Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری تصریح کردند که کمیسیون نظامی طالبان در شمال غرب افغانستان پیروی از افکار وهابیت و سلفیت را به دلیل ایجاد تفرقه بین مردم این کشور ممنوع اعلام کرده است. ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «آوا»، کمیسیون نظامی طالبان در شمال غرب افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرده است که افکار وهابیت، سلفیت، پریلویت و بنجپیریت به دلیل ایجاد تفرقه در بین مردم این کشور ممنوع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون نظامی طالبان از افراد این گروه خواسته از تبلیغ این عقاید جلوگیری کرده و پیروان آنها را مجازات کنند.

عطا محمد نور: مردم افغانستان فریب وهابیت و تبلیغات آن‌ها را نخورند ابراز نگرانی علمای افغان از ترویج وهابیت توسط برخی از مدارس در شمال افغانستان

این گروه تاکید کرده است که پیروان عقاید سلفیت و وهابیت نباید هیچ مسئولیتی داشته باشند و اگر کسی از مسئولان این گروه از عقاید یاد شده پیروی می‌کند باید از مقامش برکنار شود.

در سالهای اخیر شماری از کشورهای عربی از طریق ساخت مدارس، کتابخانه‌ها و نفوذ در دانشگاهای افغانستان برای ترویج افکار وهابیت و سلفیت در این کشور تلاش می‌کنند.

ساخت بزرگترین دانشگاه اسلامی از سوی عربستان سعودی در ننگرهار نیز از اقدامی در راستای ترویج وهابیت و استحکام پایگاه عقیدتی گروه‌های تکفیری در این کشور محسوب می‌شود.

فعالیت برخی از جریان‌های تکفیری در راستای ترویج افکار وهابیت در این کشور از طریق مدارس و دانشگاها نگرانی بسیاری از علمای اهل تسنن این کشور را برانگیخته است.

گرایش به وهابیت و گروه داعش؛ 2 تفاوت عمده «طالبان افغانستان» و «تحریک طالبان پاکستان»

علمای برجسته اهل تسنن در افغانستان بارها از فعالیت رو به گسترش وهابیت و سلفیت در این کشور ابراز نگرانی کردند.

«مولوی یار محمد» از اعضای شورای علمای شمال افغانستان گفته بود که جریان‌های تکفیری جوانان و نوجوانانی را که آگهی دینی کمی دارند به وهابیت دعوت می‌کنند.

با این حال، افزایش حوادث تروریستی بویژه حمله به مساجد از سوی جریان‌های تکفیری و نگاه مصلحت‌گرایانه دولت افغانستان در برخورد با جریان‌های تکفیری بر نگرانی‌ها در این مورد افزوده است.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۳۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان

وزارت کشور حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت کشور حکومت طالبان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «سراج الدین حقانی» ریاست این وزارتخانه با هیئت اعزام مالزی در کابل دیدار و گفتگو کرده است.

«داتو شازلینا» نماینده ویژه نخست وزیر مالزی در این دیدار تاکید کرده است کشورش آمادگی دارد تا تجربیات و ظرفیت‌هایش را در زمینه امنیت سایبری و جرائم دیجیتالی با حکومت طالبان افغانستان به اشتراک بگذارد.

بر اساس بیانیه وزارت کشور حکومت طالبان، طرفین در این دیدار بر مبارزه مشترک با مواد مخدر نیز تاکید کردند.

مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیمنماینده ویژه مالزی: در کنار مردم افغانستان بوده و هستیمگسترش روابط حکومت طالبان در جنوب شرق آسیا

حقانی نیز در این دیدار اظهار داشت حکومت کنونی افغانستان خواستار روابط حسنه و همکاری با کشورهای اسلامی است.

بیانیه اظهار کرد نمایندگان دفتر نخست‌وزیر و وزارت‌های دفاع و کشور مالزی نیز در ترکیب هیئت اعزام این کشور حضور داشتند.

این نخستین سفر هیئت نظامی و امنیتی مالزی به افغانستان از زمان سقوط حکومت پیشین در این کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • طالبان آب هیرمند را به شوره زار می ریزد تا به ایران نرسد