Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوشهر- ایرنا - دبیر هیات مدیره تعاونی سردخانه داران و سورتینگ داران مازندران با اشاره به نبود صنایع بسته بندی مرکبات در استان گفت: نیمی از ظرفیت 200 سردخانه مرکبات در این استان بدون استفاده می ماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، نبود صنایع بسته بندی در سطح استان مازندران سبب شده تا بخشی از مرکبات تولیدی به صورت سنتی در سردخانه ها نگهداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوی دیگر نبود صنایع بسته بندی و تبدیلی موجب شده تا همه ساله خسارتهای سنگینی به تولید کنندگان و فعالان این بخش وارد شود.
به اعتقاد کارشناسان فراهم بودن صنایع بسته بندی، سورتینگ، سردخانه ها و صنایع تبدیلی در بخش تولید مرکبات می تواند علاوه بر جلوگیری از بین رفتن مرکبات در بهبود شرایط اقتصادی فعالان آن و در نهایت استان تاثیر گذار باشد.
استان مازندران با 115 هزار هکتار باغ مرکبات سالانه بیش از2 میلیون و 500 هزار تن انواع مرکبات تولید می کند که پس از برنج دومین محصول کشاورزی استان را به خود اختصاص می دهد.
محمدرضا نظری رستمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیمی از 200 سردخانه موجود در مازندران به دلیل نبود کارخانه های بسته بندی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، موانع صادرات این محصول، فرهنگ تازه خوری و ماندگاری کم مرکبات غیر فعال است.
وی با بیان اینکه هر یک از این سردخانه ها دراستان بین 500 تا 5 هزار تن ظرفیت دارند، گفت : هم اکنون از تعداد 200 سردخانه استان 100 سردخانه با ظرفیت 10 تا 30 درصد فعال است.
سخنگوی هیات مدیره تعاونی سردخانه داران و سورتینگ داران مازندران افزود: به همین دلیل بیش از 90 درصد سردخانه ها و سورتینگ ها قادر به پرداخت هزینه ها و بدهی های بانکی خود نیستند و با ادامه این روند در نهایت ورشکست خواهند شد.
وی با اشاره به خسارت محصول مرکبات در سال های اخیر به دلیل سرما، برف و یخ زدگی گفت: متاسفانه با وجود حمایت و مصوبه ستاد تسهیلات استان در 10 سال گذشته هیچ بانکی در مازندران به سردخانه داران و سورتینگ داران تسهیلات بانکی و یا سرمایه در گردش پرداخت نکرده است.
* 125 سورتینگ غیرفعال در مازندران
نظری همچنین در ادامه با بیان اینکه در استان مازندران 500 سورتینگ وجود دارد ، گفت : از این تعداد 25 درصد یعنی 125 سورتینگ استان به دلیل نبود صنایع بسته بندی غیر فعال است.
وی گفت : به دلیل نبود صنایع بسته بندی در استان تنها در سال گذشته یک میلیون و 50 هزار تن انواع مرکبات از بین رفته است.
دبیر هیات مدیره تعاونی سردخانه داران و سورتینگ داران مازندران خاطر نشان کرد: 10 هزار نفر به صورت مستقیم و 30 هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم در سورتینگ ها و سردخانه های مازندران از آبان ماه تا اواسط دی ماه و برخی نیز تا آخر سال مشغول فعالیت هستند.
/1295/ 1602/1899

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي نوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۴۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوسیس‌های مرغ چگونه در کارخانه‌های مشهور تولید می‌شوند؟ (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نحوه تولید و بسته بندی ده‌ها تن مربای توت فرنگی در کارخانه (فیلم) فرآیند تولید سوسیس و کالباس در کارخانه‌های معروف (فیلم) نوشابه پپسی چگونه در کارخانه تولید و بسته بندی می‌شود؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم
  • سوسیس‌های مرغ چگونه در کارخانه‌های مشهور تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • انقلاب در بسته‌بندی‌های آمازون
  • عایق بندی سردخانه با ساندویچ پانل چگونه انجام می‌شود؟
  • ابلاغ آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و میراث‌داران تمدنی
  • اجرای AR روی جعبه‌های جدید دیجی‌کالا
  • آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و میراث­‌داران تمدنی