Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اظهارکرد: برخی ایرادات جزیی از سوی شورای نگهبان به این لایحه وجود داشت که توسط مجلس برطرف شد و درحال حاضر منتظر ابلاغ نهایی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان هستیم.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در نشست «هم اندیشی صلح و منع خشونت علیه زنان» که در موسسه مطالعات و تحقیقات زنان برگزار شد، با اشاره به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اظهارکرد: این لایحه مدتها در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بود که با پیگیری‌های دولت و امضای نامه‌ای سه جانبه همراه با شهیندخت مولاوردی - دستیار سابق رئیس جمهور در حقوق شهروندی و لعیا جنیدی - معاون حقوقی رئیس جمهوری - این لایحه از کمیسیون قضایی و حقوقی خارج و وارد صحن مجلس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی معتقد است که جنبه‌های متعددی از این لایحه به مسئله خشونت علیه کودکان می‌پردازد که این لایحه تصویب شده است.

ابتکار در ادامه ابراز امیدواری کرد که مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک که نشستهای تخصصی برگزار کرده با جدیت برای اجرایی کردن این قانون وارد عمل شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت گفت: این لایحه مدتی در دولت بررسی شد و در کمیسیون لوایح به دلیل اینکه ابعاد قضایی داشت به قوه قصائیه ارجاع شد و از سال گذشته به‌طور جدی با همکاری معاونت بررسی‌های راهبردی این موضوع را پیگیری کرده و نشست خوبی با قضات و دادستانها داشته‌ایم و سرانجام این لایحه به صورت یکپارچه درآمد.

وی افزود: باتوجه به مسائل و تنوع نگرشی که در جامعه وجود دارد، بعضی جریانات این فرآیندها را کند می‌کند اما پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم این لایحه به زودی توسط رییس قوه به دولت باز گردد و دولت هرچه سریعتر آن را به مجلس ارسال کند.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنان شوراي نگهبان لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان لايحه تامين امنيت زنان مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: طرح نوری که در فراجا در حال اجرا است طرح مناسبی است و از آن حمایت می‌کنیم.

به گزارش فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب گفت: حجاب و عفاف موضوعی دینی و ارزشی است که در تاریخ و تمدن کشورمان وجود داشته است. وقتی تاریخ را نگاه می‌کنیم در همه دوران‌ها حجاب را به‌عنوان یک ارزش همه قبول داشتند و آن را رعایت کردند.

وی افزود: طرح نوری که در فراجا در حال اجرا است طرح مناسبی است و از آن حمایت می‌کنیم.

حاجی دلیگانی ادامه داد: البته از سایر دستگاه‌ها می‌خواهیم به تکالیف و وظایفشان در حوزه حجاب وعفاف که در قانون آمده عمل کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ دستگاه ازجمله آموزش‌وپرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت و دیگر دستگاه‌ها وظایفی برای اجرای قانون حجاب و عفاف دارند.

وی در پایان گفت: دستگاه‌ها باید شرایطی را فراهم کنند که بانوان و دختران ما همه بتوانند در یک فضای همراه با امنیت و با رعایت آنچه که شرع مقدس آمده زندگی خوبی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • خزعلی: گنبد آهنین رژیم غاصب با قدرت رسانه فرو ریخت
  • خزعلی: دوره موشک تمام نشده وقتی زبان وتو می‌شود
  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم
  • وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • دستیار معاون اول رئیسی: هیچ دستورالعملی برای واردات خودرو منتظر ابلاغ مخبر نیست
  • هیچ دستورالعملی برای واردات خودرو منتظر ابلاغ نیست
  • زلنسکی: اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان: ادعای اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت سیزدهم خنده‌دار است
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده: ادعای اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت سیزدهم خنده‌دار است