Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:40:30 GMT

وزارت علوم گسترش رشته‌های مهارتی را محدود نکند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۴۳۰۴

وزارت علوم گسترش رشته‌های مهارتی را محدود نکند

رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد گفت: ما در مراکز علمی کاربردی شاهد محدودسازی و جلوگیری از فعالیت‌های دانشگاه‌ در رشته‌های جدیدی که متقاضی دارند،هستیم ، اما انتظار داریم وزارت علوم گسترش رشته‌های مهارتی را محدود نکند.

به گزارش ایسنا، احمد افروغی در نشست پرسش و پاسخ در دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی، روز دانشجو را مظهر استکبارستیزی و حق طلبی دانشجویان این مرز و بوم دانست و اظهار کرد: سال‌هاست که برنامه‌ریزان در نظام آموزشی کشور به اهمیت بحث آموزش مهارتی توجه دارند و در سند توسعه کشور نیز  بحث آموزش‌های مهارتی بسیار پررنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در این سند به آموزش و پرورش ماموریت داده شده که تعداد دانش آموزانی که در مقاطع آموزش متوسطه مهارتی تحصیل می‌کنند به 50 درصد برسد و همین مطلب در آموزش عالی هم دیده شده و در پایان این سند حداقل باید 30 درصد دانشجویان کشور در مقاطع آموزشی مهارتی تحصیل کنند. 

رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی بزرگترین متولی آموزش مهارتی در کشور محسوب می‌شود و در واقع این ماموریت از سوی نظام به دانشگاه جامع علمی کاربردی سپرده شده که این اقدام را انجام دهد اما آنچه ما اکنون در سیاست‌های وزارت علوم می‌بینیم، سیاست انقباضی در جذب دانشجو است و کنترل دانشگاه و جلوگیری از توسعه رشته‌ها است.

 افروغی عنوان کرد: در دانشگاه علمی کاربردی ما شاهد محدود سازی دانشگاه برای توسعه رشته‌ها،  جلوگیری از ایجاد مراکز علمی کاربردی جدید، ممانعت از فعالیت‌های دانشگاه و مراکز در رشته‌های جدید که متقاضی دارند،هستیم. 

وی بیان کرد: آنچه ما اطلاع داریم سیاست‌های وزارت علوم است و شاید بتوان گفت به درستی در بحث دانشگاه‌های آکادمیک کنترل می‌کند ولی انتظار می رود با توجه به ماموریتی که دانشگاه علمی کاربردی سپرده شده، وزارت علوم گسترش رشته‌های مهارتی را محدود نکند و اجازه توسعه را به دانشگاه علمی کاربردی بدهد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهي دانشگاه علمی کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۴۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ صبح امروز با رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز شد.

هزار و ۶۴۲ نفر در رشته ریاضی و ۵ هزار و ۶۳۷ نفر در رشته انسانی با هم رقابت می‌کنند.

آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم عصر امروز برگزار می‌شود.

۹۹۰ نفر در رشته زبان و ۶۲۶ نفر در رشته هنر شرکت کرده اند.

گروه آزمایشی علوم تجربی هم صبح جمعه با شرکت ۶ هزار و ۶۴۷ داوطلب برگزار می‌شود.

آزمون سراسری در موسسه آموزش عالی کارقزوین - البرز، موسسه آموزش عالی غیاث الدین جمشید کاشانی آبیک، مرکز آموزش علوم و فنون -قزوین- محمدیه، دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا، آموزش و پرورش تاکستان، دانشگاه پیام نور مرکز قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و دانشگاه بین المللی امامن خمینی (ره) برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • آمادگی وزارت علوم برای همکاری با بریکس در حوزه آموزش‌های مهارتی
  • پیش بینی ۴۰ درصدی آموزش مهارتی بر اساس برنامه هفتم
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای