Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آیت الله محسن اراکی درآیین پایانی شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت (ع) در محل هتل اوین گفت: هدف از برگزاری کنگره جهانی محبان اهل بیت، برگرداندن وحدت به جامعه اسلامی است تا عزت و سپس قدرت و پیشرفت را به جامعه اسلامی بازگردانیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: یکی از خصوصیات جامعه اسلامی یکپارچه بودن آن است، اما با وجود حاکمیت امروز عربستان سعودی که نماد ذلت جامعه اسلامی است و از درون با جنگ با یمن، همنوع خود را می‌کشد ما امروز نمی‌توانیم ادعای یکدستی کنیم بلکه دچار شکاف داخلی و بحران هویت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر عقب ماندگی‌های علمی اقتصادی و فناوری جوامع اسلامی و سازگاری نداشتن آن با مفاهیم جامعه اسلامی که در قرآن آمده است، گفت: جامعه اسلامی امروز ما بر خلاف جامعه اسلامی دوران پیامبر دچار بحران هویت است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در خصوص لوازم و اساس شکل گیری جامعه اسلامی افزود: اولا هویت جامعه اسلامی به ایمان به خدا و رسول است، دوم داشتن محبت به خدا، رسول و اهل بیت، سوم معیت و تبعیت از خدا و رسول و اهل بیت پیامبر است، چهارم اعلام برائت از مشرکان و دشمنی با دشمنان خداست و پنجم نپذیرفتن ولایت دشمنان خداست که جامعه اسلامی را به هویت ایمانی می‌رساند.

آیت الله اراکی گفت: اگر جامعه اسلامی به این معیار‌ها توجه کرد منجر به وحدت جامعه مسلمین می‌شود و بعد منجر به عزت مندی جامعه و با عزت به قدرت ختم می‌شود؛ اینکه ما در شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت دور هم جمع می‌شویم می‌خواهیم وحدت اسلامی را به جامعه اسلامی و سپس با این وحدت، عزت را به جامعه اسلامی برگردانیم و سپس بازگرداندن قدرت و پیشرفت به جامعه اسلامی است.

دومین و آخرین روز نشست شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت (ع) با حضور شخصیت‌های برجسته جهان از تمام مذاهب اسلامی از علما شیعه امامی، زیدی، اسماعیلی، علوی و نیز جمعی از اهل سنت محب اهل بیت (ع) با هدف بررسی راهکار‌های افزایش وحدت در حال برگزاری است.

این نشست با قرائت بیانیه پایانی به کار خود پایان خواهد داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: قدرت جامعه اسلامی کنگره جهانی اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اقدام قاطع جامعه جهانی جهت توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، در گفتگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، تحولات اخیر منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

امیرعبداللهیان با اشاره به وضعیت وخیم جاری در فلسطین اشغالی و نوار غزه در نتیجه تداوم جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، خواستار اقدام قاطع جامعه بین المللی و به ویژه سازمان همکاری اسلامی و کشورهای عضو در مقابله با این رژیم و توقف جنایات آن شد.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این گفتگو اقدام رژیم صهیونیستی علیه سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد و ابراز امیدواری نمود با توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی زمینه ثبات و آرامش در منطقه فراهم گردد.

وی همچنین کمک به برقراری آتش بس پایدار و تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم فلسطین و غزه در شرایط جاری را حیاتی دانست و بر تداوم تلاش‌ها و تبادل نظر در این زمینه تأکید کرد.

کد خبر 6079284 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • رییس‌جمهور هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • رییس‌جمهور ۳ اردیبهشت عازم پاکستان می‌شود
  • رییسی ۳ اردیبهشت به پاکستان می‌رود
  • احیای بازدارندگی به سبک ایران
  • ارتش مقتدر ایران معادلات جهانی را در منطقه برهم زده است
  • ارتش و سپاه با وحدت، قدرت بازدارندگی را به‌وجود آورده اند
  • شگفتی اپوزیسیون از قدرت بازدارندگی ایران در فصل نوین جهانی (+فیلم)
  • ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • وحدت ارتش و سپاه منجر به تولید قدرت بازدارندگی شده است
  • لزوم اقدام قاطع جامعه جهانی جهت توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه