Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-19@02:11:29 GMT

جشنواره آوای صلح نقالان کوچک

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۴۵۷۷

جشنواره آوای صلح نقالان کوچک

اختتامیه جشنواره آوای صلح نقالان کوچک و افتتاح مسابقه استعدادیابی نقال شو در موسسه فرهنگی اکو برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، شب گذشته موسسه فرهنگی اکو میزبان هنرمندان کوچک، دیپلمات ها و اهالی فرهنگ و هنر بود.نماینده دبیرکل سازمان ملل و مدیر سازمان جهانی عذا میهمانان ویزه این مراسم بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش دبیر محترم جشنواره نقالان کوچک و مدیر گروه سفیران صلح و دوستی خانم دکتر طیبه محمد در این مراسم از تعدادی تلاشگران برتر رشته های نقالی، نقاشی، شاهنامه خوانی و داستان نویسی تجلیل شد.اختتامیه جشنواره امسال با سالهای گدشته تفاوت ویژه ای داشت، در این مراسم رسما از پوستر مسابقه استعدادیابی نقال شو که با موصوع روایتگری و قصه گویی با خلاقیت ها و استعدادهای ویژه در گروه سفیران صلح و دوستی با مدیریت خانم دکتر طیبه محمد ساخته میشود پرده برداری شد.محمد غفاری تهیه کننده این مسابقه هدف طراحی این مسابقه را زنده کردن فرهنگ داستان گویی و سرگرمی های خردمندانه ایرانی اعلام کرد.در مرحله نخست تمام فارسی زبانان دنیا که در یکی از رشته های موسیقی، بازیگری، عروسک گردانی، نقالی، خوانندگی، هنرهای نمایشی خود را در حد استعدادهای دنیا میدانند میتوانند در مسابقه شرکت کنند. این مسابقه جهت پخش در فضای مجازی و احتمالا در یکی از شبکه های پربیننده تولید خواهد شد.این مسابقه توسط آرش رادمهر و محمد غفاری در گروه سفیران صلح و دوستی طراحی شده است.بنیاد بیماری های نادر و سازمان جهانی غذا حامیان معنوی این مسابقه هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اکو هنرمندان نقالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۴۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «رود و ریل» در روستای گردشگری «بیشه» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در راستای ثبت جهانی روستای گردشگری «بیشه»، جشنواره «رود و ریل» در این روستای گردشگری برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در راستای مقدمات و شاخص‌های ثبت جهانی روستای گردشگری «بیشه» با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عنوان کرد: وجود چشمه‌سارهای پرآب، رودخانه‌های خروشان، آبشار زیبای بیشه و آداب و سنت‌های روستایی و عشایری در کنار راه‌آهن سراسری شمال به جنوب موجب شده تا مسیری زیبا و دیدنی در منطقه گردشگری بیشه ایجاد شود.

حسن‌پور، افزود: اجرای مراسم آئینی دعای باران، موسیقی محلی، شعرخوانی لری، تجلیل از راهبان نمونه و مراسم آئینی رقص لری از جمله برنامه‌های جشنواره فرهنگی رود و ریل است.

بنابراین گزارش، روستای گردشگری «بیشه» در منطقه‌ای به همین نام در کنار راه‌آهن سراسری تهران به جنوب و در ایستگاه راه‌آهن «بیشه» و در هم‌جواری آبشار زیبای «بیشه» در ۶۰ کیلومتری خرم‌آباد قرار گرفته است.

کد خبر 6079653

دیگر خبرها

  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • گزارش زنده: سپاهان 0 - ذوب‌آهن 0
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • برگزاری جشنواره اذان آوای ماندگار در تبریز
  • مایلی کهن: قلعه نویی به خاطر کلمه «مردک» شکایت کرده؛ معنی‌ بدی ندارد، یعنی مرد کوچک!
  • حس وطن دوستی با شنیدن مستندهایی درباره شهدا
  • آغاز مسابقه طرح دادرس ویژه دانش آموزان
  • معرفی برگزیدگان چهارمین مسابقه عکس حوادث و سوانح
  • پایان داوری چهارمین مسابقه سراسری عکس حوادث و سوانح  با محوریت خشکسالی
  • جشنواره «رود و ریل» در روستای گردشگری «بیشه» برگزار می‌شود