Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه صرفا برخی از خودرو‌ها مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت هستند، گفت: دست خودروسازان برای عرضه خودرو‌های غیرمشمول با قیمت ۵ درصد کمتر از بازار باز است.  به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشیه مراسم تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال در حوزه صنعت و معدن در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه زمانی قیمت خودرو نهایی می‌شود و آیا افزایشی وجود خواهد داشت، اظهار داشت: برنامه‌ای که ما داریم قیمت‌هایی که در بازار تعیین شده پایین بیاوریم و این مستلزم افزایش تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون تولید در دو خودروساز عمده به شدت پایین آ‌مده است و از اول سال حدودا با افت تولید روبرو شدیم.

وی افزود: قیمت ارتباط مستقیمی با تولید دارد و اگر طبق برنامه بتوانیم تولید را افزایش دهیم، عرضه زیاد خواهد شد و تقاضا را پاسخگو باشد و قیمت پایین بیاید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در حال حاضر، قیمت‌گذاری خودرو به دو بخش تقسیم می‌شود، خودرو‌های مشمول قیمت‌گذاری و خودرو‌هایی که مشمول نبودند. خودروساز‌ها با یک برنامه در رابطه با خودرو‌هایی که مشمول قیمت‌گذاری نیستند، در حاشیه بازار به قیمت ۵ درصد از پایین‌تر از نرخ بازار عرضه می‌کنند و روند کاهشی قیمت ادامه خواهد یافت و از طرفی افزایش تولید دنبال می‌شود تا رانت دلالی ایجاد شده از بین برود و قیمت در حالت متعادل‌تری قرار بگیرد.

رحمانی در پاسخ به این سوال که به مفهوم اقتصادی بازار وجود ندارد و عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت نیستند، بنابراین چگونه می‌توان توقع داشت ۵ درصد کمتر از قیمت بازار خودرو عرضه کرد، گفت: این خودرو‌ها مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت نیستند و آنچه که خودرو‌های مشمول بودند، فرایند دیگری دارند که باید در کارگروه بازار تنظیم شود.

*افزایش ۲۰ درصدی هزینه‌های خودروسازان را نپذیرفتیم

وی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه چه زمانی قیمت خودرو‌های مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت تعیین تکلیف خواهد شد گفت: کار‌های کارشناسی آن در حال انجام است و یک جلسه نیز در کارگروه روی آن بحث شد و مجددا باید مباحث کارشناسی آن تمام شود، البته از خودروسازان برنامه جامعی خواستیم و باید متعهد شوند. خودرو‌هایی که پیش فروش شده عینا باید عمل شود، بحث قطعه‌سازی و این صنعت مهم است و مطالبات آن‌ها باید پرداخت شود. دنبال این هستیم که نقدینگی خودروساز‌ها از طرق مختلف بخصوص فروش اموال مازاد خودروسازان و اموال غیرتولیدی تامین شود بخشی را نیز از طریق تسهیلات بانکی تامین کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در کنار افزایش تیراژ تولید، داخلی‌سازی باید جدی گرفته شود، زیرا کماکان بخشی از خودرو‌های تولید داخل قطعات وارداتی دارند.

وی در پاسخ به این سوال فارس که آیا طی یک هفته یا دو هفته آینده قیمت‌گذاری خودرو‌های مشمول صورت می‌گیرد یادآور شد: خودروساز برنامه را خودش نوشته و بررسی‌ها اگر تمام شود و سازمان حمایت از مصرف‌کننده اگر آنالیز قیمت‌های تمام شده را باید در نظر بگیرد. میزان مواد مصرفی و هزینه‌ها را در نظر بگیرد.

رحمانی اضافه کرد: البته اینگونه نیست که هرآنچه آن‌ها (خودروسازان) می‌گویند پذیرفته شود، زیرا هزینه‌های مالی خود را بالای ۲۰ درصد اعلام کردند، اما سازمان حمایت آن را قطعا نپذیرفته است و گفته شد که از محل بهره‌وری و اصلاح فرایند‌های مدیریتی هزینه‌ها پایین بیاید. وظایفی که در اختیارات خودشان است شروع کردند و بعضی بخش‌ها مانند قیمت‌گذاری انشاءالله تا یک یا دو هفته دیگر نهایی شود البته بیشتر روی بسته جامع تاکید داریم و از خودروسازان نیز تعهد خواستند تا تیراژ و کیفیت داخلی‌سازی را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر صنعت معدن و تجارت خودروهای ایرانی رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۳۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!

به گزارش قدس آنلاین، گروه خودروسازی سایپا از امروز (چهارشنبه) طرح فروش وانت سایپا ۱۵۱ SE را با قیمت جدید آغاز کرده است. این طرح از ساعت ١۴ آغاز شده و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد.

صرفاً متقاضیان عادی دارای شرایط عمومی بخشنامه‌های فروش خودرو می‌توانند در این طرح فروش نظیر حداقل سن ۱۸ سال و دارا بودن گواهینامه، هر کد ملی یک خودرو، شماره تلفن همراه به‌نام فرد متقاضی و عدم امکان صلح و انتقال خودرو به صورت وکالتی، شرکت کنند.

این محصول که تاکنون با قیمت مصوب ۲۶۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عرضه‌ می‌شد، مشمول ۴۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان افزایش قیمت شده و اکنون با قیمت ۳۰۹ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان عرضه شده است. 

این خودور صرفا در رنگ سفید و موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه عرضه شده است؛ متقاضیان  شرکت در این مرحله از فروش وانت سایپا ۱۵۱ می‌توانند، با مراجعه به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به نشانی اینترنتی  saipa.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام و واریز وجه اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!