Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع ژاپن ماه جاری طرح بودجه نظامی ۲۷ تریلیون ینی (۲۳۹.۵ میلیارد دلاری) برای پنج سال آتی را که از آوریل ۲۰۱۹ آغاز می‌شود، ارائه خواهد داد. این طرح بودجه پیشنهادی، اولین بار روز شنبه توسط روزنامه اقتصادی نیکئی ژاپن گزارش شد. طبق آن، بودجه سالانه به طور میانگین ۱.۱ درصد رشد می‌کند و از میانگین ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد پیشین بیشتر می‌شود.

این منبع در دولت ژاپن گفت: هنوز برای تاییدیه نهایی نیازمند بحث و رایزنی بیشتری هستیم. ممکن است طرح مذکور اواخر همین ماه مورد بررسی کابینه قرار بگیرد.

وزارت دفاع ژاپن هنوز درباره این گمانه‌زنی اظهارنظری نکرده است. مقداری از اعتبارات جدید برای خرید تجهیزات ساخت آمریکا شامل دو رادار دفاع موشکی بالستیک ساحلی آگیس و جنگنده‌های اف‌-۳۵ لاکهید مارتین هزینه خواهد شد.

خرید تجهیزات ساخت آمریکا به ژاپن در حل و فصل مناقشه تجاری با واشنگتن کمک می‌کند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ژاپن را برای خرید کالاهای بیشتری از آمریکا شامل تجهیزات نظامی تحت فشار گذاشته است و به اعمال تعرفه علیه خودروهای وارداتی از ژاپن برای کاهش کسری تجاری با توکیو تهدید می‌کند.

ژاپن حدود یک درصد تولید ناخالص ملی‌اش را برای نیروهای نظامی خود هزینه می‌کند که با توجه به قدرت اقتصادی این کشور، به یکی از بزرگترین هزینه‌کنندگان نظامی جهان تبدیل می‌شود. تازه‌ترین برنامه خرید نظامی در سندی جداگانه که اولویت‌های دفاعی ژاپن را برای ۱۰ سال آتی تشریح می‌کند، منتشر خواهد شد. شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن قصد دارد ارتش کشورش را در واکنش به هرگونه حمله موشکی کره‌شمالی و قدرت هوایی و دریایی رو به رشد چین در آب‌های اطراف ژاپن تقویت کند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ژاپن بودجه رشد دولت واشنگتن کسری تجاری جهان چین بودجه چین دولت ژاپن کسری تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بودجه شهرداری تهران در زمینه بهسازی مدارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران گفت: با توجه به گستردگی مدارس در شهر تهران و نگاه ویژه‌ای که اعضای شورای اسلامی شهر تهران دارند، در حوزه توسعه و تجهیز مدارس حدود سه برابر در مقایسه با سال گذشته افزایش اعتبار داریم که در مناطق مختلف رقم اعتبار متفاوت است.

مهدی امیری افزود: افزایش اعتبار متناسب با تعداد مدارسی است که در هر منطقه وجود دارد و تقسیم اعتبار بر مبنای تعداد مدارس صورت خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران همچنین گفت: با توجه به اینکه مدارس فرسوده و قدیمی در شهر تهران برای بازسازی و ایمن‌سازی نیاز به کمک دارند، بیش از نیمی از اعتبار‌ها در بحث فنی و عمرانی و تجهیز مدارس هزینه خواهد شد.

مهدی امیری افزود:اعتبار در خصوص تجهیزات فرهنگی اعم از کتابخانه، لوازم موردنیاز نمازخانه‌ها، تجهیزات سمعی و بصری، هوشمندسازی مدارس، اقلام موردنیاز آزمایشگاه‌ها، تجهیزات حوزه تربیت بدنی و سلامت بر اساس نیاز مدارس هزینه خواهند شد.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی گفت: توجه ویژه‌ای هم به مدارس استثنایی شهر تهران در دوره جدید مدیریت شهری شده است.

دیگر خبرها

  • چین F_۲۲ آمریکا را فلج کرد! آیا فناوری جدید در اختیار ایران قرار می‌گیرد؟
  • افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد
  • رای مثبت پارلمان تاجیکستان به خرید پهپاد از ترکیه
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • سقوط ۲ بالگرد نظامی ژاپن
  • سقوط 2 بالگرد نظامی ژاپن/ یک کشته و 7 مفقود
  • ۸ کشته و مفقودی در پی سقوط ۲ بالگرد نظامی در ژاپن
  • سقوط ۲ بالگرد نظامی در ژاپن/ ۸ نفر کشته و ناپدید شدند
  • افزایش بودجه شهرداری تهران در زمینه بهسازی مدارس
  • ردیابی جنگنده آمریکایی توسط رادار جدید چین