Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، مسعود هنربخش معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی در افتتاحیه کارگاه آموزشی منطقه‌ای «مداخلات روان‌شناختی در درمان بیماری اعتیاد» در بهزیستی مشهد گفت:در حال حاضر در استان خراسان رضوی ۱۱ کمپ ترک اعتیاد اجباری (ماده ۱۶) و ۸۰ کمپ ترک اعتیاد اختیاری (ماده ۱۵) زیر نظر بهزیستی فعالیت دارند و همچنین ۸ مرکز کاهش آسیب مردان، یک مرکز کاهش آسیب زنان، ۶ پناهگاه و ۳۰۰ مرکز درمان سرپایی در استان فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد:تجربیات گروه درمانی که در گذشته در مراکز سرپایی و کمپ‌ها به صورت پراکنده برگزار می‌شد تجربیات موفقی بوده، اما به جهت اینکه از سوی روان‌شناسان هدایت و نظارت نمی‌شده، پروتکل جدیدی برای آن تدوین شده است.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت:اگر جلسات گروه درمانی توسط یک روان‌شناس اداره و هدایت شود نتایج بهتری به دست می‌آید چرا که معتاد در گروه آسیب دیده باید در گروه درمان شود.

هنربخش افزود: گروه‌های خانواده، دوستان، محیط کار، محیط آموزش، همکلاسی‌ها و همسایگان و همبازی‌ها از جمله گروه‌هایی هستند که معتاد در آن‌ها رشد و پرورش یافته و تجربیات روان‌شناسی نشان داده که اگر درمان در گروه باشد نتایج بهتر و ماندگارتری خواهد داشت.

وی تصریح کرد:اگر هدایت و رهبری جلسات گروه‌درمانی در مراکز با روان‌شناسان نبوده به این جهت است که دانش لازم برای چگونگی بهره‌گیری از این روش درمانی برای بهبودبخشی پایدار به معتادان، به روان‌شناسان ارائه نشده است.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت:اگر در دهه‌ی ۷۰ که آغاز برنامه‌های درمانی اعتیاد بود ادعا می‌کردیم که افراد بهبودیافته‌ای وجود دارند که پاکی آن‌ها پایداری داشته است به سختی می‌شد مصداق‌هایی یافت که این ادعا را اثبات کند، اما اکنون می‌توانیم به جرأت بگوییم که در استان ما بیش از ۵ هزار نفر بهبود یافته هستند که پاکی بالای ۵ سال دارند.

هنربخش افزود:در کل دنیا، عدم پایداری بهبودی از اعتیاد یک چالش است که خوشبختانه در سال‌های اخیر با روش‌های گروه‌درمانی، انجمن درمانی و درمان‌های روان‌شناختی فردی و خانوادگی توانسته‌ایم بر این چالش غلبه کنیم.   انتهای پیام//ج.ر   تجربیات گروه درمانی در گذشته در مراکز سرپایی و کمپ‌ها به صورت پراکنده برگزار می‌شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۴۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژن درمان به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه رویان، دکتر مسعود وثوق، مدیر گروه پژوهشی پزشکی بازساختی پژوهشگاه رویان با حضور در برنامه تلویزیونی «چرخ» به مرور دستاوردهای پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در زمینه پزشکی بازساختی و ژن درمانی، پیشینه ژن درمانی، خاموش‌سازی ژن‌ها و تأثیر هوش مصنوعی بر ژن درمانی و سرمایه‌گذاری در این حوزه پرداخت.

در این برنامه دکتر مسعود وثوق به زبانی ساده و شیوا مفاهیم پیچیده حوزه پزشکی بازساختی و ژن درمانی را تشریح کرد و گفت: اکنون ژن درمانی و پزشکی ترمیمی نقطه عطفی در تاریخ پزشکی جهان است؛ چرا که زمانی متصور بودیم برای بیماری‌های ژنتیکی درمانی وجود ندارد اما امروزه تحقیقات نشان داده توانمندی درمان برای بیماری‌هایی مانند تالاسمی و دیستروفی عضلانی وجود دارد.

وی در ادامه گفت: یک شرکت با حدود هفتاد نفر پرسنل پژوهشگر و تحصیل کرده در حوزه پزشکی بازساختی و ژن درمانی می‌تواند به اندازه فروش نفت خام خیلی از کشورها درآمد کسب کند که کاملاً با درآمد نفتی برابری می‌کند و ما امروز از نظر نیروی انسانی مستعدترین و پویاترین پژوهشگران را حداقل در منطقه خاورمیانه داریم که نیازمند بررسی و سرمایه‌گذاری است.

مدیر گروه پژوهشی پزشکی بازساختی پژوهشگاه رویان خاطرنشان کرد: ایران نیز باید بیشتر در این حوزه سرمایه‌گذاری کند؛ چرا که با سرعت سرسام آوری در حال سالمند شدن هستیم و می‌طلبد تا سیاستگذاران و سرمایه گذاران در این حوزه پزشکی – درمانی ورود پیدا کنند. البته بخش خصوصی تا حدودی فعالیت در این زمینه را شروع کرده اما هنوز نیاز داریم تا در این حوزه به صورت کلان تصمیم گیری و سرمایه‌گذاری شود.

کد خبر 6094154 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • ژن درمان به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • «افعی تهران» خط قرمزهای اتاق درمان را رد می‌کند/ ارتباط بین روان‌درمانگر و مراجع، ضد روان درمانی است
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • ۵۲ گروه راهداری در جاده‌های استان همدان فعالیت دارند