Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رشت گفت: با احتساب مبالغ پرداخت شده بانک‌ها تاکنون معادل ۱۱.۴ درصد از اعتبارات اشتغال فراگیر شهرستان رشت جذب شده است. ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ علی لقمانی عصر امروز در جلسه کمیته کارگروه اشتغال شهرستان رشت اظهار داشت:‌ میزان اعتبار بخش اشتغال روستایی 93 میلیارد و 853 میلیون تومان است که از این میزان 52 میلیارد و 934 میلیون تومان آن سهمی است که در مرحله نخست به شهرستان رشت تخصیص پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رشت سهم اعتبارات جذب شده شهرستان رشت را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: از 52 میلیارد و 934 میلیون تومان سهم تخصیص پیدا کرده شهرستان رشت تاکنون در مرحله نخست 36 میلیارد و 118 میلیون تومان آن یعنی معادل 68 درصد اعتبارات جذب شده است.

خدمات عمومی شهرداری رشت روزانه ‌‌60 میلیون تومان هزینه داردمراسم بزرگداشت "روز دانشجو" در دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شددوره آموزشی اعضای کمیسیون‌ ماده 100 شهرداری‌ها در رشت برگزار شد

وی اعتبارات تخصیص پیدا کرده و جذب شده شهرستان رشت در حوزه اشتغال فراگیر را مورد تأکید کرد و بیان داشت: سهم شهرستان رشت در حوزه اشتغال فراگیر 222 میلیارد تومان است که از لحاظ میران جذب اعتبارات، این شهرستان در استان رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

لقمانی با بیان اینکه تا به امروز 25 میلیارد و 418 میلیون تومان در حوزه اشتغال فراگیر توسط بانک‌ها پرداخت شده است تصریح کرد:‌ با احتساب این مبالغ پرداخت شده می‌توان نتیجه گرفت که تاکنون معادل 11.4 درصد از اعتبارات اشتغال فراگیر شهرستان رشت جذب شده است.

رئیس اداره تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی شهرستان رشت رتبه شهرستان رشت در حوزه جذب اعتبارات اشتغال روستایی را نامطلوب خواند و گفت: تاکنون 36 میلیارد تومان از اعتبارات جذب شده است و شهرستان رشت از این حیث در میان سایر شهرستان‌های گیلان در رتبه 16 قرار دارد.

وی عملکرد جذب تسهیلات اشتغال فراگیر شهرستان رشت را با آمارهایی که در استان گیلان به ثبت رسیده مورد مقایسه قرار داد و خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر شهرستان‌هایی نظیر لنگرود،‌ آستانه‌اشرفیه، فومن، رودسر از این حیث عملکرد بسیار بهتری در مقایسه با شهرستان رشت داشته‌اند.

لقمانی بر لزوم فعال‌تر شدن بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تأکید کرد و بیان داشت:‌ انتظار داریم با شناسایی نقاط ضعف و با تغییر رویکردهای فعلی بتوانیم میزان جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر را در شهرستان رشت بهبود ببخشیم.

انتهای پیام/ش

R7877/P1377/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۵۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار سال ۱۴۰۲ جان خود را از دست دادند، گفت: در یک سال گذشته ۵۰۰ اشتغال غیرقانونی در استان همدان کشف شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، یوسف شعبانی ظهر امروز در نشست خبری خود به مناسبت هفته کارگر، اظهار‌ داشت: در حال حاضر 148 هزار و 742 کارگر دارای بیمه اجباری در بیش از 24 هزار واحد تولیدی استان فعال هستند و در یک سال گذشته 500 اشتغال غیرقانونی در این استان کشف شده است.

وی با بیان اینکه تعداد کارگران استان همدان بر اساس آمار رسمی تامین اجتماعی 9 هزار نفر افزایش داشته است، گفت: از مجموع کارگران استان 26.5 درصد شاغلان استان در بخش کشاورزی، 27.5 درصد شاغلان در بخش صنعت و 43.18 درصد شاغلان در حوزه خدمات فعالیت دارند.

مدیر‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان در پاسخ به خبرنگار تسنیم در خصوص راستی‌آزمایی آمار مربوط به ایجاد اشتغال توسط این اداره کل گفت: سال گذشته 118 درصد تعهد اشتغال استان تحقق یافته که بر اساس بیمه‌های لحاظ شده تامین اجتماعی است و قابل بررسی است.

شعبانی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم در خصوص 917 طرح بلاتکلیف سامانه رصد در استان همدان نیز بیان کرد: مشکل اصلی طرح‌های فوق نگارشی است که در جلسات مختلف هم تاکید داشتیم دستگاه‌های اجرایی مربوطه نسبت به اصلاح اطلاعات بارگزاری شده این طرح‌ها اقدام کنند.

وی نسبت به اشتغال اتباع افغانستانی در استان، گفت: همدان جز استان‌های ممنوع در به ‌ارگیری اتباع خارجی است با این حال 70 شاغل اتباع خارجی به صورت قانونی در حوزه تکنولوژی قانونا فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: سال قبل 300 حادثه کارگری در همدان رخ داده که منجر به فوت 25 نفر شده با این وجود 24 درصد از حوادث ناشی از کار استان در سال پیش کاهش یافته است.

شعبانی با اشاره به فعالیت 250 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان همدان، بیان کرد: در یک سال گذشته 114 میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی در قالب هزار و 400 طرح در استان همدان پرداخت شده که منجر به ایجاد اشتغال مطلوبی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • جذب ۳۲۷ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی و نفت در شهرستان کبودراهنگ
  • کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید