهم گردشگری در غرب کشور به‌شمار می‌رود که با دارا بودن ظرفیت‌های متنوع طبیعی، فرهنگی و تاریخی مورد توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان افزود: باید با برنامه‌ریزی و مشارکت همه‌جانبه این ظرفیت‌ها در سطح ملی و فراملی معرفی و در راستای تنوع بخشی به تأسیسات و جاذبه‌های گردشگری اقدامات جدی انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به معرفی پالنگان به‌عنوان یکی از روستاهای جهانی گردشگری ایران به سازمان جهانی گردشگری، عنوان کرد: پس از تشکیل کارگروه روستاهای جهانی، ١٣٠ روستا از بین کل روستاهای کشور وارد مرحله اولیه انتخاب شدند که در ارزیابی نهایی این تعداد به ٨ روستا رسید.

وطن‌دوست یادآور شد: روستای پالنگان کردستان یکی از ٨ روستایی است که به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این رقابت جهانی شرکت خواهد کرد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان بیان کرد: دارا بودن منابع فرهنگی، ترویج و حفاظت از منابع طبیعی، پایداری اقتصادی، پایداری اجتماعی، پایداری محیطی، توسعه و یکپارچگی زنجیره ارزش، حاکمیت و اولویت‌بندی گردشگری، زیرساخت و اتصال و همچنین بهداشت و ایمنی و امنیت از جمله شاخص‌های اعلام شده از سوی سازمان جهانی گردشگری بوده است.

وطن‌دوست یادآور شد: روستایی که توسط سازمان جهانی گردشگری معرفی شود از اطلاع‌رسانی بین‌المللی و امتیازهای تبلیغاتی به عنوان نمونه‌ای برجسته از یک مقصد گردشگری روستایی بهره‌مند خواهند شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان با اشاره به اینکه محتوای موجود در فضای مجازی شامل عکس، فیلم، گزارش و نیز نظر مخاطبان یکی از ملاک‌های مهم انتخاب خواهد بود، بیان کرد: ثبت جهانی روستای تاریخی پالنگان مستلزم همکاری و تلاش همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی، مردم محلی، هنرمندان، خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای است.

وی از بازدید کارشناس معاونت گردشگری کشور در روزهای شنبه و یک‌شنبه هفته جاری به‌منظور بررسی و تکمیل پرونده روستای تاریخی پالنگان برای کاندید قرار گرفتن در مجموعه روستاهای جهانی گردشگری خبر داد و گفت: ارزیابی ثبت جهانی در دو سطح ملی و بین‌المللی انجام می‌شود که تا ۱۵ اردیبهشت فرصت داریم پرونده روستای پالنگان را برای ثبت جهانی تکمیل کنیم.

وطن‌دوست اظهار کرد: ضرورت دارد در مدت‌زمان باقیمانده با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود و ارائه راهکارهای جامع، اقدامات لازم انجام شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان در پایان سخنانش با اشاره به برگزاری جشن بزرگ هزار دف در روستای تاریخی پالنگان افزود: این آئین فرهنگی، به‌عنوان یک میراث آئینی و معنوی، امسال در آخرین جمعه فروردین‌ماه با حضور گروه‌های مختلف دف‌نوازی و هنری در روستای گردشگری پالنگان برگزار می‌شود.

کد خبر 6081371

دیگر خبرها

  • جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد
  • تشریح اقدامات حفاظتی سازمان سنجش برای برگزاری کنکور
  • نجات سه سیل‌زده استان هرمزگان توسط نیروی دریایی ارتش
  • نجات جان سه نفر از سیل‌زدگان هرمزگانی توسط نیروهای نداجا
  • رفع اتفاق خط انتقال آب شرب روستای قریس شهرستان خوی
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • بررسی مشکلات آب و فاضلاب روستای بخشکندی شهرستان سلماس
  • سیلاب راه ارتباطی ۳۷ روستای ریگان را مسدود کرد
  • ثبت جهانی پالنگان نیازمند همت جمعی است
  • قطع‌برق و مسدودشدن راه روستاهای سیستان و بلوچستان