Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم نامه تکمیل پوشش نسل ۴ اینترنت موبایل در قطار‌ها با حضور وزیر ارتباطات، مدیرعامل شرکت راه آهن و مدیرعامل یکی از اپراتور‌های تلفن همراه امضا شد.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در این تفاهم نامه که به مدت ۱۵ ماه اعتبار دارد، این اپراتور متعهد شد که پوشش دسترسی به سرویس‌های اینترنتی نسل چهارم تلفن همراه را در سه مسیر ریلی تهران ـ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشهد، زنجان و قم تکمیل کند.

همچنین شرکت راه آهن نیز با امضای این تفاهم نامه متعهد شد که اپراتور‌های معرفی شده، به صورت انحصاری فروش عمده اینترنت را در مسیر‌های مذکور در اختیار داشته باشند و این اپراتور‌ها مجاز به تأمین پهنای باند مشترکان این اپراتور هستند.

مجموعه‌ای از خدمات اینترنتی و وای فای رایگان

سعید محمدزاده در این مراسم با اشاره به رویکرد ارتقای خدمات دهی به مسافران در بخش ریلی گفت: قرار است مجموعه‌ای از خدمات اینترنتی و وای فای رایگان در این طرح به مسافران ارائه شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این خدمات فقط به مسافران محدود نخواهد شد بلکه استارتاپ‌ها هم می‌توانند برای توسعه برنامه‌های خود از این خدمات بهره گیرند.

مدیرعامل شرکت راه آهن به ظرفیت‌های موجود در این شرکت و ایستگاه‌ها اشاره و تصریح کرد: فعالان کسب و کار‌های نوپا می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

آذری جهرمی: امیدواریم ارائه اینترنت در قطار‌ها از تصادفات جاده‌ای بکاهد

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در مراسم امضای تفاهم نامه گفت: در فاز نخست از حرم تا حرم (قم تا مشهد) و از قم تا تهران با هزار کیلومتر مسیر ریلی پوشش داده می‌شود و در یک برنامه اجرایی در طول یک سال آینده کل این مسیر پوشش داده شده و در داخل قطار نیز خدمات وای فای ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه پوشش مسیر ریلی یک تکلیف برای وزارت ارتباطات است، افزود: شرکت راه آهن در سال‌های اخیر در کنار ریل‌ها اقدام به توسعه فیبر‌های نوری کرده است. بر اساس ماده ۶۷ برنامه توسعه کشور تفاهمی بین شرکت ارتباطات زیرساخت و راه آهن برای استفاده از این شبکه فیبر‌های نوری در مسیر ترانزیت و توسعه شبکه ملی منعقد شده است.

آذری جهرمی ادامه داد: در پایش‌ها مشخص شده که ۶۰ درصد خطوط ریلی کشور تحت پوشش نسل دوم همراه است و همچنین ۳۸ درصد این خطوط به نسل سوم مجهز هستند که این عدد قابل قبولی نبود؛ به همین دلیل از اپراتور‌ها برای توسعه و تکمیل پوشش اینترنت تلفن همراه در ایستگاه‌ها و طول مسیر راه آهن دعوت شد.

وی افزود: امیدواریم این برنامه اجرایی موجب رضایت مردم باشد و باعث استفاده بیشتر از خطوط ریلی و کاهش فشار‌ها به خطوط جاده‌ای شده و در نتیجه کاهش آمار تصادفات جاده‌ای و صرفه جویی در هزینه‌های جانبی تصادفات بر دوش مردم و کشور را داشته باشیم.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این مسیر همکاری در طرح حرم تا حرم متوقف نمی‌شود و در فاز بعدی و در یک برنامه عملیاتی مسیر جنوب کشور نیز پوشش داده می‌شود و مسیر اهواز که مسیر پرترددی است، در برنامه بعدی این حوزه قرار دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اینترنت رایگان قطار تهران مشهد تفاهم نامه همکاری نسل 4 اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۵۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایتل پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور

گزارش فصل پاییز ۱۴۰۲ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با فاصله کمی از گزارش تابستان ۱۴۰۲ منتشر شد.

ایسنا-تهران- بر اساس این گزارش، سرعت اینترنت 4G دو اپراتور اول و دوم کشور در پاییز ۱۴۰۲ مانند تابستان این سال با کاهش روبرو بوده و فقط در رایتل با اختلاف معناداری سرعت اینترنت 4G افزایش داشته است.
مقایسه گزارش فصل بهار، تابستان و پاییز ۱۴۰۲ رگولاتوری از تداوم کاهش سرعت اینترنت در دو اپراتور اول و دوم حکایت دارد و این گزارش‌ها نشان می‌دهد رایتل تنها اپراتوری محسوب می‌شود که هر فصل، افزایش سرعت اینترنت را ثبت کرده است.
رایتل از بهار تا پاییز ۱۴۰۲ در سرعت اینترنت شبکه 4G، سیر صعودی را تجربه کرد و میانگین این سرعت در تابستان سال قبل ۱۹.۲۶ مگابیت‌برثانیه بود که طبق آخرین آمارهای رگولاتوری در پاییز ۱۴۰۲ به ۲۰.۶۸ افزایش پیدا کرده است. این در حالی‌است که سرعت اینترنت شبکه 4G اپراتور اول در تابستان سال گذشته ۱۱.۹۷مگابیت‌برثانیه بوده و در پاییز به ۱۱.۷۵مگابیت‌برثانیه رسیده است. البته این کاهش در اپراتور دوم چشمگیرتر بوده و سرعت اینترنت شبکه 4G در فصل پاییز به ۱۱.۹۷ مگابیت‌برثانیه رسیده؛ درحالی‌که در تابستان ۱۴۰۲ این سرعت ۱۳.۷۱ مگابیت‌برثانیه بوده است.
طبق بررسی‌های صورت گرفته از بسته‌های مصرفی اینترنت هر سه اپراتور همراه کشور، رایتل تنها اپراتوری است که بسته‌های بلندمدت یک‌ساله با حجم‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ گیگابایتی را به مشترکین خود ارائه می‌دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • دستگیری زوج جیب بر در منطقه ثامن مشهد
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • آخرین وضعیت سرعت و قطعی اینترنت در اپراتورهای مختلف
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • نقص فنی علت توقف قطار مشهد به تهران اعلام شد
  • رایتل پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت