Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد گفت: کارمندان اداره ثبت احوال نفوس و بخش تثبیت هویت به کابل فراخوانده شده اند ولی تلاش داریم در این تصمیم تجدید نظر شود.

سید نورالله راغی اظهار داشت: در قانون افغانستان پیش بینی شده که کنسولگری ها و سفارتخانه ها در خارج از این کشور کارهای مربوط به ثبت احوال نفوس مانند صدور پاسپورت و تثبیت هویت را هم برای مردم انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این فیصله عمومی است و فقط مربوط به نمایندگی های دولت افغانستان در ایران نیست اما در رابطه با کارمندان بخش تثبیت هویت که در سفارت و کنسولگریها در ایران کار می کنند ظاهراً اختلافاتی هم در خصوص پرداخت حقوق آن ها بین وزارت خارجه و اداره ثبت احوال نفوس وجود دارد و این اداره کارمندان خود را فراخوانده است.

به گفته سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد بدون حضور کارمندان ثبت احوال و تثبیت هویت در نمایندگی های دولت افغانستان در ایران پاسخگویی به مهاجرین مراجعه کننده که تعدادشان هم بسیار زیاد است کار دشواری است. جمع زیادی از مهاجرین افغان در ایران حضور دارند در حالی که در دیگر نمایندگی های دولت افغانستان در خارج از کشور این میزان از مراجعه و این میزان از مشکلات که مردم با آن مواجهند، وجود ندارد.

راغی تصریح کرد: کارمندان ثبت احوال نفوس افغانستان با توجه به امکانات، تجارب و شناختی که دارند می توانند با سرعت بیشتری خدمات ارایه کنند اما کارمندان وزارت خارجه این امکانات و شناخت لازم را ندارند بنابراین خروج کارمندان ثبت احوال نفوس مشکلات جدی را برای سفارت و کنسولگری های افغانستان در ایران ایجاد خواهد کرد.

وی اظهار کرد: ما مساله را پیگیری می کنیم و امیدواریم که در این رابطه سفارت و کنسولگری های افغانستان در ایران مستثنی شوند و این کارمندان همچنان به کار خود ادامه دهند و حتی به تعداد آن ها افزوده شود تا بتوانیم خدمات بهتری ارایه دهیم.

سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد گفت: در حال حاضر تنها در رابطه با تذکره روزانه شش تا هفت هزار نفر به سایت مربوطه مراجعه می کنند تا نوبت دریافت کنند اما از این تعداد فقط امکان صدور نوبت به ششصد تا هفتصد نفر وجود دارد و در صورتی که کارمندان ثبت احوال نفوس بروند خدمات بسیار محدودتر خواهد شد، هم مردم از خدمات محروم می شوند و هم مشکلات جدی برای سفارت و کنسولگری ها بوجود می آید.

به نوشته رادیو دری، وی اضافه کرد: در این رابطه نامه ای به مرکز ارسال شده و مشکلات در این زمینه یادآوری شده و امروز هم نامه جدیدی ارسال می شود و امیدوار هستیم که وزارت امور خارجه در همکاری با اداره ثبت احوال نفوس مشکل را حل کنند تا مشکلات عدیده مهاجرین با توجه به تعداد زیاد آن ها در ایران حل شود.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تثبیت هویت افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۴۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان: عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور، پدرخوانده‌ های حامی برجام هستند!

به گزارش کیهان، تعارض منافع برخی اراده‌های سیاسی چه از نوع معطوف به برجام و چه غیر آن، نقش پررنگی در مشکلات اقتصادی همچون انحصار خودرو، جهش قیمت زمین و مسکن به شش برابر نرخ ارز در 30 سال گذشته و نوسانات نرخ ارز و سکه دارد. پدرخوانده‌های حامی برجام، اگر چه ظاهرا در راس قوا حضور ندارند اما به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های اقتصادی نفوذ دارند؛ کسانی که در دولت‌های دهه 60 و 70 وزیر یا بالاتر بوده و ریل‌گذار صنعت و تولید کشور و دولتی‌سازی اقتصاد یا اختصاصی‌سازی به نام خصوصی‌سازی بوده‌اند.

این روزنامه افزوده است: اعلام تنش‌های منطقه به عنوان بهانه نوسانات ارز، در حالی است که روسیه مستقیما در جنگ است اما در همین دوران، پول ملی خود را تقویت کرده است. بنابراین، به نظر می‌رسد نوبت دستگاه‌های نظارتی و قضائی است که با پدرخوانده‌های سیاسی- اقتصادی- رسانه‌ای، برخورد پشیمان‌کننده‌ای داشته باشند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لقب‌های تازه کیهان برای 5 چهره سیاسی و فرهنگی انتقاد کیهان از سیاه‌نمایی در «خندوانه»

دیگر خبرها

  • پایان کار داعش در افغانستان
  • نشست سازوکار ارتباطی کابل و پکن برای کمک‌ به افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • روایت سفری متفاوت به افغانستان پس از حمله ایران به اسرائیل؛ «خوش‌آمدی قهرمان ایرانی»!
  • کیهان: عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور، پدرخوانده‌ های حامی برجام هستند!
  • هویت عامل انتحاری فرودگاه کابل مشخص شد
  • اتاق بازرگانی تجدید نظر درباره تعطیلی روز پنجشنبه را خواستار شد
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است