Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:23:24 GMT

نقش بسته بندی در افزایش صادرات محصولات برجسته است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۴۶۹۵

نقش بسته بندی در افزایش صادرات محصولات برجسته است

قزوین – ایرنا – استاندار قزوین گفت: بسته بندی محصولات نقش بسیاری برجسته ای در افزایش صادرات یک منطقه دارد و از بازگشت کالاها به دلیل آسیب دیدگی یا فروش نرفتن جلوگیری می کند.

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز سه شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور کیشان سینگ سفیر کیفیت و امنیت غذا در سازمان جهانی بسته بندی در استانداری قزوین برگزار شد، افزود:بسیاری از تولیدکنندگان داخلی به بسته بندی محصولات و کالاهای تولیدی توجه جدی ندارند در حالیکه کشورهای همسایه با بسته بندی های جدید و جالب برای تصرف بازارها تلاش می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ما باید به مساله بسته بندی توجه زیادی داشته باشیم چون امروزه از صنعت بسته بندی به عنوان فروشنده خاموش یاد شده و نقش موثری در حفاظت از محصول و کالا ایفا می کند.
زاهدی اضافه کرد: بسته بندی نه تنها برای حفاظت فیزیکی از کالاها اهمیت دارد بلکه این صنعت، محصولات را در برابر رطوبت و حتی اشعه ها حفاظت کرده و یک صنعت پیچیده و هایتک محسوب می شود.
وی گفت: یکی دیگر از کارکردهای صنایع بسته بندی جذب مشتری و افزایش فروش است و در واقع با تحریک بازار، اشتغالزایی و رونق اقتصادی را نیز در پی دارد.
استاندار ادامه داد: باید ارتباط خود را با سازمان جهانی بسته بندی توسعه داده و از ظرفیت های علمی و تحقیقاتی این سازمان برای ارتقای بسته بندی استان استفاده کنیم.
زاهدی ادامه داد: باید با یک مطالعه جامع ظرفیت های بسته بندی استان را شناسایی کرد تا بتوان با طراحی های مناسب و بازاریابی برای افزایش صادرات استان برنامه ریزی نمود.
استاندار با بیان اینکه چرخه فعالیت های اقتصادی در جامعه ما سازمان یافته نیست، افزود: امروزه یک تولیدکننده باید علاوه بر تولید به تامین سرمایه، مواد اولیه، فروش و بازاریابی محصولات خود فکر کند که هرکدام به تخصص جداگانه نیاز دارند و باید برای هریک از این فعالیت های تخصصی در بخش خصوصی برنامه ریزی شود.
6101

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بسته بندي صادرات قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۴۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اکبر فتحی اظهار کرد: بیشترین صادرات محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی به ترتیب عراق، امارات متحده، پاکستان، روسیه، افغانستان، ترکیه، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان بوده است.

وی ادامه داد: آمار مربوط به صادرات نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۲ صادرات محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی عملکرد خوبی داشته است به طوری که صادرات محصولات کشاورزی استان از نظر ارزش نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۴ درصد افزایش دارد.

فتحی افزود: از لحاظ وزنی نیز صادرات محصولات کشاورزی به ۳۴۵ هزار تن رسیده که ۱۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یادآور شد: خشکبار، شیرینی جات، شکلات، فرآورده‌های غلات، صنایع تبدیلی، گل و گیاه دارویی، محصولات حیوانی، محصولات لبنی و میوه و تره بار از بیشترین محصولات و فرآورده‌های کشاورزی صادر شده از آذربایجان شرقی در سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: قابلیت صادرات انواع تولیدات به سایر کشور‌ها در بخش باغبانی آذربایجان شرقی بسیار بالا است به نحوی که استان در محصولات باغی همچون کشمش و سیب درختی به دلیل کیفیت بالا جزو صادرکنندگان صاحب جایگاه در بازار‌های جهانی است و قیمت محصولات باغی همچون سیب نسبت به رقبا حدود ۲۰ درصد بالاتر است و بررسی‌ها حاکی از آن است که بیش از ۴۰ درصد محصولات باغی استان فرصت صادراتی دارند.

به گفته فتحی سهم صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی از کشور از نظر ارزشی ۷.۵ درصد و سهم صادرات محصولات کشاورزی استان از کشور از نظر وزنی ۳.۹ درصد است. ارزآوری هرکیلو محصول صادراتی بخش کشاورزی استان به طور متوسط یک دلار است.

 

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین
  • افزایش ۲۵درصدی صادرات مکمل های دارویی و فراورده های طبیعی
  • ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات شوینده و خودرویی قزوین به بلاروس داریم
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید