Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر بریتانیا از به تعویق افتادن زمان رای‌گیری بر سر توافق برگزیت در پارلمان این کشور خبر داد. احتمال داده می‌شد که اکثریت نمایندگان پارلمان بریتانیا به قرارداد بین اتحادیه اروپا و دولت بریتانیا رای منفی بدهند.

 

رای‌گیری پیرامون قرارداد برگزیت قرار بود روز سه‌شنبه ۲۰ آذر (۱۱ دسامبر) برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون ترزا می‌، نخست وزیر بریتانیا، از تصمیم دولت مبنی بر به تعویق انداختن زمان رای‌گیری بر سر این قرارداد سخن گفته است.

 

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه ۱۰ دسامبر ضمن انتشار این خبر به نقل از ترزا می گفته است که علت به تعویق افتادن زمان رای‌گیری بر سر این قرارداد، احتمال مخالفت اکثریت پارلمان بریتانیا بوده است.

 

ترزا می‌روز دوشنبه در برابر نمایندگان پارلمان بریتانیا حضور یافت و تصمیم دولت در این باره را به اطلاع نمایندگان رساند.

 

نخست وزیر بریتانیا گفته است که او برای جلب نظر مساعد مخالفان بر آن است تا با نمایندگان اتحادیه اروپا مجددا بر سر توافق ناظر بر برگزیت مذاکره کند.

 

می خطاب به نمایندگان گفت که نگرانی‌های آن‌ها نسبت به متن قرارداد برگزیت را به اطلاع اتحادیه اروپا خواهد رساند.

 

نخست‌وزیر بریتانیا افزود که در دور جدید مذاکرات با اتحادیه اروپا، دولت او خواستار دریافت تضمین‌های بیشتر برای بریتانیا خواهد شد.

 

مذاکره با نمایندگان اتحادیه اروپا

 

ترزا می در سخنرانی خود در برابر پارلمان بریتانیا گفت که او ظرف روزهای آخر هفته با برخی از سیاستمداران ارشد اروپا در همین باره تماس‌هایی داشته است.

 

نخست‌وزیر بریتانیا گفت که او پیش از برگزاری نشست رهبران و سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا با آن‌ها گفت‌وگو خواهد کرد. قرار است نشست عالی رهبران و سران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه ۱۳ دسامبر برگزار شود.

 

ترزا می در عین حال گفت که پیش از برگزاری این نشست، با دونالد توسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا، و همچنین با ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، درباره توافق برگزیت گفت‌وگو خواهد کرد.

 

دولت بریتانیا در عین حال اعلام کرده است که خود را برای خروج بدون کسب توافق با اتحادیه اروپا نیز آماده خواهد کرد.

 

نخست‌وزیر بریتانیا گفت مادام که بین اتحادیه اروپا و بریتانیا بر سر برگزیت توافقی به‌دست نیاید، "خطر" خروج بدون توافق بریتانیا از این اتحادیه افزایش می‌یابد.

 

تعویق زمان رای‌گیری

 

اخبار منتشر شده حکایت از آن دارند که بحث بر سر به تعویق افتادن زمان رای‌گیری بر سر توافق برگزیت پیش از اعلام رسمی آن از سوی نخست‌وزیر این کشور، ظرف چند روز گذشته در رسانه‌ها مطرح بوده است.

 

پیش‌بینی می‌شد که در صورت شکست دولت در رای‌گیری پارلمان بر سر توافق برگزیت، بسیاری از اعضای حزب محافظه‌کار بریتانیا (حزب ترزا می) در اعتراض به سیاست‌هایش، علیه او قیام کنند.

 

باید یادآور شد که اتحادیه اروپا پیش از طرح این مباحث در بریتانیا، موضوع تجدید مذاکرات با بریتانیا بر سر توافق برگزیت را رد کرده است. گفته می‌شود که ترزا می‌ در روزهای پایانی هفته گذشته با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، و همچنین با دونالد توسک، رئیس شورای اروپا، تماس تلفنی داشته است. موضوع گفت‌وگوی ترزا می با دو سیاستمدار یاد شده بر سر احتمال تجدید مذاکرات در صورت لزوم بوده است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۵۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۲۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه و آژانس انکشاف و همکاری سوئیس 20 میلیون یورو را برای توانمندسازی جوامع محلی و کاهش اثرات منفی تغییرات آب و هوایی به افغانستان کمک می کند.

در این اعلامیه آمده است ۱۵ میلیون یورو این کمک‌ها‏ از سوی اتحادیه اروپا و ۵ میلیون دیگر آن از سوی آژانس انکشاف و همکاری سوئیس در اختیار نهاد افغان‌اید و شرکایش قرار خواهد گرفت.

اتحادیه اروپا همچنین افزوده است این کمک‌ها به افراد آسیب دیده در چهار ولایت افغانستان اختصاص یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • تعویق در روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان  
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • کمک ۲۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان