Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@12:08:35 GMT

کشف اجساد دو کوهنورد در هیمالیا پس از ۳۰ سال

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۴۶۷۰

کشف اجساد دو کوهنورد در هیمالیا پس از ۳۰ سال

یک کوهنورد اسکاتلندی که ۳۰ سال پیش برای یافتن اجساد دو دوست مفقود شده‌اش در کوهستان هیمالیا تلاش بسیار کرده بود از یافتن بقایای آنها پس از سه دهه توسط یک کوهنورد آمریکایی خبر داد.

به گزارش ایسنا، این کوهنورد آمریکایی ماه گذشته اجساد دو کوهنورد ایسلندی، کریستین رونارسون و تورشتاین گودجانسون را در پایین یک یخچال طبیعی پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استیو ایستورف، کوهنورد اسکاتلندی در سال ۱۹۸۸ در پیمایشی از کوه ۷۱۶۱ متری و چالش برانگیز "پوموری" در نزدیکی کوه "اورست" همراه دو کوهنورد گم شده بوده و اکنون اعلام کرده که کشف اجساد این دو کوهنورد باعث تسلی خاطر نزدیکان آنها شده است.

جریان پسرفت یخچال طبیعی احتمالا اجساد این دو کوهنورد را به سمت پایین کوه آورده است. هم اکنون بقایای اجساد این کوهنوردان برای انجام مراسمی به "کاتماندو"، پایتخت نپال برده شده و پس از آن به ایسلند منتقل می‌شود.

استیو ایستورف می‌گوید که پیش از صعود به قله "پوموری" به دلیل احساس بیماری مجبور به ترک دو دوست ایسلندی کوهنورد خود و بازگشت شده اما آن دو کوهنورد به پیمایش خود ادامه می دهند. شواهد و موقعیت طناب های این دو کوهنورد حاکی از آن است که آن ها یا به قله نزدیک شده یا به آن صعود کرده بودند.

هم چنین یک دوربین که به همراه اجساد این دو کوهنورد یافت شده برای بازیابی فیلم ها و کشف سرنخ های بیشتر به یک کارشناس تحویل داده شده است.

به گزارش سی ان ان، نزدیکان کریستین رونارسون و تورشتاین گودجانسون اعلام کرده اند در آن زمان این دو کوهنورد پیش از سفر خود گفته بودند در صورتی که اتفاقی برایشان افتاد، هیچ کس نباید جان خود را برای یافتن آن ها به خطر بیاندازد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایتالیا كوهنورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۴۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در روستای «المغیر» رام‌الله چه خبر است؟ یورش صهیونیست ها به بهانه یافتن چوپان گمشده

به گزارش قدس آنلاین، صهیونیست‌های مسلح روز شنبه و برای دومین روز متوالی با حمایت نیروهای امنیتی به روستاهای شمال و شرق رام‌الله در کرانه‌باختری هجوم آوردند.

صبح امروز ده‌ها شهرک‌نشین مسلح ورودی ورودی غربی منطقه سلواد واقع در شرق رام الله را بستند و با سنگ به سمت خودروی های شهروندان فلسطینی هجوم آوردند و به آن‌ها اجازه ورود و خروج از این منطقه را نمی‌دهند.

نیروهای اشغالگر صهیونیستی با سنگ‌های بتنی ورودی منطقه ترمسعیا واقع در شمال رام‌الله را نیز بستند. آن‌ها همچنین ورودی منطقه سنجل واقع در شمال رام‌الله را بستند و از تردد خودروها در آن منطقه ممانعت کردند.

روز گذشته-جمعه- نیز در نتیجه هجوم شهرک‌نشینان مسلح و نیروهای اشغالگر به منطقه المغیر در شمال شرق رام‌الله یک جوان فلسطینی شهید و تعدادی مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که مجموع مجروحان درگیری‌های منطقه المغیر به ۱۸ نفر رسید که وضع برخی از آن‌ها وخیم است. هلال احمر نیز اعلام کرد که ۱۱ خودرو امدادی عازم این منطقه شدند تا به مجروحان رسیدگی کنند.

هلال احمر همچنین اعلام کرد که نیروهای امدادی این سازمان تلاش می کنند که به مجروحان رسیدگی کنند اما به نزدیک شدن به آن ها صهیونیست‌ها به سمت خودروهایشان تیراندازی می کنند.

از سوی منابع محلی گزارش دادند که برخی فلسطینی‌ها در داخل منازل خود مجروح شدند و به خودروهای شخصی به بیمارستان‌ها انتقال داده شدند زیرا خودروهای امدادی توان ورود به منطقه را ندارند.

از روز گذشته تاکنون صدها شهرک نشین صهیونیست به همراه نیروهای امنیتی اشغالگر به بهانه‌ی یافتن یک چوپان صهیونیست که در منطقه المغیر ناپدید شده است به این منطقه یورش بردند.

نائب رئیس شورای روستای المغیر نیز اعلام کرد: حدود ۱۵۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست تحت حمایت نیروهای امنیتی و ارتش صهیونیستی به کشتار و آتش‌سوزی در مناطق مختلف این روستا ادامه می‌دهند و تا این لحظه بیش از ۴۰ منزل و خودرو را به آتش کشیدند. مردم منطقه المغیر از شهروندان فلسطینی خواستند که برخی خاموش کردن این آتش سوزی‌ها و مقابله با صهیونیست‌ها به کمک آن‌ها بروند.

صبح امروز آثاری از صهیونیست مفقود شده در نزدیکی روستای المغیر پیدا شده است و ارتش اشغالگر یک تیم عملیاتی برای یافتن این چوپان تشکیل داده است و برخی می گویند که او ربوده شده است.

ساعاتی پیش ارتش صهیونیستی اعلام کرد که جسد این صهیونیست که ۱۴ ساله است و بنیامین اخیمئیر نام دارد را پیدا کرده است.

در بیانیه ارتش صهیونیستی آمده است: تحقیقات درمورد این حادثه ادامه دارد و و نیروهای ارتش به دنبال بازداشت افراد مظنون به انجام این اقدام هستند.

شبکه ۱۴ صهیونیستی نیز مدعی شد بر اساس نتایج تحقیقات اولیه به‌نظر می‌رسد که این نوجوان بین ساعت ۸-۹ صبح روز گذشته توسط ۲ یا ۳ فلسطینی کشته شده است که از مناطق مجاور روستای المغیر هستند.

از سوی دیگر جنبش حماس در بیانیه‌ای خواستار تشدید مقاومت در کرانه باختری در مقابل اقدامات جنایتکارانه شهرک‌نشینان صهیونیست علیه اهالی این منطقه شد.

جنبش حماس در این باره تاکید کرد: تشدید حملات انجام شده توسط شبه‌نظامیان شهرک‌نشین علیه مردم ما در روستاها و شهرک‌های کرانه باختری و حملات وحشیانه به شهروندان، خانه‌ها و املاک آنها که تحت نظارت مستقیم کابینه شهرک‌نشینان فاشیست صورت می‌گیرد، جنایات جنگی است.

 در این بیانیه آمده است: ما از مردم و مقاومت قهرمان در کرانه باختری می‌خواهیم در مواجهه با این برنامه‌ها قیام کرده و مقاومت را در برابر دشمن صهیونیستی و شبه‌نظامیان جنایتکار و افراطی آن تشدید کنند و تصویر همبستگی دلاورانه با اهالی نوار غزه در نبرد «طوفان الاقصی» را تکمیل کنند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کشف گور جمعی اجساد سوخته فلسطینیان در حیاط بیمارستان الشفاء
  • رژیم اشغالگر ۴۰۰ تن را در بیمارستان الشفاء اعدام کرد
  • پناه بردن کودک گمشده سه ساله در اهواز به ماموران آتش‌نشانی
  • در روستای «المغیر» رام‌الله چه خبر است؟ یورش صهیونیست ها به بهانه یافتن چوپان گمشده