Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@01:50:35 GMT

وعده برقی و نفتی وزیر آمریکایی به بغداد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۵۷۴۵

وزیر انرژی آمریکا که در رأس یک هیأت ۵۰ نفره به بغداد سفر کرده است، با نخست‌وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  «ریک پِری» وزیر انرژی ایالات متحده امروز (سه‌شنبه، ۱۱ دسامبر) به دیدار «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق در بغداد رفت و در این دیدار تاکید کرد که کشورش برای توسعه و حمایت از بخش انرژی عراق بر اساس برنامه‌ها و اولویت‌های دولت عراق آمادگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «SNG» منتشر شد، اعلام کرد که عادل عبدالمهدی امروز از وزیر انرژی آمریکا و هیأت همراهش که شامل ۵۰ شخصیت از مقامات مسئول این کشور و بازرگان بود، استقبال کرد و بر ضرورت توسعه روابط میان دو کشور در تمامی زمینه‌ها و گسترش همکاری‌ها در بخش‌های انرژی، نفت و پرونده‌های اقتصادی که دولت عراق آن‌ها در راس اولویت‌های خود قرار داده، تاکید ورزید.   وی تصریح کرد: ثبات عراق پس از شکست داعش، فرصت بزرگی را فراروی شرکت‌های جهانی و توسعه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در تمامی استا‌های این کشور، فراهم کرده است.   بنا بر این بیانیه، ریک پری نیز از حمایت کشورش از دولت عراق در تمامی زمینه‌ها و تقویت ثبات و بازسازی آن و توسعه اقتصاد آن به ویژه در پروژه‌های انرژی به ویژه در دو بخش برق و نفت خبر داد.   این در حالی است که امروز خبرگزاری رویترز به نقل از این وزیر آمریکایی؛ بدون اشاره به جزئیات نوشت که پری با مقامات عراقی درباره اجرای تحریم‌های ایران صحبت کرده است.   وی طی کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران گفت که با مقامات عراقی در حوزه انرژی درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران صحبت کرده است، اما جزئیاتی از این مذاکرات بیان نکرد.   پری برای حضور مشترک با «ثامر غضبان» وزیر نفت عراق در مراسم اتاق بازرگانی آمریکا به بغداد سفر کرده است. منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود

دانمارک از برنامه خود برای تعطیلی سفارتش در بغداد به علت پایان ماموریت نیروهای نظامی این کشور در عراق خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه دانمارک امروز سه‌شنبه اعلام کرد که تصمیم گرفته پس از خروج نیروهایش به عنوان بخشی از «ماموریت ناتو در عراق»، سفارت خود در بغداد را تعطیل کند.

سفارت دانمارک که به طور رسمی در سال 2020 بمنظور حمایت از مشارکت نیروهای این کشور به ماموریت ناتو افتتاح شده بود، با خروج اکثریت نیروهای نظامی دانمارک در 31 ماه مه تعطیل می‌شود.

پس از پایان فرماندهی دانمارک بر «ماموریت ناتو در عراق» در ماه مه 2022، این کشور همچنان سهم نظامی قابل توجهی در این مأموریت تا آغاز سال 2024 داشت. اما در حال حاضر تعداد کمتری از پرسنل دانمارکی به کمک در این ماموریت ادامه خواهند داد.

دانمارک ائتلاف آمریکا را ترک می‌کند

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق علیه اسرائیل به آمریکایی‌ها پیام دادیم؛ گفتیم به دنبال توسعه تنش نیستیم
  • وضعیت در غزه واقعا به نقطه جوش رسیده است/ قبل و بعد از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • ببینید | امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات «وعده صادق» به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم/ تنها عامل توسعه تنش در منطقه رفتارهای رژیم صهیونیستی است+فیلم
  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم + ویدئو
  • (ویدیو) امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم