Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش بیات نژاد مدیرکل بهزیستی استان تهران در مراسم افتتاح مرکز تلفن اورژانس اجتماعی که امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر گستره آسیب‌ها دغدغه‌ سطوح مختلف جامعه و مسئولان شده است، به همین دلیل گسترش خدمات اورژانس اجتماعی در دستور کار ما قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی در استان تهران فعال هستند، افزود: ساماندهی و پیشگیری از آسیب‌ها در اولویت برنامه‌های بهزیستی است و می‌خواهیم که از نظر روحی، اجتماعی و مالی افراد در معرض آسیب را به سرانجام خوبی برسانیم و این موضوع دغدغه مددکاران ما و کادر فعال در اورژانس اجتماعی است.

وی با بیان اینکه کارکنان بهزیستی در مقایسه با سایر مشاغل سختی کار بیشتری دارند، اما دستمزد مناسبی نمی‌گیرند، افزود: علی‌رغم پرداختی‌هایمان در ساختار‌های سازمانی بهزیستی، این‌ها حقوق نیست، بلکه کمک‌هزینه است و امیدواریم دولت توجه ویژه‌ای به این افراد داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: طی سال گذشته در سه مرکز مداخله در بحران استان تهران، ۱۴۵۱ مورد پذیرش انجام شده است.

وی با بیان اینکه در شش ماهه ابتدایی امسال یک هزار و ۱۰۷ نفر پذیرش شدند و این موضوع نشان‌دهنده گسترش کیفی خدمات است، ادامه داد: در شش ماهه امسال ۱۰۶ هزار مورد تماس با اورژانس اجتماعی برقرار شد که ۲۲ هزار تماس مرتبط و ۸۴ هزار تماس نیز غیرمرتبط بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: همچنین در شش ماهه امسال ۳ هزار و ۲۲۵ مورد و در سال گذشته نیز ۵ هزار و ۴۰۰ مورد در خدمات سیار پذیرش شدند.

بیات‌نژاد با بیان اینکه در سال گذشته ۲۱۲ هزار مورد تماس با اورژانس اجتماعی داشتیم، تصریح کرد: ۵۶ هزار مورد از این تماس‌ها مرتبط و ۱۵۵ هزار مورد غیرمرتبط بودند که باید برای افزایش آگاهی مردم از خدمات اورژانس تلاش بیشتری کنیم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی در استان تهران وجود دارد که فقط ۳ مرکز در سطح یک فعالیت می‌کنند.

بیات نژاد گفت: باید حداقل ۱۵ مرکز در سطح یک فعال باشند و این امر مستلزم تزریق اعتبارات و تجهیزات است.

وی بیان کرد: گاهی نیمی یا بخشی از آسیب‌های اجتماعی کشور در استان تهران متمرکز است، اما اعتبارات این استان را در توزیع استانی مناسب نمی‌بینند، در حالی که برای اشتغال، معیشت، مسکن و درمان در تهران تا ۱۰ برابر سایر استان‌ها هزینه می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی وزارت کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کاخ سفید سه‌شنبه شب (به وقت محلی) در بیانیه‌ای از گفت‌ وگوی تلفنی هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و رئیس رژیم صهیونیستی خبر داد.

بر اساس این بیانیه، هریس و هرتزوگ در این تماس تلفنی تحولات خاورمیانه را مورد بحث قرار داده و معاون رئیس جمهور آمریکا بار دیگر حمایت بی چون و چرای واشنگتن از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه را تکرار کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: هریس در این تماس تلفنی از تصویب بسته کمک مالی تکمیلی ۹۵ میلیارد دلاری به تایوان، (رژیم) اسرائیل و اوکراین که ۲۶ میلیارد دلار از آن برای کمک به (رژیم) اسرائیل در نظر گرفته شده و پیش تر در مجلس نمایندگان تصویب شده، از سوی مجلس سنا ابراز خوشحالی کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: معاون رئیس جمهور آمریکا در این گفت وگوی تلفنی همچنین نگرانی عمیق خود را در مورد وضعیت بشردوستانه در غزه تکرار و در مورد برداشتن گام‌هایی برای افزایش ارسال و ورود کمک‌های بشردوستانه حیاتی برای غیرنظامیان در غزه و اطمینان از توزیع امن آن تاکید کرده است.

به گزارش ایرنا، کاخ سفید پیش تر نیز با صدور بیانیه‌ای از گفت وگوی تلفنی هریس و هرتزوگ خبر داده بود.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، معاون رئیس جمهور آمریکا در این تماس تلفنی درباره آخرین تحولات نوار غزه با رئیس رژیم صهیونیستی به بحث و تبادل نظر پرداخته بود.

هریس در این تماس تلفنی با تکرار دوباره حمایت آمریکا از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه، گفت: (رژیم) اسرائیل باید در جنگ با حماس به قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام گذاشته و اهمیت حفاظت از جان غیرنظامیان را مد نظر قرار دهد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، معاون رئیس جمهور آمریکا در این گفت وگوی تلفنی بر تمرکز خود و جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده بر روی آزاد کردن گروگان‌ها (اسیران) در نوار غزه تاکید کرده بود.

در این بیانیه همچنین آمده است که هرتزوگ نیز در این تماس خطاب به معاون رئیس جمهور آمریکا گفته است که تا زمان آزادشدن اسرای صهیونیست، هیچ آتش‌بسی برای نوار غزه وجود نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال و بختیاری
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند