Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@14:12:37 GMT

توسعه ورزش سه گانه در گرو احداث مدارس اختصاصی است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۴۷۹۳

توسعه ورزش سه گانه در گرو احداث مدارس اختصاصی است

اهواز – ایرنا – نایب رییس فدراسیون ورزش سه گانه کشور گفت: احداث مدارس اختصاصی ورزش سه گانه یکی از برنامه های فدراسیون برای توسعه و گسترش این رشته در بین بانوان و آقایان سطح کشور است.

فروزان زاهدمنش روز سه شنبه در حاشیه رقابت های دو گانه کشوری بانوان که در اهواز برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدارس ورزش سه گانه در جهت استعدادیابی و اشاعه بهتر این رشته به نوجوانان و جوانان کمک می کند از طرفی باعث شناسایی بهتر ورزشکاران شده و به دنبال آن می توانیم یک تیم ملی قدرتمند داشته باشیم و در مسابقات بین المللی افتخارآفرینی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که مسابقات دوگانه بانوان اهواز در سطح بسیار خوبی برگزار شد افزود: این رقابت ها برای اولین بار در رده سنی نوجوانان با حضور 50 ورزشکار از سراسر کشور زیر نظر تیم استعدادیاب فدراسیون برگزار شد و نفرات خوبی را شناسایی کردیم.
نایب رییس فدراسیون ورزش سه گانه کشور افزود: با توجه به برگزاری مسابقات لیگ بانوان در 2 سال اخیر، این رشته به خوبی در بین دختران گسترش پیدا کرده و تعداد ورزشکاران بانو رو به افزایش است. امسال تاکنون 2 مرحله از لیگ بانوان را برگزار کردیم و هفته آینده مرحله سوم لیگ در اصفهان برگزار می شود.
وی اعزام بانوان به مسابقات برون مرزی را از دیگر برنامه های مهم این فدراسیون دانست و گفت: بانوان ما برای این که بتوانند در سطح آسیایی کسب افتخار کنند باید در مسابقات بین المللی حاضر شوند اگر چه ابتدا باید ورزشکار خود را به خوبی پرورش دهیم تا در برابر حریفان خارجی بتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند.
زاهدمنش افزود: نباید انتظار داشت که از دل چند مسابقه معمولی یک تیم انتخاب کرده و به مسابقات بین المللی اعزام کنیم بلکه باید از سنین پایه شروع کرده و ورزشکاران خود را پرورش دهیم. متاسفانه در بخش بانوان به دلیل پوشش لباس، نمی توانیم به رشته شنا بپردازیم و بیشتر توجه ما به رشته های دوومیدانی و دوچرخه سواری معطوف می شود لذا مسابقات ما به صورت دوگانه است هر چند امیدواریم بستری فراهم شود که بتوانیم به سمت سه گانه برویم.
وی با بیان این که سطح بانوان ایرانی از ورزشکاران بین المللی پایین تر است گفت: اکثر مسابقاتی که در سطح آسیا و جهان برگزار می شود به صورت سه گانه است و ما نمی توانیم در این مسابقات شرکت کنیم از طرفی چون مسابقات دوگانه کمتر برگزار می شود شانس چندانی برای کسب مدال نداریم.
نایب رییس فدراسیون ورزش سه گانه افزود: رشته شنا باید در آب های آزاد انجام شود که متاسفانه این بستر در تمام استان های کشور فراهم نیست از طرفی به دلیل پوشش لباس بانوان نمی توانیم در این رشته فعالیت کنیم. خوشبختانه لباسی برای بانوان طراحی شده که در حال برطرف کردن معایب آن هستیم، جنس و میزان خیس شدن لباس باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا ورزشکار به راحتی بتواند مسابقه خود را دنبال کند.
وی در خصوص استفاده از مربیان مطرح خارجی برای بانوان این رشته گفت: با توجه به سختی کار ورزش سه گانه اکثر مربیان این رشته در جهان و حتی در کشورمان، آقا هستند لذا اگر مشکل رشته شنا در بخش بانوان مرتفع شود ما می توانیم از مربیان حرفه ای خارجی برای خانم ها استفاده کنیم به عنوان مثال می توانیم از سرجیو مربی خارجی تیم ملی آقایان کشورمان برای تیم بانوان استفاده کنیم. با هماهنگی به عمل آمده قرار است اردوی سوم تیم ملی با حضور بانوان و آقایان زیر نظر سرجیو برگزار شود.
زاهدمنش با بیان این که مربی مجرب داخلی برای زنان در رشته سه گانه نداریم و بیشتر مربیان در حد مربیگری درجه سه هستند افزود: ما می توانیم با فراهم کردن شرایط لازم، مربیان و داوران زن ایرانی را به خارج از کشور اعزام کنیم تا سطح فنی آن ها افزایش یابد. سه گانه یک رشته نوپا و اروپایی به شمار می رود لذا برای این که بتوانیم ورزشکاران مان را با علم روز جهان منطبق کنیم باید از حضور مربیان خارجی در تیم ملی استفاده کنیم.
وی یکی از مشکلات مهم این رشته را کمبود بودجه عنوان کرد و گفت: رشته سه گانه چون امکان پخش تلویزیونی ندارد به تبع شانسی برای جذب حامی مالی نخواهد داشت و این مساله ما را با مشکل مضاعف مواجه کرده است.
به گزارش ایرنا سه‌ گانه یک ورزش ترکیبی است که شرکت ‌کنندگان در آن با انجام سه مرحله استقامتی با یکدیگر رقابت می ‌کنند. مراحل مسابقه شامل شنا، دوچرخه‌ سواری و دو بوده و مسافت هر یک از این مرحله ‌ها بسته به نوع مسابقه تغییر می ‌کند. سه‌ گانه از سال 2000 در هر دو بخش مردان و زنان وارد برنامه مسابقات المپیک شده ‌است.
9879/6064

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش نايب رييس فدراسيون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حججی: با حضور ورزشکاران قوی، فدراسیون هم تقویت می‌شود

رئیس فدراسیون ترای اتلون گفت: هیئت قوی می‌تواند ورزشکار را جذب کند و با حضور ورزشکاران قوی، فدراسیون هم تقویت خواهد شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدکاظم حججی، رئیس جدید فدراسیون ترای اتلون در حاشیه مجمع انتخاباتی این فدراسیون اظهار داشت: برای 4 سال آینده، نیازمند کمک همه هیئت‌ها هستیم و تک بعدی نمی‌توان کار کرد. من رای اعضا را گرفتم ولی خادم آنها و ورزش هستم.

رئیس جدید فدراسیون ترای اتلون ادامه داد: برنامه‌های ما ورزشکار و هیئت محور خواهد بود و می‌خواهیم استان‌ها را تقویت کنیم. در این راه به کمک ادارات کل نیاز داریم. هیئت قوی می‌تواند ورزشکار را جذب کند و با حضور ورزشکاران قوی، فدراسیون هم تقویت خواهد شد. در آینده نه چندان دور نیز مدال‌های آسیایی و جهانی، پیش روی ما خواهد بود.

محمدکاظم حججی رئیس فدراسیون ترای اتلون شد

حججی گفت: شهید محسن حججی، پسر عموی من است که توفیق شهادت داشت. امیدوارم طوری کار کنیم که در مقابل این شهیدان، سربلند باشیم. از نظر سوابق ورزشی نیز باید بگویم که نخستین مدال ورزشی خود را در سال 1370 در رشته دوچرخه‌سواری کسب کردم. از سال 1383 که فدراسیون سه‌گانه معرفی شد، وارد ترای اتلون شدم و در کنار آن در دوچرخه‌سواری هم بودم. در سال‌های 2009 و 2010 مدارم مربیگری بین‌المللی گرفتم. در کارنامه من 18 مسابقه بین‌المللی در سه‌گانه ثبت شده است. 

محمدکاظم حججی تصریح کرد: برنامه‌ای 4 ساله تدوین کرده‌ایم و تلاش ما این است که برای بازی‌های آسیایی 2026 ورزشکاران خوبی را کشف و پرورش دهیم تا سهمیه المپیک 2028 را نیز به دست آوریم.

او در مورد فعالیت بانوان در رشته سه‌گانه افزود: بانوان تاکنون در مسابقات داخلی و خارجی در رشته‌های دوچرخه‌سواری-دوومیدانی شرکت می‌کردند. راهکاری پیش‌بینی‌ کرده‌ایم برای رشته سه‌گانه بانوان تا با لباس مورد تایید فدراسیون جهانی در مسابقات از جمله بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت کنند. ما تلاش داریم تا بازی‌های کشورهای اسلامی (سال آینده) در جزیره کیش برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نایب قهرمانی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بانوان کشور
  • صعود تیم دونفره سبک‌وزن بانوان ایران به فینال
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان با استفاده از حوزه ورزش
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان بهره گیری از ظرفیت حوزه ورزش برای
  • مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد
  • تسلیمی مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه ورزش بانوان شد
  • به‌دنبال حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۸ هستیم
  • حججی: با حضور ورزشکاران قوی، فدراسیون هم تقویت می‌شود
  • انتقاد اولین مدال‌آور ایران از بی‌توجهی به دوومیدانی بانوان
  • رکورد بانوان وزنه‌بردار نشان از پیشرفت این رشته است