Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@14:44:13 GMT

مراسم تعویض پرچم گنبد حرم عبدالعظیم (ع) برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۴۷۹۸

مراسم تعویض پرچم گنبد حرم عبدالعظیم (ع) برگزار شد

شهرری-ایرنا- مراسم تعویض پرچم گنبد حرم عبدالعظیم الحسنی(ع) در آستانه سالروز ولادت سیدالکریم، عصرامروز (سه شنبه) با حضور جمعی از خدام آستان و زائران آن حضرت برگزار شد.

به گزارش ایرنا، عاشقان آل‌الله، زائران و مجاوران حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با حضور در این مراسم معنوی ضمن عرض ارادت به حضرت سیدالکریم(ع) با ارزش‌های والای دین مبین اسلام تجدید میثاق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دراین آیین معنوی مداحان اهل بیت (ع) به قرائت زیارتنامه حضرت عبدالعظیم(ع) پرداخته و در ادامه با مولودی خوانی عطر و بوی معنوی خاصی را به این مکان مقدس دادند.
برگزاری آیین جمع خوانی نیز از دیگر برنامه هایی بود که همزمان با شب میلاد حضرت عبدالعظیم (ع) در قبله تهران با حضور صدها عاشق و دلباخته اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد.
طی مراسمی خاص پرچم جدید گنبد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) که فرازی از زیارتنامه حضرت سیدالکریم (ع) بر آن نقش بسته بود، بر گنبد منور حضرت برافراشته شد.
به گزارش ایرنا، هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) از18 تا 24 آذرماه مصادف با اول تا هفتم ربیع الثانی، امسال با شکوهی خاص و خیل عظیم مشتاقان این امامزاده واجب التعظیم در قبله تهران برگزار می شود.
ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم(ع) در چهارم ربیع الثانی سال 173 هجری قمری در شهر مقدس مدینه واقع شده است.
ایشان فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد.
حضرت عبدالعظیم(ع) در مدّت 79 سال عمر با برکت خود با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام محمّدتقی(ع) و امام علیّ النّقی(ع) مقارن بوده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.
منزلت حضرت عبدالعظیم(ع) به حدی است که امام هادی(ع) به یکی از اهالی ری می فرمایند: «اگر قبر عبدالعظیم(ع) را که در نزد شماست زیارت می کردی مانند کسی بودی که امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است»
/6003/1970

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی ولادت عبدالعظیم ع تعویض پرچم شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۴۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم

 جمع کثیری از عاشقان و دل‌سوختگان خاندان عصمت و طهارت (ع) با اجتماع در فاطمیه صاحب الزمان (عج) قم، در سوگ ششمین پیشوای شیعیان اشک ماتم ریختند.

سوگواران صادق آل محمد (ص) با حمل بیرق‌های مزین به نام اهل بیت، در حالی‌که بر سر و سینه می‌زدند، برای عرض تسلیت به سمت بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) حرکت کردند.

آیت‌الله وحید خراسانی از مراجع تقلید نیز در میانه مسیر حرکت عزاداران، با آنان همراه شد.

یکی از استادان حوزه علمیه قم در این آیین، تربیت عالمان و فقیهان صاحب نام را از شاخص‌های دوران امامت امام صادق توصیف کرد و بیان داشت: ایمان و تقوای جوانان وقتی تقویت می‌شود که با عالمان عامل و پرهیزکار در ارتباط باشند.

حجت‌الاسلام سید رضا هاشمی با بیان دیگر ویژگی‌های دوره امامت این امام همام یادآور شد: پرونده شهادت حضرت زهرا (س) در این دوره مورد بازخوانی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار و عزاداری امام حسین (ع) نیز از ویژگی‌های دوران امامت امام صادق می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۸۰ درخواست برای حضور خادمان رضوی در یزد
  • نقش و تأثیر زنان فرهیخته مسلمان در ارتقا اندیشه دینی بررسی می شود
  • میدان ولی‌عصر(عج)، رنگ و بوی روز دختر گرفت
  • منطقه ۹ اصفهان میزبان برپایی جشن «لبخند خدا» می‌شود
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • حضور پرشور مردم ایلام در مراسم عزاداری امام صادق (ع)
  • برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم
  • دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد