Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، محمد رضا کاظمی فلوشیپ فوق تخصصی درد در ارتباط با دیسک کمر گفت: درحال حاضر ایران به عنوان یکی از کشورهای مطرح خاورمیانه در حوزه درمان دیسک بدون جراحی شناخته می‌شود به طوری که سالیانه صدها نفر از بیماران کشورهای همسایه برای درمان وارد ایران می‌شوند، این درحالی است که استفاده از شیوه‌های کمتر تهاجمی باعث سرعت در بهبودی، کاهش صدمه به عصب، عروق و بافت ها شده و احتمال عفونت های سطحی وعمقی ستون فقرات را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برخی از بیماران تصور می‌کنند که هر اقدامی برای درمان ضایعه نخاعی باعث فلج شدن و یا از کار افتادگی آنها می‌شود درحالی که این افراد باید بدانند که اساس درمان دیسک کمر درجهت کاهش و یا تسکین درد و برطرف کردن بیرون زدگی دیسک و کاهش فشار به ریشه های عصبی است و شیوه‌های کمتر تهاجمی چنین عوارضی ندارند.

سالیانه صدها نفر از بیماران کشورهای همسایه برای درمان وارد ایران می‌شوند

این فوق تخصص درد ادامه داد: جراحی تنها راه درمان نیست بلکه بسیاری از دیسک‌ها با استراحت، دارو، تمرین‌های فیزیکی و درمان های غیرتهاجمی کنترل و بهبود می یابند و درصورت عدم پاسخ به این شیوه های درمانی می‌توان مرحله درمانی بعد مبتنی بر دستکاری فتق بیرون زده دیسک را اجرایی کرد. البته انتخاب روش درمان فقط بر اساس صلاحدید پزشک است.

وی شیوه «آلترناتیو» عمل دیسک «اینترونشن» را یکی از مناسب‌ترین شیوه های کمتر تهاجمی ستون فقرات و گردن دانست و افزود: این عمل بدون برش جراحی انجام می شود که طی آن سوزن و وسایل خاص وارد دیسک معیوب شده و در داخل دیسک بیرون زده تغییراتی ایجاد می شود که فشارداخل دیسک ومنطقه بیرون زده کاهش یابد و فشار از روی ریشه عصبی برداشته شود. البته این اقدام پس از بررسی پزشک و صلاحدید آن استفاده می‌شود و بیمار نباید اصراری بر استفاده از روشی خاص داشته باشد.

کاظمی اضافه کرد: درمان‌های اینترونشنال با هدایت دستگاه مولد اشعه ایکس (فلوئوروسکوپی) ویا سی تی اسکن در اتاق عمل انجام می شود و با هدایت این دستگاه‌ها ،پزشک به وسیله سوزن‌های خاص وارد مرکز دیسک شده وبا استفاده از یسکوژل باعث تغییرات شیمیایی هسته و کاهش فشار دیسک شده که منتج به کاهش فشار وبیرون زدگی دیسک می شود.همچنین می توان با استفاده از لیزر و یا رادیو فرکوئنسی موجب افزایش دما و تبخیر قسمت کوچکی از هسته دیسک شده و فشار داخل دیسک را کاهش داد.

جراحی تنها راه درمان نیست بلکه بسیاری از دیسک‌ها با استراحت، دارو، تمرین‌های فیزیکی و درمان های غیرتهاجمی کنترل و بهبود می یابند

وی با بیان اینکه پیشرفت های فن آوری در کشور باعث شده، درمان دیسک کمر و گردن به روش عمل بسته انجام شود افزود: روش جراحی ستون فقرات بسته(MISS) شامل یک برش طولانی نمی شود و آسیب قابل توجهی را به عضلات مجاور ستون فقرات وارد نمی‌کند به همین دلیل این شیوه درد کمتر و ریکاوری سریعتری خواهد داشت.

کاظمی در پایان گفت: اگرچه عمل بسته دیسک، انقلابی در درمان دیسک و بیماران دارای مشکلات تنگی کانال ستون فقرات به حساب می آید ولی آنچه مهم است مراجعه به موقع بیمار برای درمان است به همین دلیل بیمارانی که از این درد رنج می برند باید بدانند که با به تعویق انداختن روند درمان خود تنها باعث می‌شوند که درمان های کمتر تهاجمی در آنها غیرعملی وکارساز نباشد و مجبور شوند با شیوه‌های تهاجمی‌تری نظیر جراحی‌های باز مورد درمان قرار گیرند که البته عوارض و خطرات آن را نیز باید بپذیرند.

انتهای پیام/

20 / 20 محمد رضا کاظمی فلوشیپ فوق تخصصی درد دیسک کمر دیسک کمر و گردن جراحی روش های غیر تهاجمی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: محمد رضا کاظمی دیسک کمر جراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۵۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای بیماران کبدی: آمریکا اولین داروی کبد چرب را تایید کرد

ایتنا - سازمان غذا و داروی آمریکا در یک اقدام تاریخی، اولین داروی درمان بیماری کبد چرب غیرالکلی موسوم به NASH یا استیاتوهپاتیت متابولیک مرتبط با عملکرد نامناسب را تایید کرد.
این دارو تحت نام تجاری «رزدیفرا» توسط شرکت داروسازی مادریگال تولید شده و از ماه آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

بنا بر گزارش‌ها، پس از این تاییدیه سهام مادریگال در بورس نیویورک، با جهش ۲۴ درصدی همراه شد.

بیماری NASH که اخیراً استیاتوهپاتیت متابولیک نامگذاری شده، حدود ۱.۵ میلیون نفر در آمریکا را درگیر کرده اما تاکنون هیچ درمان تاییدشده‌ای برای آن وجود نداشته است.

بیل سیبولد، مدیرعامل مادریگال، ضمن اعلام دسترس‌پذیری این داروی خوراکی از آوریل آینده، ابراز امیدواری کرد که فروش سالانه آن از مرز ۵ میلیارد دلار عبور کند.

شرکت سازنده اعلام کرد این دارو برای بیماران مبتلا به NASH با فیبروز کبدی پیشرفته تا مرحله ۲ یا ۳ تایید شده است.

لورن استیل، مدیرعامل بنیاد حمایت از بیماران کبدی آمریکا، این تاییدیه را یک لحظه تاریخی پس از یک دهه تلاش‌های ناکام برای یافتن درمان بیماری NASH توصیف کرد.

بیماری NASH که با چاقی، دیابت، اختلالات تیروییدی و چربی خون ارتباط دارد، از آسیب کبدی ناشی از رسوب چربی در سلول‌های آن سرچشمه می‌گیرد.

علائم این بیماری در ابتدا کم‌رنگ هستند اما می‌تواند در صورت پیشرفت، به سیروز و نارسایی کبدی بیانجامد.

تاییدیه اخیر سازمان غذا و دارو برای نخستین بار یک روزنه امید را برای میلیون‌ها بیماری که تاکنون هیچ گزینه درمانی نداشته‌اند، گشوده است.

دیگر خبرها

  • جراحی دیسک کمر با روشی ساده
  • انواع بی‌خوابی با ۴ روش برای درمان
  • رانندگان نوروزی از سفر بدون استراحت پرهیز کنند
  • تایید دارویی که می‌تواند کبد چرب را درمان کند
  • انجام دو عمل جراحی تعویض مفصل لگن در بیمارستان مهر امام علی (ع) تکاب 
  • عکسی از علی شمخانی در حال استراحت در بیمارستان
  • وزیر بهداشت : مردم در روز‌های پایانی سال اعمال جراحی زیبایی انجام ندهند
  • وزیر بهداشت: مردم در روز‌های پایانی سال اعمال جراحی زیبایی انجام ندهند
  • خبر خوش برای بیماران کبدی: آمریکا اولین داروی کبد چرب را تایید کرد
  • ایمپلنت دندان جایگزینی برای دندان های از دست رفته