Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@02:58:27 GMT

مقابله با تهاجم فرهنگی چه شد؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۳۹۲۶

شورای عالی انقلاب فرهنگی قله اصلی تصمیم ‌گیری فرهنگی کشور است. سران قوا، مسئولان فرهنگی کشور و نمایندگان رهبری در این شورا به رصد تحرکات دشمن در حوزه فرهنگی کشور مشغولند و به تناسب آن در مقام تصمیم‌ گیری و تصمیم‌ سازی برمی‌آیند.

 

شورای عالی انقلاب فرهنگی به تعبیر مقام معظم رهبری قرارگاه اصلی فرهنگ و علم کشور است و مدیریت راهبردی کشور را در این‌ باره متکفل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دشمن در راس اهداف خود مسئله حذف دین از تمام جنبه‌های زندگی ملت ایران را دنبال می‌کند. صدها کانال ماهواره‌ای و سایت‌های خبری،‌ تحلیلی به رواج اندیشه‌های سکولار، اباحی‌ گری، سبک زندگی غربی مبتنی بر تجمل‌ گرایی و لذت ‌گرایی را تبلیغ و ترویج می‌کنند. آنها در حوزه‌های گوناگون مؤلفه‌های خانوادگی، نوع معماری،‌ ورزش، چیدمان شهری و نوع سرگرمی‌ها حرف دارند، مدل ارائه می‌دهند و مردم را زیر آواری از تولیدات فرهنگی قرار داده‌اند.

 

دشمن، فروپاشی فرهنگی و اجتماعی، بی‌اعتمادی و بی‌هویتی را در تمامی حوزه‌های یاد شده دنبال می‌کند.

 

در عرصه  سیاسی و بین‌المللی، تفرقه، تسلیم و کوتاه آمدن از ارزش‌های دینی وتسلیم در برابر فرهنگ منحط غرب را تبلیغ و ترویج می‌کنند و برخی رسانه‌های داخل هم در این رهگذر با آنها همراهی می‌کنند.

 

تحلیل محتوای سریال‌های شبکه‌های فارسی زبان نشان می‌دهد خیانت به همسر، رفتارهای جنسی زننده، تجاوز جنسی، بارداری قبل از ازدواج،‌ سقط جنین و روابط نامشروع را تبلیغ و ترویج می‌کنند و هدف‌گذاری کرده‌اند.

 

دشمن از روی نقشه عمل می‌کند. سوال کلیدی آن است که  نقشه مهندسی فرهنگی که ۳۶ جلسه از جلسات شورا را به خود اختصاص داد، چه شد؟ کجا عملیاتی شده است؟ تصمیم‌ گیری‌ها و تصمیم‌ سازی‌های آن چگونه نظارت و پیگیری می‌شود؟ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۲۵ جلسه از جلسات شورا را به خود اختصاص داد.

اجرای این سند چه مراحلی را می‌گذراند؟ یک مدتی که سند را کنار گذاشتند، سند ۲۰۳۰ را اجرا کردند، وقتی صدای همه نخبگان کشور و مراجع درآمد، آن را کنار گذاشتند!

 

سوال این است که آیا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اکنون در این وزارتخانه عملیاتی شده است؟ گزارش کار آن در کجا دیده و ارزیابی شده است؟ روند شتاب آلود تحولات فرهنگی و اجتماعی با توسعه  ارتباطات و انفجار اطلاعات و گردش سریع آن هر روز پیچیده‌تر می‌شود و ما در برابر سوالات مهم‌تر و کلیدی‌تری قرار می‌گیریم.

جنس آسیب‌های اجتماعی تغییر کرده است، سن آسیب ‌پذیری در حال کاهش است و ما در این حوزه با صدها  پرسش بی ‌پاسخ قرار داریم. شورا برای آنها چه کرده است؟ آیا به مسئولیت تاریخی خود در این باره  می‌اندیشد؟ گفته می‌شود برخی مصوبات شورا با آنکه از مسیر تصویب گذشته، توسط رئیس ‌جمهور ابلاغ نمی‌شود.

دلایل عدم ابلاغ چیست؟ یک جنگ تمام عیار رسانه ‌ای در فضای مجازی برای تسخیر و مدیریت اذهان جامعه وجود دارد. برخی آن را  انکار، برخی با آن همراهی و برخی هم لزوم تسلیم در برابر دشمن را ترویج می‌کنند. بسیاری از زیرساخت‌های این نبرد نابرابر را برخی در داخل با سرویس دادن به پیام‌رسان‌های خارجی و تضعیف رسانه‌های داخلی سامان داده‌اند، اما واکنش مناسب در برابر این پدیده شوم و خیانت‌آمیز به طور جدی دیده نمی‌شود.

 

این روزها  سالروز تأسیس نهاد مقدس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی توسط امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی است. فرصتی است که به کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن بیندیشیم و آن را ارزیابی کنیم.

 

توصیه می‌کنیم شورای عالی انقلاب فرهنگی به وظایف ذاتی خود عمل کند و نقش تاریخی خود را در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن ادا کند.

محمد کاظم انبارلویی

 

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انقلاب مقام معظم رهبری دین ملت ایران سبک زندگی تجاوز بارداری سقط جنین آموزش و پرورش نخبگان وزارتخانه فرهنگی و اجتماعی جنگ رسانه فضای مجازی جامعه امام خمینی نظام جمهوری اسلامی دولت مقابله با تهاجم فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی تهاجم فرهنگی انقلاب بارداری تهاجم فرهنگی درآمد ماهواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۳۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با بیان اینکه امروز در عرصه‌ای قرار داریم که باید بیش از پیش مراقب هجمه دشمنان به ویژه در حوزه فرهنگی باشیم، گفت: برای اینکه بتوانیم در این جنگ‌نرم به عنوان پیروز، از میدان سربلند خارج شویم، باید موضوع بصیرت‌افزایی را سرلوحه برنامه‌ها قرار دهیم. وی با بیان اینکه بصیرت‌افزایی این مهم را فراهم می‌کند که بتوانیم دوست را از دشمن تشخیص دهیم و این موضوع در شرایط کنونی از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: بی‌تردید اگر به واسطه بصیرت‌افزایی بتوانیم دوست را از دشمن تشخیص دهیم، در آن صورت قادر خواهیم بود موضوع‌گیری درست و بهنگامی در برابر هجمه دشمنان داشته باشیم. خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه دشمنان در شرایط کنونی با همه توان و ابزارهایی که در اختیار دارد، وارد جنگ فرهنگی با ایران شده است، اظهار کرد: بر همین اساس بود که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی طی سال‌های گذشته تاکید زیادی نسبت به افزایش بصیرت سیاسی داشتند؛ چرا که ایشان معتقد بودند که شناخت دشمن همواره در امور نتیجه‌بخش خواهد بود. امام جمعه زنجان با یادآوری اینکه دشمن امروز به جنگ فرهنگی روی آورده است، خاطرنشان کرد: دلیل این امر نیز آن است که در طول سال‌های گذشته همه برنامه‌های خود اعم از جنگ سرد و نیز تحریم‌های مختلف اقتصادی را به اجرا گذاشته و چون در رسیدن به اهداف شوم خود علیه ملت ایران ناکام مانده، روی به جنگ فرهنگ آورده است. آیت‌الله خاتمی در ادامه یکی از موضوعات مهم در شرایط کنونی جامعه را مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی عنوان کرد و گفت: اهمیت مبارزه با مفاسد اقتصادی به حدی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۰ و در فرمان ۸ ماده‌ای مبارزه با فساد را به صورت جامع اعلام کردند که بی‌تردید اگر این قوانین به صورت کامل و دقیق اجرا شود، نتایج و برکات زیادی به دنبال خواهد داشت. وی از روز ۱۱ اردیبهشت‌ماه به عنوان روز جهانی کار و کارگر یاد کرد و با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری مطالب جامعی را در هفته جاری و در جمع کثیری از کارگران کشور بیان کردند، افزود: به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی، کارگران رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند، به همین خاطر ارتقای وضعیت زندگی کارگران به ارتقای وضعیت کشور منجر خواهد شد. کد خبر 6089078

دیگر خبرها

  • تهاجم فرهنگی در کمین جوانان و خانواده هاست
  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • سردار رادان: مقابله با بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه امری خطیر، حساس و غیرقابل بازگشت است
  • رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت تر می شود
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟