Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@19:24:29 GMT

رخدادی نو و جذاب در مقوله توسعه

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۳۶۸۵

رخدادی نو و جذاب در مقوله توسعه

ساعت24-دوستداران پیشرفت و آبادانی ایران‌زمین هر راه تازه و در چارچوب سازوکارهای ایران امروز برای رسیدن به این آرزوی خود را جستجو کرده و آن را پیدا می‌کنند. این راه‌های تازه و رخدادهای دل‌چسب روزی هم می‌تواند در چارچوب همگرایی بیشتر برای سخن گفتن درباره آبادانی و پیشرفت یک استان خود را نشان دهد که چنین نیز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخبگان و فرهیختگان لرستانی که اکنون پایتخت‌نشین شده‌اند در روز دوشنبه 19 آذرماه 1397 در تهران این راه تازه را فراخ کرده و با نشست بزرگ خود این   پدیده نو را نشان دادند. گروه پرشماری از دوستداران توسعه منطقه‌ای در ایران و به‌ویژه توسعه لرستان در روز یادشده در سالن بزرگ نشست‌های اتاق بازرگانی ایران گرده‌ام آمدند و درباره ضرورت  این مقوله که باید استان لرستان از مرزهای توسعه‌نایافتگی دریک دوره مناسب عبور کند گفتند و شنیدند و گویندگان را تحسین و تشویق کردند. در این نشست که برپایی آن با این شور و شیرینی نمادی از رفتار پیشرفت خواهانه به‌حساب می‌آید ، هرکس که برای حرف زدن آمد آشکار بود روی چیزهایی که می‌خواست بگوید اندیشیده بود و با تشویق حاضران مواجه می‌شد. . نکات مورد اشتراک سخنرانان این نشست -  اگر درباره این سخنان از پیش نشستی برای سازگاری و همراهی در سخنان انجام‌نشده باشد که دور از ذهن به نظر می‌رسد - درباره چند نکته بااهمیت از نقاط روشن نشست لرستانی‌ها بود. نخستین نکته دراین‌باره  که حسین سلاح ورزی رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن لرستان در نشست " رهیافتی نو برای توسعه لرستان" بر آن اصرار کرد  این بود که نشست حاضر فراتر از نشست‌هایی است که در قالب‌بندی‌های سیاسی مرسوم است و در آن‌ها خط و  مرز کشی‌های جناحی پربحث‌های کارشناسانه  استیلا دارد، برگزار می‌شود و اصولاً این نشست باهدف سیاسی برگزار نشده است. نکته بااهمیت دیگر در سخنان برخی از سخنرانان ازجمله موسوی نژاد مدیر ارشد انجمن لرستانی‌های مقیم تهران و همچنین  یکی از استادان دانشگاه و یکی از مدیران سابق صنعت و معدن نمود ویژه داشت این بود که پیشرفت لرستان بیش از اینکه به زلف نهاد دولت گره بخورد که آیا روزی و روزگاری بخواهد به این استان نگاه بیندازد یا همچون دهه‌های تازه سپری‌شده به آن بی‌تفاوت باشد ، باید به توانایی‌های شهروندانی گره بخورد که دل درگروی آبادانی و رفاه بیشتر این استان دارند.علاوه براین ، سخنران تصریح کردند یکی از دلایل پیشرفت کمتر استان لرستان نسبت به استانهای همتایش با وجود اینکه از نظر منابع طبیعی و جاذبه های بالی جذب سرمایه در پله بالاتری ایستاده است رفتار و گفتارهایی است که ضدتوسعه به‌حساب می آیند و اغلب نیز از زبان خود لرستانی‌ها شنیده شده است. سخنرانان برهمگرایی بیشتر ذهنی دوستداران پیدا کردن راه‌های پیشرفت این منطقه تاکیدداشتند و یادآور شدند رفتار لرستانی‌ها گونه ای نباشد که مدیران تصم گیر در سطح ملی تصورکنند شهروندان و نخبگان این استان هرگز مطالبه گران پیگیر و پرشور و شوقی نیستند و می‌شود روی بردباری و مداراجویی ابدی این شهروندان حساب بازکرد. سخنرانان نشست یادآور شدند راه را باید با اندیشه پیشرفت بازکرد و این سرمایه انسانی است که درآماده سازی ذهنی شهروندان این استان برای سرمایه گذاری ذهنی و اندیشه ای بیشترین کاربردراارد. ادامه نشستهایی از این دست نشستها به طور منظم وتبدیل کردن این راهبردهابه مثابه یک نهاد همیشگی از خواسته های سخنرانان بود.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۳۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین گام جدیدی را برای پیشرفت موشک قابل استفاده مجدد خود برداشت

چین دوره جدیدی را از آزمایش‌های موتور سوخت مایع برای موشک قابل استفاده مجدد خود تکمیل کرد.

به گزارش ایسنا، چین گام دیگری را به سوی پیشبرد موشک قابل استفاده مجدد خود برداشته است.

به نقل از چاینا دیلی، چین در سال‌های اخیر به طور فعال در حال توسعه فناوری نیروی محرکه فضایی بوده و جدیدترین دستاورد آن، آزمایش‌های موفقیت‌آمیز اشتعال زمینی یک موتور سوخت اکسیژن مایع و نفت سفید به وزن ۱۳۰ تن است که به موشک‌های حامل قابل استفاده مجدد این کشور نیرو می‌دهد.

این موتور قابل استفاده مجدد که توسط یک مؤسسه زیر نظر «شرکت علوم و فناوری هوافضای چین»(CASC) ساخته شده است، روز جمعه دو بار در یک محل آزمایش واقع در شمال غربی استان شنشی روشن شد.

این موتور تاکنون در مجموع ۱۵ آزمایش تکراری را با ۳۰ احتراق انجام داده است که زمان کلی آزمایش آن به بیش از ۳۹۰۰ ثانیه می‌رسد. مؤسسه توسعه‌دهنده این موتور روز یکشنبه اعلام کرد که تعداد آزمایش‌های تکرارشده روی موتور، از رکورد پیشین آزمایش موتور اصلی موشک سوخت مایع چین فراتر رفته است.

این مدل موتور که به عنوان سیستم پیش‌ران اصلی موشک‌های قابل استفاده مجدد چین عمل می‌کند، از قابلیت اطمینان جامع و برجسته‌ای برخوردار است.

مؤسسه سازنده موتور، به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در روند تولید هوشمند نیز اشاره کرد و گفت که گروه پژوهش و توسعه، یک سیستم فناوری اصلی را برای تولید موتورهای قابل استفاده مجدد ابداع کرده است. این امر به طور قابل توجهی پیشرفت و پایداری فناوری ساخت موتور را افزایش می‌دهد و کیفیت و قابلیت اطمینان محصول را تضمین می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین همایش روایت پیشرفت در لرستان
  • پیشرفت 73 درصدی در ساخت کانال اتصال بندر فاو به «جاده توسعه»
  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟
  • توسعه مسائل علمی و اقتصادی در گرو توجه ویژه به مقوله ورزش است
  • لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟
  • چین گام جدیدی را برای پیشرفت موشک قابل استفاده مجدد خود برداشت
  • پیشرفت خیره‌کننده پروژه بنزین‌سازی پالایشگاه تهران
  • پیشرفت ۵۰ درصدی توسعه بوستان مهر در منطقه ۹ اصفهان
  • شادی لرستانی ها در حمایت از عملیات وعده صادق سپاه
  • مقوله نشاط، سرگرمی و تفریح مدنظر مدیریت شهری اصفهان است