Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری اولین دوره جایزه جهانی دوسالانه کتاب برگزیده نهج البلاغه، با حضور عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شد.

فقهی زاده در این نشست خبری گفت: نهج البلاغه جایگاه رفیعی در نظام نامه اسلامی ما دارد. این کتاب از نظر محققان حوزه تخصصی علوم و معارف کتابی استثنایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به نهج البلاغه به عنوان اثری حدیثی و تخصصی نگاه می‌کنیم که درجه بالایی دارد. تنوع موضوعی در نهج البلاغه بسیار حائز اهمیت است و بعد از قرآن، همه نهج البلاغه را کتابی استثنایی می‌دانند. به این دلیل که به ریز موضوعات در حوزه‌های اعتقادی، تربیتی، سیاسی، فکری و فرهنگی توجه کرده است.

وی افزود: این کتاب اصلی‌ترین، معتبر‌ترین و بزرگترین کتاب حدیثی فریقین است. این کتاب منتسب به علی (ع) است؛ کسی که در فریقین جایگاه ممتازی دارد و در میان اهل سنت یکی از بزرگترین اصحاب رسول الله است و صحابه گرانقدر پبامبر (ص) همگی به وجود شریف ایشان می‌بالند و مفتخر هستند.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در خصوص اهداف برگزاری اولین دوره جایزه جهانی دو سالانه کتاب برگزیده نهج البلاغه عنوان کرد: هدف اول معرفی جوانب علمی و عملی اندیشه و سیره امام علی (ع) است. نهج البلاغه حاصل تجربیات عملی و علمی ارائه شده در دوره زمانی محدود به پنج سال آخر عمر مبارک حضرت امام علی (ع) است. زمانی که ایشان عهده دار مقام خلافت بودند. امام علی (ع) بلافاصله بعد از وفات پیامبر (ص) مقام امامت را داشته و در سراسر عمر شریف خود عهده دار این مقام بوده، اما در سال‌های پایانی عمر عهده دار مقام خلافت ظاهری هم شده است.

وی ادامه داد: دومین هدف ما تقویت گفتمان علوی در عرصه عمومی جهان اسلام است. به عنوان کمترین دانشجو در محضر کتاب عظیم نهج البلاغه، معتقد هستم نهج البلاغه کتاب اسلامی است و شخصیت امام علی (ع) هم یک شخصیت جهانی و اسلامی است که هرگز در دایره تنگ نگاه‌های فرقه‌ای نمی‌گنجد. امام علی (ع) متعلق به بشریت است و آنچه در نهج البلاغه منعکس شده، برای هدایت بشریت در عرصه‌های مختلف است.

فقهی زاده پیرامون سومین هدف برگزاری این برنامه بیان کرد: سومین هدف از برگزاری اولین دوره جایزه جهانی کتاب برگزیده نهج‌البلاغه، جریان سازی علمی و فرهنگی با محوریت این کتاب مقدس است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن نهج البلاغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۵۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجدهمین دوره مسابقات قرآنی «سفیر مهربانی» برگزار می‌شود


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، همزمان با ماه رمضان ۱۴۰۳، ستاد برگزاری مسابقات قرآنی سفیر مهربانی امامزادگان پنج تن (ع) لویزان تهران، هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم سفیر مهربانی یادبود مرحوم حاج علی اربابی ویژه دو گروه آقایان و بانوان در رده‌های سنی مختلف را برگزار می‌کند.

این مسابقات ویژه آقایان زیر ۱۷ سال در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن، ۱۷ تا ۵۰ سال در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۱۰، ۲۰ و کل قرآن و ۵۰ سال به بالا در رشته قرائت تحقیق برگزار می‌شود. بخش بانوان نیز در رشته‌های مفاهیم سوره مبارکه مومنون ترجمه الهی قمشه‌ای برگزار می‌شود.

داوطلبان رشته حفظ می‌توانند در یک رشته دیگر نیز ثبت نام کنند. داوطلبان آقا در رشته قرائت تحقیق و ترتیل در مرحله مقدماتی باید قطعه تعیین شده را تا پایان امروز پانزدهم رمضان از طریق شماره ۰۹۳۶۱۰۹۵۱۶۱ و از فضای مجازی ایتا ارسال کنند.

قطعۀ مربوط به قرائت تحقیق سوره مبارکه انعام آیه ۴۹ تا آخر آیه ۵۲ و قطعه مربوط به قرائت ترتیل سوره مبارکه یوسف آیه ۴۰ تا آخر آیه ۴۶ است.

داوطلبان رشته حفظ نیز تا امروز پانزدهم ماه رمضان فرصت دارند تا از طریق پیامک یا تماس با شماره همراه یادشده ثبت نام کنند.

بانوان با دریافت سوالات مفاهیم از پانزدهم تا بیست و پنجم ماه رمضان از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/۱۷۰۸۹۱۷۰۹۶ Cfb ۵۳۰۰۴۸۰۸ می‌توانند پاسخ نامه‌های خود را در فضای مجازی ایتا به شماره همراه ۰۹۱۲۵۳۸۸۱۵۴ ارسال کنند.

هنگام ثبت نام و یا ارسال تلاوت‌ها و پاسخنامه‌ها داشتن اطلاعات فردی، نام، شهرت، سن، تلفن همراه و نام شهر الزامی است. مرحله مقدماتی و نیمه نهایی برای آقایان غیر حضوری و از طریق فضای مجازی است. نفرات اول همه رشته‌های سال گذشته فقط مجوز حضور در رشته‌ای دیگر را دارند.

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • جایزه ملی کتاب کودک و نوجوان در یک قدمی اجرا
  • رویدادهای مهم فناورمحور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • ۱۰ رویداد مهم ورزشی برای ایران سال ۱۴۰۲
  • رویدادهای مهم فناوری محور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • اولین جلسه کمیته ترافیکی روز جهانی قدس برگزار شد/ مسیر‌های خدمات دهی اتوبوس و‌تاکسی و مترو مشخص گردید 
  • اهدای بیش از ۱۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو ملایر
  • آثار برگزیده اولین جشنواره ملی راوی خورشید اعلام شد
  • از اکران انیمیشن سینمایی «بی پلاک» برای اولین‌بار تا کنسل شدن حضور رئیس جمهور در نمایشگاه قرآن
  • هجدهمین دوره مسابقات قرآنی «سفیر مهربانی» برگزار می‌شود