Web Analytics Made Easy - Statcounter

مومنی زاده با ابراز تاسف از اینکه میزان جذب تسهیلات علی‌رغم تذکرات و پیگیری‌های انجام شده تا امروز در حد مطلوب نیست گفت: موانع و مشکلات موجود در اعطای تسهیلات مختص رشت نیست و باید این عقب‌ماندگی جبران شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « میرشمس مومنی زاده» امروز(سه‌شنبه، ۲۰ آذر) در کارگروه اشتغال شهرستان رشت در فرمانداری با انتقاد از روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در دو حوزه فراگیر و روستایی تصریح کرد: جذب تسهیلات در قالب سرمایه‌گذاری‌های کوچک، متوسط و بزرگ که ایجاد کننده فرصت‌های شغلی است، امری بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار رشت با اشاره به رصد هفتگی میزان جذب تسهیلات در کارگروه اشتغال گفت: در این کارگروه تلاش می‌شود تا موانع پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در بانک‌ها و یا ادارات شناسایی و هماهنگی بین دستگاهی جهت تسریع روند پرداخت صورت گیرد.

 

وی با اشاره به حساسیت حوزه اشتغال اظهار کرد: برگزاری منظم این جلسات باید خروجی مطلوب داشته و موجب تسریع روند کار، جذب بیشترین درصد تسهیلات و افزایش فرصت‌های شغلی شود و گرنه برگزاری آن فایده‌ایی نخواهد داشت.

 

مومنی زاده با ابراز تاسف از اینکه میزان جذب تسهیلات علی‌رغم تذکرات و پیگیری‌های انجام شده تا امروز در حد مطلوب نیست گفت: عملکرد شهرستان رشت در زمینه اشتغال روستایی و فراگیر مطلوب و مورد نظر بنده نیست و باید با تلاشی مضاعف، این وضعیت را به شرایط مطلوب نزدیک‌تر کنیم.

 

وی با اشاره به دلایل عقب ماندگی شهرستان رشت در جذب تسهیلات اشتغالزایی اذعان کرد: تلاش کردیم تا در پرداخت تسهیلات انحرافی صورت نگرفته و طبق ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی باشد که همین دقت علی‌رغم اینکه نقطه قوتی است موجب کندی جذب شده است.

 

فرماندار رشت با تاکید بر جذب تسهیلات جهت رسیدن به اشتغال موردنظر بیان کرد: برخی بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی دچار ضعف عملکردی هستند که باید تقویت شده تا شهرستان رشت به اهداف مورد نظر خود در زمینه اشتغال دست یابد.

 

وی اذعان کرد: موانع و مشکلات موجود در اعطای تسهیلات مختص رشت نیست بلکه در سراسر استان وجود دارد، شهرستان‌های دیگر در جذب اعتبارات شرایط بهتری نسبت به رشت داشته و باید این عقب‌ماندگی جبران شود.

 

مومنی زاده با ابراز گله‌مندی از وضعیت فعلی شهرستان رشت در جذب تسهیلات اشتغال‌زایی تصریح کرد: باید شرایط تعییر کرده تا سهم واقعی شهرستان جذب شود.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي بیرجند معاون اول رئیس جمهور بندرعباس خراسان جنوبی بازدید آیت الله رئیسی بجنورد خراسان شمالی معلولان اشتغال در شهرستان رشت جذب تسهیلات اشتغالزایی تسهیلات اشتغالزایی روستایی فرماندار رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی، ناصر فخرموحدی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان‌شمالی افزود: این فرصت‌های شغلی با پرداخت تسهیلات در قالب تبصره ۱۸، تبصره ۱۶ و مشاغل خانگی در استان ایجاد شده است.
وی گفت: نظارت بر نحوه اجرای طرح‌ها و هزینه کرد تسهیلات پرداخت شده، بسیار حائز اهمیت است به گونه‌ای که شیوه نامه نظارت بر عملکرد طرح‌ها صادر شده است تا مورد رصد قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی بر راستی آزمایی طرح‌های اشتغال نیز تاکید و اضافه کرد: ایجاد شغل باید بتواند به معیشت و درآمد شهروندان کمک کند.
فخرموحدی با اشاره به اینکه بانک‌ها محدودیت‌های پرداخت تسهیلات را اعلام کنند، گفت: بانک‌ها باید موانع و محدودیت‌های موجود برای عدم پرداخت تسهیلات شناسایی و به شکل مکتوب اعلام کنند تا مراتب به شبکه بانکی اطلاع‌رسانی شود.
وی با بیان اینکه مشکلات بسیاری از واحد‌های تولیدی تنها مشکلات مالی نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از این واحد‌ها مشکلات مدیریتی و حقوقی نیز دارند که رفع موانع و فعال سازی مجدد آنها در سال جاری به صورت جدی دنبال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تحقق بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال تبصره ۱۸ مددجویان
  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اردستان
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در معادن شهرستان بردسکن
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای