Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@12:59:49 GMT

شاخص بورس 680 واحد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۳۹۸۲

شاخص بورس 680 واحد کاهش یافت

شاخص بورس امروز (سه شنبه) با عقب نشینی680 پله ای در جایگاه 166 هزار و 235 واحدی قرار گرفت. در معاملات امروز یک میلیارد و 357 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش سه هزار و 395 میلیارد ریال در 112 هزار و 565 نوبت دادوستد شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 197 واحد افت کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، کمتر از یک واحد کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاخص قیمت (هم وزن) نیز کمتر از یک واحد پایین آمد؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است. شاخص آزاد شناور 569 واحد افت کرد؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.
شاخص بازار اول مربوط به شرکت های برتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور 422 واحد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس نیز یک هزار و 740 واحد افت کرد.
در معاملات امروز نمادهای شپنا (پالایش نفت اصفهان)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، فملی(ملی صنایع مس)، رمپنا (مپنا) و شتران (پالایش نفت تهران) در معاملات امروز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشته و آن را پایین کشیدند. در مقابل، وتجارت (بانک تجارت) و شپدیس (پتروشیمی پردیس) بالاترین تاثیر مثبت را داشته و مانع افت بیشتر شاخص شدند.

** صدرنشینی گروه بانک


گروه بانک در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه 436 میلیون سهم به ارزش 650 میلیارد ریال دادوستد شد. گروه خودرو به ارزش 490 میلیارد ریال و فلزات اساسی به ارزش 325 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
گروه شیمیایی با دادوستدی به ارزش 317 میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت؛ گروه فرآورده های نفتی نیز با معاملاتی به ارزش 211 میلیارد ریال، رده پنجم را از آن خود کرد.

** عقبگرد فرابورس


شاخص فرابورس (آیفکس) در معاملات امروز دو واحد افت کرد و در جایگاه یک هزار و 855 واحدی قرار گرفت. در بازار فرابورس بیش از 222 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از 59 میلیارد ریال دادوستد شد.
در معاملات امروز نمادهای زاگرس (پتروشیمی زاگرس)، شاوان (پالایش نفت لاوان)، سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی)، شرانل (ایرانول) و میدکو (هلدینگ معدنی خاورمیانه) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.
قطعی سامانه معاملات فرابورس در جریان معاملات امروز، باعث افت قابل توجه حجم خرید و فروش در این بازار شد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۳۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز بارشد ۱۰۶۹ واحدی به سطح دو میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی رسید. 

به گزارش مشرق، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه) با رشد یک هزار و ۶۹ واحدی همراه بود و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید.

اما در مقابل شاخص کل هم وزن با ۴۶۵۰ واحد رشد، رقم ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحدی را ثبت کرد.

همچنین نمادهای پارسان، فولاد، فملی، کگل، شبندر، شپدیس و بوعلی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر را روی شاخص گذاشتند. نمادهای ذوب، خزامیاد، فولاد، کاما، کساپا، خودرو و فاذر پر تراکنش‌های بازار بودند.

در معاملات فرابورس نیز شاخص کل با ۱۱۶ واحد رشد به رقم ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید و نمادهای آریا، فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر پر تراکنش‌های بازار بودند.


دیگر خبرها

  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس