Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر اسحاقی ظهر سه‌شنبه در در بازدید اصحاب فرهنگ و رسانه استان اردبیل از پیاده راه شیخ صفی «عالی قاپو» تصریح کرد: امروزه تمامی مقاصد گردشگری بر مبنای پدیده‌ای به نام گذر فرهنگی قرار گرفته تا هویت و فرهنگ جوامع مختلف به شکل مناسبی در معرض دید عموم گردشگران قرار گیرد..

وی با اشاره به اینکه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه اردبیل همواره در کنار مجموعه شهرداری در احیای هویت، تاریخ و فرهنگ شهر هستند، افزود: ضروری است تا با توجه مضاعف به گذرگاه‌های فرهنگی در اعتلای هویت استان و انتقال آن به آیندگان موثر واقع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: پیرو تفاهم‌نامه‌ای که مابین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری اردبیل امضا شد پیاده راه شیخ‌صفی به نام  گذر فرهنگ و هنر «اسفریس» نام گرفت.

اسحاقی ادامه داد: در طراحی و اجرای پیاده‌راه‌ها باید کارکرد مناسبی که از محتواهای شاخص فرهنگ و هنری نیز برخوردار است در نظر گرفته شود چرا که محتوا مهمتر از خود پروژه است.

وی افزود: طبق اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد، باید در استان‌های کشور گذرهای فرهنگی و هنری تعریف گردد که تاکنون در این خصوص در استان اردبیل اقدامی انجام نشده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: با طراحی و به پایان رسیدن پیاده‌راه شیخ صفی، مکان مناسبی برای فیلم‌سازی و پرداخت به سوژه‌های مختلف عکاسی و دیگر مسائل مرتبط با فرهنگ و هنر فراهم خواهد شد.

اسحاقی یادآور شد: یکی از مهمترین نقدهایی که می‌توان در خصوص پیاده‌راه شیخ صفی بیان کرد، حضور متعدد مغازه‌های خدماتی فروش سوغات اردبیل به مانند حلوای سیاه بوده و در این مکان جای خالی کتاب‌فروشی‌ها و مراکز بزرگ فرهنگی و هنری احساس می‌شود.

کد خبر 4482534

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۵۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی

به گزارش قدس آنلاین از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم. شادروان حاج عیسی قلی‌پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب،عشق،عرفان،حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

وی اضافه کرد: اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.

استاد عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان جمعه- ۱۴ اردیبهشت‌ماه- پس از تحمل یک دوره‌ بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.

قلی پور خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی، بیش از شصت سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود. وی در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند فقید است.

این هنرمند گواهینامه درجه یک هنری را سال ۱۳۹۵ از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دریافت کرد و سال ۱۳۹۸ اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی نخستین کاشی ماندگار در بجنورد را بر سردر منزل عیسی قلی پور نصب کرد.

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • کار گذرگاه عابر پیاده دقیقا چیست؟ 
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی