Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@03:49:15 GMT

گسترش صنعت ماهی در قفس/ قفس در دریا مستقر می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۴۴۹۲

گسترش صنعت ماهی در قفس/ قفس در دریا مستقر می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، باهدف توسعه فناوری‌ها و انتقال دانش فنی طراحی سازه، مدیریت تولید و ساخت، استقرار قفس در دریا، تولید بچه ماهی همچنین  روش‌های غذا دهی، همچنین مدیریت پرورش در سایت و ... تفاهمنامه مشترکی میان ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و سازمان شیلات به امضاء رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ضرورت توجه به منبع ارزشمند دریا، سوق دادن جوامع صیادی از صید و صیادی به سمت آبزی پروری پایدار، ایجاد فرصتهای جدید شغلی در زنجیره تولید ماهی در قفس، حفظ و افزایش ذخایر، توسعه پایدار زیست محیطی، تولید غذای سالم و افزایش بهره وری از دریا از جمله اولویت‌های این تفاهم‌نامه مشترک است. 

از دیگر اولویت‌های این تفاهم‌نامه مشترک می‌توان به عملیاتی شدن سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی در راستای طرح الگویی مزرعه پرورش ماهی در قفس با مشارکت شرکتهای تعاونی صیادی، ایجاد واحد پرورش ماهی در قفس استان‌هایی همچون گیلان، مازندران، گلستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان وسیستان وبلوچستان اشاره کرد.

 این تفاهم‌نامه به گسترش صنعت پرورش ماهی در قفس با ایجاد طرحهای الگویی و همچنین به بهره گیری از ظرفیت‌ها، توانمندیها، تجربه و امکانات داخلی و خارجی و تقویت تعاونیهای صیادی و توسعه اشتغال منجر خواهد شد.

کد خبر 4482341 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: تفاهم نامه ماهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی به چرخه تولید برگشتند گفت: ۲۲ فقره پرونده اخذ تسهیلات بانکی به مدیریت سرمایه گذاری ارجاع شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، احمد بختیاری امروز در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه امسال این مرکز اظهار داشت:  تولید حداقل 7 هزار و 500 تن ماهی سردآبی و گرم‌آبی از طریق گسترش پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره، قنوات، تلفیق آبزی‌پروری با گلخانه‌ها و افزایش تولید در واحد سطح با مکانیزاسیون در سال جدید پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی تولید پنج میلیون و 650 هزار قطعه ماهیان زینتی و زالوی طبی در سال 1403 بیان کرد: همچنین تولید 25میلیون بچه ماهی قزل‌آلا در مراکز حد واسط، دستیابی به سرانه حدود 9 کیلوگرمی مصرف آبزیان و اجرای جشنواره‌ها و دوره‌های طبخ آبزیان و توسعه بازار آبزیان از دیگر برنامه‌های این واحد در سال جدید است.

بختیاری از آغاز طرح جهادی تلفیق آبزی‌پروری با دیگر فعالیت‌های کشاورزی در استان همدان خبر داد و افزود: این مهم همزمان با سراسر کشور و در راستای تحقق شعار سال با جدیت پیگیری می‌شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: این طرح جهادی با اهدافی همچون استفاده بهینه و دو منظوره، افزایش بهره‌وری آب، افزایش تولید گوشت ماهی به عنوان غذای سلامت، ایجاد و تثبیت اشتغال در مناطق روستایی، افزایش محصولات زراعی و در آمد روستائیان، جلوگیری از مهاجرت و افزایش سرانه مصرف آبزیان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح نقش موثری در امنیت غذایی جامعه دارد بیان کرد: در کشور 500هزار چاه کشاورزی و 65 هزار استخر ذخیره آب ساخته شده وجود دارد که تاکنون 11 هزار و 800 استخر ماهی دار شده و با اجرای این طرح 15 هزار استخر دیگر ماهی دار می‌شود.

بختیاری اعلام کرد: در همدان نیز حدود 15 هزار چاه، چشمه قنات و رودخانه وجود دارد و طبق برآوردها حداقل دو هزار استخر ذخیره آب کشاورزی خاکی، بتونی و ژئوممبران موجود است که با اندک تغییراتی قابلیت استفاده در پرورش انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی را دارند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه کمتر از پنج درصد منابع آبی استان در زمینه تولید آبزیان به کار گرفته شده است عنوان کرد: سال گذشته در 65 واحد پرورش ماهیان زینتی و زالوی طبی حدود پنج میلیون و 250 هزار قطعه ماهی زینتی و زالوی طبی تولید شده است.

بختیاری با بیان اینکه در مجموع زمینه اشتغال مستقیم یک هزار و 380 شغل در این صنعت فراهم شده است اعلام کرد: از سوی دیگر سرانه مصرف آبزیان استان حدود 8.6کیلوگرم است به طوری که در راستای افزایش سرانه مصرف 11 جشنواره طبخ آبزیان در شهرستان‌های استان با مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی اجرا شده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • تولید بیش از ۷۰۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • اقتصاد دریامحور با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است
  • پایان فعالیت صید و صیادی در دریاچه پشت سدارس
  • فعالیت ۵۰ واحد پرورش ماهی در شهرستان رزن