Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در گفت‌و‌گو با تسنیم ، درباره تست اخیر موشکی گفت: بنده به‌عنوان وزیر امور خارجه می‌توانم اعلام کنم که موضوع موشک هیچ‌گاه مورد مذاکره نبوده و در قطعنامه 2231 هم درباره ممنوعیت آن برای جمهوری اسلامی ایران چیزی مورد تایید و تصویب  قرار نگرفته است.

وی افزود: اساساً دکترین دفاعی ما مبتنی بر بازدارندگی و تدافعی است، نه تهاجمی و این مسئله را جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ خود ثابت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش الف، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در یک مصاحبه، ضمن تایید انجام تست موشکی، تاکید کرده است: ما تست‌های موشکی‌مان را انجام می‌دهیم و این کار اخیر هم تست مهمی بود.

اولین بار، چندین روز پیش وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ایران یک فروند موشک بالستیک با قابلیت حمل چند کلاهک را تست کرده است. پمپئو در سخنانی ادعا کرده بود که این تست، خلاف قطعنامه 2231 است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۳۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل نظر وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی درباره تحولات منطقه

به گزارش خبرگزاری مهر، در تماس تلفنی «تانیا فایون» وزیر امور خارجه اسلوونی با «حسین امیرعبداللهیان» آخرین وضعیت تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن محکومیت و تقبیح شدید اقدام رژیم صهیونیستی در تجاوز به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در حمله به مکان دیپلماتیک کشورمان در دمشق تصریح کرد: ما انتظار داشتیم شورای امنیت این اقدام تجاوزکارانه را محکوم نماید اما آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت این تجاوز آشکار شدند، از این رو عملیات حساب‌شده‌ای در چهارچوب حق دفاع مشروع از سوی کشورمان در پاسخ به این تجاوز صورت گرفت.

«تانیا فایون» وزیر امور خارجه اسلوونی نیز در این گفت‌وگو با تاکید بر اهمیت نقش منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در جلوگیری از افزایش تنش‌ها در منطقه اظهار کرد: تلاش‌های اسلوونی پیرامون ایجاد صلح پایدار در غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه ادامه خواهد داشت و اسلوونی معتقد است که برقراری آتش‌بس در غزه تنها راه درست برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

در پایان، طرفین بر ضرورت حفظ و تقویت صلح و ثبات در منطقه تاکید کردند.

کد خبر 6079091 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه چین: مواضع تهران را به اطلاع بلینکن رساندم‌
  • چین پیام مهم و هشدارآمیز ایران را به آمریکا رساند
  • ارسال دست‌گل بزرگ وزیر امور خارجه برای سردار سپاه بعد از حمله موشکی
  • امیرعبداللهیان: ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است
  • ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است
  • تبادل نظر وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی درباره تحولات منطقه
  • دومین گفت‌و‌گوی تلفنی وزرای خارجه ایران و آلمان در روزهای اخیر/ امیرعبداللهیان: هدف جمهوری اسلامی ایران هشدار به رژیم اسراییل برای تفهیم پیامدهای ناشی از عبور از خطوط قرمز است
  • امیرعبداللهیان خواستار تداوم نقش دولت هند در توقف جنگ در غزه شد
  • هشدارهای لازم به آمریکا داده شده است
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا هشدارهای لازم داده شده است