Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-24@22:55:31 GMT

هاشمی‌طبا: از نظر فیفا دروغگو محسوب می‌شویم

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۵۹۰۷

هاشمی‌طبا: از نظر فیفا دروغگو محسوب می‌شویم

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، سید مصطفی هاشمی‌طبا رئیس اسبق سازمان تربیت‌بدنی درباره آخرین وضعیت قانون بازنشستگی در ورزش گفت: همه فدراسیون‌های ما به غیر از فدراسیون فوتبال یک نهاد عمومی غیردولتی محسوب می‌شوند به همین دلیل معتقدم حتی تصمیمی که براساس آن مهدی تاج در ریاست فدراسیون فوتبال باقی بماند و هیئت‌رئیسه بروند کار درستی نیست و باید اصلاح شود چراکه ما پیش از این به فیفا اعلام کرده‌ایم فدراسیون فوتبال خصوصی است و حتی به فیفا گفته شده است این فدراسیون فوتبال یک نهاد عمومی غیردولتی هم محسوب نمی‌شود، اما حالا با تغییراتی که صورت می‌گیرد از نظر فیفا دروغگو محسوب می‌شویم زیرا از یک طرف گفتیم فدراسیون فوتبال نهاد خصوصی است و از طرف دیگر این فدراسیون را شامل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از نظر قوانین ما فدراسیون فوتبال، چون از اعتبارات دولتی استفاده می‌کند مشمول این قانون است، اما از نظر فیفا شامل این قانون نمی‌شود. من تعجب می‌کنم که ما اساسنامه‌ای را به فیفا می‌دهیم و در خارج از کشور طور دیگری وانمود می‌کنیم، اما در داخل طبق قوانین داخلی رفتار می‌کنیم و این یک ضعف بزرگ است. با این حال و با توجه به اینکه این قانون در ایران تصویب و اجرا شده است، معتقدم با توجه به قوانین داخلی، این قانون شامل همه فدراسیون‌ها به غیر از فدراسیون فوتبال می‌شود.

 

خبرورزشی

451

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سیدمصطفی هاشمی طبا فیفا مهدی تاج فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۵۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است

به گزارش "ورزش سه" کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در نطقی کوتاه از اتفاق رخ داده برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ابراز رضایت کامل کرد. او حرفهایش را اینطور آغاز کرد: از این اتفاق میمون و مبارک خرسندیم. ۳۵ سال است در ورزش بوده‌ام و امروز بهترین روز ورزش کشور است که نقطه عطف تاریخ ماست. ۲ باشگاه مردمی استقلال و پرسپولیس مورد توجه افکار عمومی هستند و با شادی و ناراحتی آن، شاد و ناراحت می‌شوند.

وزیر ورزش ادامه داد:  فوتبال امروز یک صنعت است و یکی از ظرفیت‌های مردمی کشور، ظرفیت سرخابی‌هاست و من از همه عزیزانی که در خصوصی‌سازی مساعدت کردند. از دولت و رئیس جمهور که انصافا اگر تاکیدات ایشان نمی‌بود، شاید این اتفاق رخ نمی‌داد. اگر همراهی وزارت اقتصاد و شخص آقای خاندوزی نمی‌بود، اگر همکاری‌های مجموعه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش نبود، این موضوع مهم اتفاق نمی‌افتاد. به سهم خودم تقدیر و تشکر می‌کنم. از خریدارانی که وارد این عرصه شدند و به فوتبال کشور کمک کردند متشکرم. 

به گفته وزیر مطمئنا شاهد توسعه فوتبال و رفع مشکلات مورد نقد کارشناسان فوتبال خواهیم بود. در وزارت ورزش در جایگاه نظارتی گام برمی‌داریم. از رسانه‌ها در نقد در راه خصوصی‌سازی و انتشار آن، متشکرم. رسانه فرصتی برای ورزش ماست و مدیون آن هستیم. کار نظارتی وزارت اقتصاد و ورزش از امروز ادامه خواهد داشت و فدراسیون هم کنار ماست. هر زمان حال ۲ باشگاه خوب باشد، حال ورزش ما هم خوب است.

هاشمی  همچنین خبر داد که سهم وزارت در باشگاه‌داری صفر خواهد بود. او گفت: همیشه می‌گفتیم کار ما تیم‌داری نیست و سیاست‌گذار و ناظر هستیم. به‌دنبال محقق شدن اراده خصوصی‌سازی بودیم و می‌گفتند این عمل شدنی نیست، اما اراده دولت محقق شد و توانستیم. برنامه‌ای ۵ درصدی برای سهام پیشکسوتان قرار دادیم که برای صاحبان اصلی یعنی پیشکسوتان است. با هماهنگی وزارت اقتصاد و مشورت‌ها، مسیر واگذاری ۵ درصدی هم رخ می‌دهد تا وزارت کاملا از باشگاه‌داری خودش را جدا کند.

و جملات آخر درباره مجوز حرفه‌ای:  یکی از مشکلات ما به بهترین شکل ممکن حل شده. مسائل دیگری هم برای سرخابی‌ها بوده. ۷ جلسه با مسئولان داشتیم و تمام مسائل را برطرف کردیم تا سرخابی‌ها بدون استرس و مشکل در لیگ قهرمانان شرکت کنند. هوادار باید حالش را ببرد و کیف کند و استرس نکشد.

هاشمی در پایان حرفهایش گفت: نه ما نه وزارت اقتصاد نقشی در تعیین‌تکلیف مالکان استقلال و پرسپولیس نداشتیم. این ۲ کنسرسیوم با میل خودشان سهام را خریداری کردند.

دیگر خبرها

  • بدون حواله هم قهرمان می‌شویم!
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است
  • ناراحتی وزیر ورزش از شرایط حاکم بر فوتبال/ ماجرای جلسه کیومرث هاشمی با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال
  • عاشقانه پرسپولیس - اوسمار وارد مراحل جدی شد!
  • کیومرث هاشمی: اساس نظام جمهوری اسلامی بر پایه مسائل فرهنگی است
  • ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال +تصویر
  • ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال
  • ارسال نامه سازمان خصوصی‌سازی به رئیس فدراسیون فوتبال