Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-20@03:14:29 GMT

بررسی فروش ریالی نفت در بورس انرژی

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۵۸۹۱

بررسی فروش ریالی نفت در بورس انرژی

رئیس سازمان بورس از راه اندازی نخستین قرارداد آتی سبد سهام تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: اعلام EPS به بازار از سوی ناشران به طور کامل ممنوع نیست.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، شاپور محمدی با اعلام خبر راه اندازی قرارداد آتی سبد سهام ۳۰ شرکت بزرگ بورس تا دو هفته آینده، در خصوص دلایل تعویق عرضه نفت خام در بورس انرژی گفت: مشکلی برای عرضه نفت خام در بورس انرژی وجود ندارد و سازمان بورس منتظر الزام‌های فنی تعیین شده از سوی وزارت نفت برای از سرگیری دور جدید عرضه این کالا در بورس انرژی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




رییس سازمان بورس عنوان کرد: این امکان وجود دارد که وزارت نفت در برخی موارد به مصوباتی نیاز داشته باشد، اما در مجموع مشکلی برای تداوم عرضه نفت خام در بورس انرژی وجود ندارد.


به گفته وی هم اکنون علاوه بر امکان فروش ریالی _ارزی نفت خام در بورس انرژی می‌توان زمینه فروش ریالی نفت خام در این بازار را نیز فراهم کرد که این موضوع یکی از مواردی است که وزارت نفت برای آن نیازمند دریافت مصوبه جدید است.


محمدی با شاره به اجرای دستورالعمل جدید معاملات در بورس‌ها عنوان کرد: اجرای این مقررات از نظر نقدشوندگی که بازار دنبال می‌کرد خروجی مناسب داشته و توقف حدود ۷۰ نماد معاملاتی منجر به ۱۲ نماد معاملاتی متوقف شد که در این بین تداوم توقف دو یا سه نماد معاملاتی ناشی از عدم ارائه صورت‌های مالی ناشر بوده است.


رییس سازمان بورس با بیان اینکه اعلام EPS به بازار از سوی ناشران به طور کامل ممنوع نیست، افزود: ناشران می‌توانند در گزارش‌های تفسیری عملکرد مدیریت همچنان متریال‌های تشکیل دهنده پیش بینی سود هر سهم پس از کسر مالیات را ارائه دهند؛ بنابراین محدودیتی وجود ندارد، اما اینکه خواسته‌های بازار دوباره اعمال شود، باید گفت: هم اکنون اداره نظارت بر ناشران در حال بررسی این موضوع است؛ بنابراین اگر احساس شود که مواردی که برای اعلام EPS لازم است در گزارش‌های تفسیری تکمیل می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رئیس سازمان بورس بورس تالار شیشه ای تالار بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۵۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی‌پور شامگاه چهارشنبه در حاشیه ستاد عالی رشد اقتصادی استان افزود: با توجه به میزان سرمایه گذاری که در حوزه انرژی توسط سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در استان صورت گرفت مقرر شد که اشکالات فراری برطرف شود و راهکارهای مناسبی برای خرید برق توسط بخش خصوصی صورت گیرد.

استاندار مازندران همچنین اظهار کرد: قرار شد برنامه‌ریزی صورت گیرد تا بخش خصوصی بتواند برق تولیدی را به مشتریان خاص خود بفروشند و همچنین بخش خصوصی با توجه به سال شعار سال جاری در زمینه تولید انرژی مشارکت کند.

وی نقش برق منطقه را برای ثروت افزایی در استان مازندران مهم ارزیابی کرد و گفت: در حوزه شرکت زیرساخت نیز مجموعه آورده‌های شرکت زیرساخت در سال گذشته ۱۰۷ با رشد روبرو بود و قرار شد که امسال به صورت جهشی در زیرساخت‌ها مشارکت صورت گیرد.

حسینی پور تکمیل زیرساخت‌ها را در هوشمندسازی استان مؤثر دانست و گفت: امیدواریم سال جاری سال جهش در این بخش باشد.

استاندار مازندران گفت: همچنین قرار شد تراکنش مالی بنگاه‌های اقتصادی خرد و بزرگ در استان صورت گیرد و اگر مجموعه ذخایر دستگاه پوز این بنگاه در استان صورت نگیرد خدمات ارائه شده به این بنگاه‌ها قطع می‌شود و باید ذخیره مالی بنگاه‌های اقتصادی فعال استان در داخل استان باشد.

کد خبر 6081516

دیگر خبرها

  • عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» بازنگری و به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست
  • راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران
  • معامله ۵۳ میلیارد کیلووات‌ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳
  • معامله ۵٣ میلیارد کیلووات ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی