Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی ستوده نیا، بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نقاشی دیواری شهرک ایثار به متراژ هزار و ۶۵۶ متر مربع با بهره گیری از مضامین شاهنامه اجرا می شود.

وی افزود: طرح های اجرا شده، مضامین برگرفته از شاهنامه شاه اسماعیل دوم و همچنین شاهنامه شاه طهماسب است که به دوره اول صفوی تعلق دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستوده نیا ادامه داد: در یک طرح هم به خاطر هماهنگی با فضای درختان از نگاره معراج نامه سلطان محمد استفاده شده است.

وی گفت: در هنر نقاشی دیواری یکی از امکانات و ترفند های مورد استفاده هنرمند برای ایجاد فضایی آشنا در نظر مخاطب، بهره بردن از فضای سه بعدی در زمینه تخت و مسطح دیوار و همچنین استفاده از عناصر و اشیاء حقیقی در فضای مجازی است.

ستوده نیا توضیح داد: در تمامی پلان های طراحی شده به غیر از تناسب و هماهنگی فضای معماری و نگاره، سعی بر آن شده است تا مخاطب پرده ای از یک واقعه و داستان را به صورت امروزی و در زمان حال تجربه کند که این اتفاق به دلیل از بین نرفتن اصالت فرم نگاره ها تنها با ایجاد فضایی هندسی که به معماری معاصر نزدیک بوده، ایجاد شده است.

وی با اشاره به این که سعی بر آن بوده که این فضای هندسی و ساختمانی شباهت زیادی به کاخ ها و بناهای مورد استفاده در نگارگری ایرانی داشته باشد گفت: برای تناسب و هماهنگی فرم و فضای نگاره ها با فضای بیرونی در چهار طرح آغازین، سعی شده است تا با استفاده از درختان و آسمان واقع گرا و همچنین نرده و پنجره و غیره، چشم مخاطب به داخل کادر دیوار هدایت شود.

ستوده نیا خاطرنشان کرد: تلفیق نگاره ها با اشیاء و فرم های واقعی به مضامین مورد استفاده در نگاره های ایرانی نزدیک است و در چهار طرح پایانی هم به همین منوال، ولی با تاکید بیشتر بر خود نگاره ها، سعی شده تا مخاطب به داخل داستان هدایت شود.

کد خبر 4482465

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری گرگان گرگان نقاشی دیواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۳۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال‌های تلویزیون بین دو تا سه میلیون بازدید دارند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تقریباً ابتدای نوروز بود که پیمان جبلی رئیس صداوسیما اعلام کرد مخاطب برنامه‌های امسال صداوسیما در نوروز نسبت به سال گذشته افزایشی ۸ درصدی داشته است. رئیس رسانه ملی از افزایش بیش از ۸ درصدی میزان مخاطبان برنامه‌های نوروزی هفته اول نوروز امسال نسبت به نوروز سال گذشته خبر داده بود.

بر اساس گزارش مهر، حالا با پایان ماه مبارک رمضان می‌توان روی آماری که نسبت به برنامه‌های رمضانی و نوروزی منتشر شده است، مروری داشت. با توجه به اینکه صداوسیما در سیاستگذاری خود که چند باری هم به صراحت آن را اعلام کرده، قرار است کمتر نظرسنجی آمار مخاطبان برنامه‌های خود را اطلاع رسانی کند بنابراین در حال حاضر تنها راه برای ارزیابی میزان اقبال از برنامه‌ها، تلوبیون است.

سریال‌های رمضانی

سریال «زیرخاکی» (فصل چهارم) به کارگردانی جلیل سامان ۲ میلیون و ۲۴۱ هزار نفر بازدید داشته است، این سریال امسال قبل از شب‌های قدر به اتمام رسید و نتوانست به میزان بیننده فصل قبلی خود برسد که تا ۱۹ فروردین توانسته بود ۳ میلیون بازدید را هم رد کند.

شبکه دو امسال سریال «رستگاری» به کارگردانی مسعود ده نمکی را داشت که بیش از ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار مخاطب داشته است که هم آمار سریال در شبکه است و هم آمار تلوبیون پلاس. این سریال نسبت به دیگر سریال‌های تلویزیون کمتر توانست مخاطب را به خود جذب کند.

شبکه سه نیز سریال «هفت سر اژدها» را به کارگردانی ابوالقاسم طالبی پخش کرد که در رتبه اول سریال‌های در حال پخش قرار می‌گیرد. حواشی مختلفی توانست به دیده شدن این مجموعه که پخش آن همچنان ادامه دارد، کمک کند. این سریال بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مخاطب دارد و باید دید با پایان «نون.خ» و در رقابت این ۲ سریال مخاطب کدام یک بالاتر خواهد بود.

سریال «نون.خ» که بعد از شب‌های قدر روی آنتن رفت بعد از ۱۰ قسمت پخش بیش از ۲ میلیون بازدید دارد.

در باکس برنامه‌های نمایشی، مجموعه «مهمونی» که از شبکه نسیم پخش شد و ایرج طهماسب پس از چند سال با این مجموعه به تلویزیون بازگشت تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار مخاطب داشته است که اگرچه می‌تواند مخاطب خوبی محسوب شود اما هنوز پایین‌تر از حد انتظار نسبت به آثار طهماسب است.

برنامه‌های بازه افطار و سحر شبکه‌ها

شبکه یک برنامه «هلال» را با اجرای محمد دلاوری پخش کرد. برنامه‌ای که به شیوه گفت‌وگومحور بود و ۱۷۲ هزار مخاطب داشت. برنامه سحر نیز با اجرای حسن سلطانی ۴۴ هزار بازدید داشت.

در شبکه دو برنامه «پناه» که لوکیشن آن در حرم امام رضا (ع) دیده شد با اجرای مصطفی امامی حدود ۳۵۰ هزار مخاطب و برنامه سحر با اجرای راحله امینیان ۵۰ هزار بازدید داشته است.

در شبکه سه برنامه «محفل» که بخش‌هایی از آن در شبکه‌های اجتماعی بارها به صورت میلیونی دیده شده است، توانست حدود ۲ میلیون ۴۳۰ هزار بار بازدید داشته باشد. این برنامه که در تلویزیون از شبکه قرآن سیما هم بازپخش داشت در تلوبیون هم از این شبکه قابل دسترس بود و میزان مخاطبان آن به تفکیک در شبکه قرآن حدود ۶۰۰ هزار نفر بوده است. این برنامه در مجموع بیش از ۳ میلیون بازدید داشته است و فقط میزان بازدید ویدئوی تلاوت یکی از شرکت کنندگان در شبکه‌های اجتماعی بیش از ۱۷ میلیون بوده است. همچنین برنامه سحر نیز با اجرای نجم الدین شریعتی ۱۲۸ هزار بازدید داشته است.

«زندگی پس از زندگی» برنامه افطار شبکه چهار سیما با اجرای عباس موزون برنامه پربیننده سال‌های اخیر بوده است که حالا با اختلافی اندک از «محفل» این برنامه هم بیش از ۳ میلیون بازدید دارد. برنامه سحر این شبکه نیز حدود ۳۵ هزار بازدید دارد.

در میان برنامه‌های سحرگاهی رتبه اول همچنان به «سر سفره خدا» اختصاص دارد که با ۳۲۶ هزار بازدید بالاتر از دیگر برنامه‌ها قرار گرفته است. برنامه «سدره» ویژه سحر و افطار شبکه تهران با اجرای مهیار عبداللهی نیز ۲۴۸ هزار بازدید داشته است.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894647

دیگر خبرها

  • برگ‌ برنده رمضانی‌ها چه بود؟/ درخشش «زندگی پس از زندگی» و «محفل»
  • اجرای برج‌نگاره عملیات " وعده صادق " در برج آزادی
  • اجرای برج‌نگاره عملیات «وعده صادق» در برج آزادی+فیلم
  • اجرای برج‌نگاره عملیات «وعده صادق» در برج آزادی
  • نویسنده «بی‌تابی آرزوها» خانواده را بستر روایت قرار داده است
  • اجرای برج‌نگاره عملیات وعده صادق در برج آزادی
  • گام‌های لرزان اساطیر ایرانی
  • سریال‌های تلویزیون بین دو تا سه میلیون بازدید دارند
  • دبیر همایش بزرگمهر حکیم: شاهنامه فردوسی تاریخ محض است
  • کشف نقاشی‌های دیواری خیره‌کننده در ویرانه‌های شهر باستانی «پمپئی»‌