Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: نوسازی و بهسازی ناوگان کشاورزی کشور پیش نیاز کاهش و حذف ضایعات غلات است.

به گزارش ایرنا، «عباس کشاورز» روز سه شنبه در آیین رونمایی از کمباین «1060» شرکت کمباین سازی ایران در اراک، افزود:
ساختار و تجهیزات تحقیقات کشاورزی ایران فرسوده است و باید ناوگان تحقیقات و بیوتکنولوژی کشاورزی کشور برای تامین امنیت غذایی نوسازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: عمر مفید یک کمباین در شرایط مطلوب کمتر از 9 سال ارزیابی می شود اما در کشور ایران هر کمباین بیش از 17 سال فعالیت می کند که این مهم نیازمند اصلاح است.
معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: فناوری ساخت ماشین آلات کشاورزی در شرکت کمباین سازی ایران باید به گونه ای باشد که نه تنها غلات بلکه در کشت کلزا نیز مورد استفاده قرار گیرد.
کشاورز اضافه کرد: امکان توسعه چندانی در بخش کشاورزی وجود ندارد بنابراین تمامی فعالیت های این بخش وابسته به بهسازی و نوسازی ناوگان کشاورزی است.
وی افزود: تولید مدل های جدید کمباین با ظرفیت بهینه نیاز اصلی بخش کشاورزی است و باید در شرکت کمباین سازی ایران با تقویت دانش فنی این نیاز تامین شود.
وی بیان کرد: شرکت کمباین سازی ایران نباید نگران فروش محصولات و یا متقاضیان کمباین باشد چرا که در سال زراعی گذشته که شرایط کشاورزان چندان مطلوب نیز نبود، شمار زیادی از تولیدات این شرکت در داخل کشور به فروش رسید.
معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تامین امنیت غذایی کشور بستگی به فعالیت گسترده و علمی در بخش کشاورزی
دارد و برای تحقق این مهم باید نوسازی ناوگان کشاورزی صورت بگیرد که کمباین سازی در آن نقش محوری دارد.
کشاورز افزود: دستیابی به خودکفایی گندم به برکت فعالیت کشاورزان بوده و متوسط واردات سالانه یک و نیم میلیون شکر نیز به صفر رسیده است، بنابراین می توان با مدیریت منابع آبی کشور و بهره گیری از تجهیزات مدرن در تمام بخش ها به خودکفایی رسید.
وی گفت: کشت دانه های روغنی نیز از برنامه های اصلی وزارت جهاد کشاورزی در راستای خودکفایی و قطع واردات روغن است و باید از تمامی ظرفیت های موجود در نقاط مختلف کشور استفاده کرد.
معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی در خصوص فعالیت آستان قدس رضوی نیز گفت: علاوه بر مدیریت شرکت کمباین سازی ایران، تولید 300 میلیون نشاء گوجه فرنگی، هندوانه، خربزه و سایر صیفی ها و تولید بذر «هیبریدی کلزا» از دیگر اقدامات این استان در سطح ملی است.
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور گفت: بیش از 17 هزار دستگاه کمباین در نقاط مختلف کشور وجود دارد که 93 درصد این ماشین آلات در شرکت کمباین سازی ایران (اراک) تولید شده است.
«کامبیز عباسی» افزود: کیفیت و فناوری تولیدات شرکت کمباین سازی ایران در یک سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و خدمات پس از فروش این واحد تولیدی نیز رضایت کشاورزان و کمباین داران را به دنبال داشته است.
وی اظهار داشت: شرایط اقتصادی کشور در ماه های گذشته بر روی قیمت کالاهای تولیدی اثر داشت اما، شرکت کمباین سازی ایران به وجود افزایش قیمت نهاده ها و قطعات مورد نیاز تخفیفات ویژه ای را به متقاضیان کمباین قایل شد.
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور گفت: شرکت کمباین سازی ایران در سال های 92 تا 95 فراز و نشیب ها و چالش های بسیاری متحمل شد اما با پیگیری های مسئولان استان و حمایت های وزارت جهاد کشاورزی این واحد تولیدی امروز در بهترین شرایط قرار گرفته و هر روز به کیفیت محصولات این شرکت اضافه می شود.
وی ادامه داد: بیش از 2 هزار دستگاه کمباین در سال های اخیر به مزارع نقاط مختلف کشور وارد شده که این تولیدات سهم مهمی در نوسازی ناوگان کشاورزی داشته است و برای نوسازی کامل ناوگان کشاورزی باید سالانه بیش از یکهزار و 200 دستگاه کمباین در عرصه کشاورزی وارد شود.
عباسی بیان کرد: یک درصد ضایعات گندم معادل 2 هزار میلیارد ریال است، بنابراین نوسازی و بهسازی ناوگان کشاورزی کشور ضمن افزایش سرعت عمل در فعالیت کشاورزی نقش مهمی در جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی دارد.
مدیرعامل شرکت کمباین سازی ایران نیز گفت: کمباین های 1055 ساخت این شرکت نواقص و مشکلاتی داشت که با نشست های مختلفی که با کشاورزان و متخصصان داخلی برگزار شد نسبت به رفع این نواقص با تولید کمباین 1060 اقدام شد.
«علی اصغر حمیدی فر» افزود: ضعیف بودن کمباین های 1055 به خصوص در اراضی غیر همسطح کشت های دیم و ضعف سیستم انتقال نیرو از موتور به چرخ ها مهمترین اشکال این ادوات بود که در کمباین 1060 تین نواقص و مشکلات حل شده است.
وی بیان کرد: با تقویت اکسل کمباین 1060 مشکل فعالیت کمباین در اراضی غیر همسطح حل شده و همچنین سیستم انتقال نیرو که در کمباین 1055 به صورت تسمه ای انجام می شد در کمباین های جدید این فعالیت با فناوری روز انجام می شود.
مدیرعامل شرکت کمباین سازی ایران اظهار داشت: لوله تخلیه کمباین های قدیم نیز به دلیل دستی عمل کردن ضایعات غلات را به دنبال داشت که در کمباین 1060 این مهم به صورت الکترونیکی شده است.
وی ادامه داد: اتاق فکر شرکت کمباین سازی ایران با حضور تکنسین ها و متخصصان داخلی شکل گرفته و از سال آینده هر سال 2 محصول جدید در این شرکت رونمایی و تولید می شود.
شرکت کمباین سازی ایران در سال 1348 در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی شهرستان تهران به نام شرکت جانساز (سهامی خاص) به ثبت رسید و در سال‌های 1349 و 1361 به ترتیب با عناوین 'ایران جان دیر' و 'کمباین‌سازی ایران' تغییر نام داشته است.
در سال 1384 بر اساس اجرای قانون خصوصی سازی 53 درصد از سهام این شرکت به آستان قدس رضوی واگذار شد و در سال 1392نیز آستان قدس رضوی با پرداخت 400 میلیارد ریال سهام خود را به 75درصد افزایش داد.
3017/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي نوسازي ناوگان استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۳۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور از ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ و کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان دامپزشکی کشور، مجتبی نوروزی با حضور در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به تشریح اقدامات و اهم برنامه‌های پیش روی سازمان دامپزشکی کشور پرداخت و با اشاره به اینکه پرورش دام و طیور سهم و نقش ۳۰ درصدی در ارزش افزوده بخش کشاورزی دارد، اظهار کرد: ارزش اقتصادی دام، طیور، آبزیان و تولیدات سالیانه آن، بالغ بر هزار همت سرمایه است و تأمین بهداشت مهمترین مؤلفه حفاظت از سلامت و امنیت این سرمایه و بر عهده سازمان دامپزشکی کشور به عنوان دستگاه حاکمیتی متولی است.

وی افزود: مهمترین اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در سال ۱۴۰۲، شامل کاهش مدت ترخیص نهاده‌ها از ۱۵ به هفت روز، واردات گوشت گرم از کشورهای مختلف جهت تأمین گوشت قرمز کشور (گرفتن مصوبه از هیئت دولت جهت اعزام ناظران مقیم)، اجرای دیپلماسی بین‌المللی، راه اندازی آزمایشگاه سطح سه ایمنی زیستی (Bsl3) و دریافت گواهی اعتبار بخشی مؤسسه آنالیتیکا روسیه، ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ و کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی طیور کشور با عملکرد به موقع و فراگیر سازمان دامپزشکی کشور، آغاز به کار مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام و فرآورده‌های خام دامی، افزایش میزان صادرات تخم مرغ از ۵۰ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۱۳۶ هزار تن در سال ۱۴۰۲ (رشد ۱۶۳ درصدی وزنی و ۲۲۱ درصدی ارزش مالی) است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: سازمان دامپزشکی چشم ناظر ۱۳ میلیون تن نهاده وارداتی و ۱۸ میلیون تن فراورده تولید داخلی اعم از بخش دام، طیور، آبزیان، زنبورعسل و کرم ابریشم است و به تازگی بیش از یک هزار تن مرغ به کشور عراق صادر شده است و با افزایش میزان جوجه‌ریزی‌ها می‌توان بخشی از نیاز دو میلیون و ۲۰۰ هزار تنی مرغ در کشورهای همسایه را تأمین کرد.

نوروزی افزود: بخش‌های مرزی و داخلی قرنطینه دامپزشکی و حضور این پست‌ها در سطح استانی، منطقه‌ای و ملی بسیار حائز اهمیت است، به طوری که پست‌های قرنطینه دامپزشکی تضمین کننده سلامت واقعی و توسعه بهداشت عمومی جامعه و اقتصادی کشور است و به تعبیری پست‌های قرنطینه دامپزشکی رسالت دیده‌بانی از سلامت و بهداشت و اقتصاد کشور را برعهده دارند.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در حوزه بین الملل می‌توان به صادرات محصولات لبنی به کشورهای مختلف، برقراری صادرات آبزیان به اتحادیه اروپا، برگزاری دوره آموزشی ویژه هیئت کارشناسان دامپزشکی کشورهای مالی و سنگال، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی و گسترش همکاری دو جانبه با کشورهای مختلف، امضای الزامات بهداشتی جهت واردات گوشت در راستای تأمین بازار با کشورهای مبدا واردات اشاره کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۲۹۳ آزمایشگاه، ۱۱۰ بیمارستان دامپزشکی، ۲۵۸۹ درمانگاه، ۲۳۱۰ داروخانه، ۹۲۳ کارخانه خوراک دام و طیور ،۳۲۳ کشتارگاه دام و ۲۵۵ کشتارگاه طیور بخشی از واحدهای تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور است که همکاران این سازمان در راستای ایمنی غذایی و بهداشت جامعه نظارت شبانه روزی بر آنها دارند.

نوروزی اضافه کرد: بازمهندسی مأموریت‌ها و فرایندهای سازمان دامپزشکی کشور، بازمهندسی ساختار سازمان، حمایت از تولید داخلی دارو، واکسن، مواد ضدعفونی کننده و مکمل‌ها، حمایت از صادرات، ساماندهی نظارت بهینه و نحوه دریافت حقوق مسئولان فنی و هرگونه اقدام که به تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم نیز کمک کند، از جمله مهمترین برنامه‌های این سازمان در سال جاری است.

بعد از ارائه این گزارش، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و اعضای حاضر کمیسیون، از اقدامات نوین سازمان دامپزشکی کشور جهت ارتقای تولید و سلامت بهداشتی جامعه تقدیر ویژه و اعضای کمیسیون بر اهمیت حمایت از افزایش اعتبارات و جذب نیروهای متخصص جهت افزایش سطح خدمات بهینه و حداکثری به تولیدکنندگان تاکید کردند؛ همچنین اعضای حاضر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی انتظارتی را از سازمان دامپزشکی کشور مطرح کردند و مقرر شد برای آنها اقدامات جدی صورت گیرد.

کد خبر 750008

دیگر خبرها

  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • یکپارچه سازی زمین های کشاورزی شمال با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • یکپارچه سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی شمال کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین
  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی