Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۳۵ درصد از افزایش  تولیدات به سبب مکانیزاسیون در عرصه تولید محصولات کشاورزی است. ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، کامبیز عباسی ظهر امروز در آئین رونمایی از محصول جدید شرکت کمباین‌سازی ایران با اشاره به نقش کمباین‌سازی ایران اظهار داشت: اگر کمباین‌سازی ایران در کشور وجود نداشت و کارخانه‌ای را با این همه نیروی متخصص نداشتیم تکلیف ما برای برداشت غلات کشور چه می‌شد و چگونه می‌توانستیم‌ محصول بیش از هشت میلیون هکتار زمین تحت کشت گندم و جو آبی و دیم برداشت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کمباین‌سازی یک فرآیند بسیار اثر‌گذار در امنیت غذایی کشور، قوت مردم و غیره است، در کشور 17  هزار دستگاه کمباین وجود دارد 92 تا 93 درصد کمباین‌های موجود تولید و ساخت شرکت کمباین‌سازی ایران با سابقه 50 ساله است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی افزود: در روند تولید این شرکت در 5 تا 6 سال گذشته شاهد تغییرات محسوسی هستیم، به جرات می‌توان گفت کمباین‌سازی ایران در حوزه ماشین‌آلات کشاورزی کشور بسیار موفق بوده و در حوزه خدمات پس‌ از فروش رضایتمندی کامل داشته و در فروش محصول هم همکاری لازم را داشته‌اند، به گونه‌ای که با افزایش قیمت قطعات این محصولات، مدیریت شرکت همکاری لازم را داشته و در این جنگ اقتصادی با قائل شدن تخفیفاتی در تبدیل شدن شعار‌ها به عمل قدم‌های موثری برداشت، این تخفیفات با رعایت تولیدات با تمام استاندارهای کیفی مطلوب و در سطح تمام استانداردهای کشور بود.

عباسی بیان کرد: شرایط پرفراز و نشیبی را در حوزه تولید داشتیم، در سال‌های 92 ، 94 تا 95 شاهد نوساناتی در تولید بودیم، توانستیم این فراز و نشیب را به همت تصمیم‌گیری‌های درست در سطح استان و همکاری وزارت جهاد کشاورزی، پشت‌ سر بگذاریم، نهادهای تولید با جدیت از سوی وزارتخانه پیگیری می‌شود، اعتقاد داریم حداقل 35 درصد از افزایش  تولیدات در این ایام به سبب ظهور و بروز مکانیزاسیون در عرصه تولید محصولات کشاورزی است.

تولیدات کمباین‌سازی اراک به 2 برابر رسید64 درصد از تولیدات کمباین‌سازی اراک ساخت داخل استشرکت کمباین‌سازی اراک باید به‌دنبال تنوع محصولات و کاهش ضایعات باشد

وی عنوان کرد: در چهار تا پنج سال گذشته کارخانه‌ای که در فروش 50 دستگاه کمباین مشکل داشت در دو سال گذشته دو هزار دستگاه را وارد مزارع کشور کرده و سهم بسیار بزرگی در کاهش تلفات و ضایعات غلات داشته است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: یک درصد کاهش ضایعات برداشت غلات کشور، معادل 200 میلیارد تومان پول قیمت کنونی گندم است، اگر بتوانیم این فضا را مدیریت کنیم می‌توانیم شاهد عایدی‌های بسیاری به کشور باشیم، بخش رسانه‌ای باید در این زمینه بیشتر فعال باشد.

عباسی اضافه کرد: اگر محصول با کیفیتی در این شرکت تولید می‌شود به سبب مسئولیت‌پذیری و تعهد کاری تمام کارکنان این مجموعه است، تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی به این کارخانه برای وارد کردن قطعات مورد نیاز خود مورد موافقت قرار گرفته است و در مرحله اجرایی شدن است. 

وی بیان کرد: همه تلاش ما برای پایداری و افزایش تولید این شرکت بوده، میزان تولید کمباین‌سازی ایران سالانه 400 تا 500 دستگاه در سال است که نیاز است این میزان به یک هزار و 200 عدد در سال برسد زیرا با میزان تولیدی کنونی عملا نوسازی ناوگان و ماشین‌آلات کشاورزی کشور امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/ح

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۵۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان از افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این هلدینگ با صادرات ۳.۲ میلیون تن محصول پتروشیمی، سهمی ۱۱درصدی از کل صادرات محصولات پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ داشته است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان، داود عباسی با بیان اینکه این شرکت در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، نیرو و انرژی، معدن و صنایع معدنی، فولادی، مالی‌تجاری و بازرگانی در حال فعالیت است، بیان کرد: این هلدینگ از سال ۱۳۸۷ با هدف توسعه و تکمیل صنایع مختلف تأسیس شد و به عرصه صنعت پتروشیمی و معادن پا گذاشت.

وی اعلام کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان در سال ۱۴۰۲ موفق به تولید ۵.۱۹ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی شده است، درحالی‌که پارسال ۴.۸۲ میلیون تن محصول تولید کرده بود.

به‌گفته مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان، این هلدینگ شاهد افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ بوده و سهمی ۷درصدی از مجموع تولید محصولات پتروشیمی کشور داشته است.

عباسی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان با صادرات ۳.۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی، فولادی و عمرانی توانسته است با وجود مشکلات عدیده، افزایش ۱۰درصدی صادرات انواع محصولات را در سال ۱۴۰۲ محقق کند. از این مقدار، ۳.۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی صادر شده که سهم ۱۱درصدی از کل محصولات صادراتی صنعت پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

دیگر خبرها

  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • متن کامل گزارش نهایی تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل