Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: روسیه در نخستین ماه سال 2019 میلادی (دی - بهمن 97) تولید نفت خود را روزانه 50 تا 60 هزار بشکه کاهش خواهد داد.

به گزارش ایرنا، الکساندر نوواک روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: برنامه زمانی تولید نفت روسیه شامل کاهش تدریجی تولید نفت مطابق با توافق در چارچوب اوپک و اوپک پلاس (کشورهای عضو اوپک و تولیدکنندگان غیراوپکی) می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امیدواریم که دست کم روزانه حدود 50 تا 60 هزار بشکه از تولید نفت خود را بکاهیم.
روسیه در چارچوب توافق اوپک و اوپک پلاس (کشورهای عضو اوپک و تولیدکنندگان غیراوپکی) که هفته گذشته در وین به دست آمد، متعهد شده است تولید نفت خود را روزانه 228 هزار بشکه کاهش دهد.
نوواک در ادامه سخنان خود در مورد توافق کاهش تولید نفت گفت: هدف اصلی این توافق، کاهش ذخایر نفت است چرا که طی هفت هفته اخیر ذخایر نفت رشدکرده و ما شاهد مازاد نفت در بازار هستیم.
وزیر انرژی روسیه همچنین گفت که در ماه جاری با نمایندگان شرکت های نفتی روسیه برای گفت وگو درباره کاهش تولید نفت دیدار خواهد کرد.
یکصد و هفتاد و پنجمین نشست اوپک با حضور 14 عضو این سازمان در وین پایتخت اتریش برگزار شد و در توافق با اعضای غیر اوپک مقرر شد اعضای این سازمان 800 هزار بشکه و کشورهای غیر عضو 400 هزار بشکه (در مجموع یک میلیون و 200 هزار بشکه) میزان عرضه نفت خود را کاهش دهند.
روسیه تولید کننده عمده نفت در بازار جهانی است و روزانه 11.4 میلیون بشکه نفت تولید می کند.
اروپام*391*1346**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد روسيه توليد نفت كاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۴۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱

بازار جهانی نفت با کاهش درگیری‌ها در خاورمیانه به ثبات نسبی دست یافت. شاخص نفت برنت انگیس و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ترتیب ۸۷.۱۱ و ۸۱.۹۹ دلار در هر بشکه، رسیدند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، تشدید تنش‌های منطقه‌ای بازار نفت را دچار نوساناتی کرده بود اما از روز گذشته با بازگشایی بازار‌های جهانی، بار دیگر قیمت نفت به ثبات نسبی دست یافت.

شاخص برنت انگلیس با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۸۷.۱۱ دلار رسید. شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۰.۰۹ درصد افزایش، به قیمت ۸۱.۹۹ دلار مبادله شد.

در جدیدترین بروزرسانی قیمت نفت خاورمیانه، نفت سنگین ایران با ۰.۷۰ درصد کاهش، به ۸۲.۵۷ دلار در هر بشکه رسید. نفت سنگین عربستان نیز با سقوط ۲.۰۱ درصدی با قیمت ۸۶.۳۳ دلار مبادله شد. بهای نفت سبک عربستان روز گذشته با ۲.۰۱ درصد کاهش، به ۸۷.۹۳ دلار در هر بشکه رسید.

دیگر خبرها

  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱