Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@13:25:15 GMT

قصه‌شناسی یلدا رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۵۴۷۴

به گزارش ایلنا، کتاب «قصه زندگی من» و «فرهنگ قصه‌شناسی یلدا» رونمایی می‌شود.

کتاب «قصه زندگی من»، به قلم شرمین نادری و «فرهنگ قصه‌شناسی یلدا» تالیف علی خانجانی، ۲۷ آذرماه رونمایی می‌شود.

کتاب «قصه زندگی من» برگرفته از قصه‌های منتخب بخش ٩٠ ثانیه این جشنواره است که شرمین نادری با قلم شیوای خود آنها را تبدیل به قصه‌هایی کوتاه و خواندنی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش قصه ٩٠ ثانیه، یکی از بخش‌های جدید جشنواره امسال بود که علاقه‌مندان به قصه‌گویی بدون محدودیت سنی در آن شرکت کردند و بیش از ۷ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

بعد از بازبینی آثار ٩٠ ثانیه که در دو مرحله انجام شد، ۱۸۰ قصه به مرحله نهایی راه یافت که از این بین، ۳٠ قصه به صورت اقتباسی  توسط شرمین نادری، نویسنده و داور بخش ٩٠ ثانیه جشنواره قصه‌گویی انتخاب و تبدیل به کتاب "قصه زندگی من" شد.  

شرمین نادری از سال۱۳۸۳ به عنوان نویسنده و تصویرگر در نشریات مختلف به ویژه حوزه جوان و نوجوان  شروع به کار کرده است. او همچنین تجربه نویسندگی برای برنامه‌های نوجوانان و جوانان در تلویزیون و تجربه قصه‌گویی و قصه‌نویسی برای آیتم‌های برنامه رادیو هفت را در کارنامه‌اش دارد. کتاب‌های منتشر شده این نویسنده از سال ۱۳۸۳ تا امروز بیشتر در حوزه تاریخ و ادبیات کهن و قصه‌های قدیمی و زندگی آدم‌های روزگار دور است.

از جمله آثار منتشر شده نادری می‌توان به «کتاب جادو»، «کتاب پیشگویی»، «رویای تهران»، «خانجون و خواب شمرون»، «خانجون و کوچه پریون»، «خانجون و بوی ریحون»، «فدایت شوم»، «قمر درعقرب»، «تلخ و شیرین بلدیه»، «ماه گرفته‌ها»، «اشرف جان و رویاهای شهریور»، «منو تلخک»، «راز» و... اشاره کرد.

کتاب قصه زندگی من، در روز ۲۷ آذرماه رونمایی می‌شود و در مراسم اختتامیه در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

همچنین در این روز، از کتاب «فرهنگ قصه شناسی یلدا» علی خانجانی، نویسنده، پژوهشگر و داور بخش ملی جشنواره قصه‌گویی نیز رونمایی می‌شود.

این کتاب معرف هشت هزار روایت شفاهی به ثبت رسیده از قصه‌های ایرانی است که هر صفحه از این فرهنگ، به معرفی یک روایت اختصاص پیدا کرده است. برای هر روایت یافته‌های پژوهشی شامل: بن‌مایه‌ها، شخصیت‌های انسانی و غیر انسان، پیام اصلی و پیام‌های فرعی و گروه سنی مخاطبان در نظر گرفته شده است. افزون بر یافته‌های پژوهشی، اطلاعاتی در رابطه با راوی، گردآورنده و ناشر نیز به خواننده‌ کتاب ارائه می‌شود. این فرهنگ، براساس تلاش‌های صورت گرفته در اولین سال از پروژه‌ پنج ساله‌ی تهیه‌ «دانشنامه‌ جامع قصه‌ها و افسانه‌های ایرانی»، شکل گرفته است. این مجموعه به علاقه‌مندان هنر قصه‌گویی کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان، قصه‌ها و منابع مورد علاقه و نیاز خود را شناسایی کنند.

فرهنگ قصه شناسی یلدا، محصول تلاش جمعی یک تیم هفتاد نفره، متشکل از اساتید دانشگاهی، پژوهشگران داخلی و خارج از کانون است که تحت نظارت و مدیریت مرکز پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی  و به کوشش علی خانجانی تهیه می‌شود.

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از تاریخ ۲۶ تا ۲۹ آذرماه به دبیری سروش صحت در تهران برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی قصه زندگی من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۵۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، کتاب «به توان هایتک» پیرامون سرگذشت شکل‌ گیری شرکت دانش‌ بنیان «آهار شرق» از شرکتهای مهم صنعت برق کشور امروز در سالن دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد رونمایی شد.   این رونمایی با حضور رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی و رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در حاشیه معرفی شرکت‌ های موفق با عنوان رویداد بزرگ امید فردوسی صورت گرفت که اعضای آن دانش‌ آموخته دانشگاه فردوسی مشهد هستند.   به توان هایتک روایت شکل گیری و تأسیس و پیشرفت‌ یکی از بزرگترین شرکتهای فعال در صنعت برق کشور است که توانست در تنگناهای وابستگی و تحریم که بخش‌ های مهمی از صنعت برق و انرژی کشور با بن‌ بست و بحران مواجه شده بود، با دانش، همت و نوآوری‌ هایشان، کشور را به سلامت از این مسیر عبور دهد.   شرکت آهار شرق، فعالیت خود را در حوزه خدمات مهندسی برق در گرایش‌ های الکترونیک و کنترل در سال ۱۳۷۹ آغاز کرده است، این فعالیت‌ ها با بازطراحی و تولید بردهای الکترونیکی نیروگاهی شروع و کم‌ کم به طراحی سیستم‌ های کنترل پیشرفته مورد نیاز در صنایع انرژی کشیده شد.   این شرکت، در سال ۱۳۹۰ سیستم کنترل توربین بومی با نام تجاری «رامیار» ارائه کرد و پس از آن سیستم تحریک ژنراتور و سایر سیستم‌ های پیشرفته کنترل نیروگاهی، پالایشگاهی، نفت و گاز را به مرور طراحی و ارائه کرد و امروز تعداد زیادی نیروگاه، پالایشگاه و خطوط انتقال نفت، از سیستم‌ های کنترل آهار استفاده می‌ کنند.   کتاب به توان هایتک که تحقیق آن برعهده «بهزاد دانشگر» بوده و نگارش آن توسط «شبنم غفاری حسینی» صورت گرفته است در ۱۷۶ صفحه، شمارگان یک هزار جلد و قیمت ۱۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • طرح مسطورا موجب دشمن شناسی و تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین می‌شود
  • مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • جلد دوم «سمفونی رنگ، هارمونی خط» رونمایی می‌شود
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • جزییات برگزاری جشنواره اقوام تشریح شد/ نمایش انسجام ملی در سینما
  • رونمایی از سومین اثر شاعر غزلسرای هرمزگان
  • رونمایی از کتاب آقا داماد در سمنان