Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@15:59:11 GMT

ساختمان 320 باب کتابخانه عمومی کشور نیمه تمام است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۵۹۶۸

ساختمان 320 باب کتابخانه عمومی کشور نیمه تمام است

یزد - ایرنا - دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: هم اکنون در کشور ساختمان 320 پروژه نیمه این بخش مربوط به دوره های گذشته وجود دارد که از زمان شروع ساخت تعدادی از آنها از جمله در شهرهای مشهد و یزد پس از 24 سال همچنان نیمه تمام است.

به گزارش ایرنا، علیرضا مختارپور،روز سه شنبه در نشستی در مورد واگذاری ساختمان نیمه تمام کتابخانه مرکزی یزد از شهرداری به این نهاد افزود: از 70 هزار پروژه عمرانی نیمه کاره هفت هزار مورد آن مربوط به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بلاتکلیفی این تعداد پروژه ها علاوه بر اتلاف سرمایه عمومی باعث شد تا تعدادی از مردم از فضای فرهنگی محروم شوند و با حضور مدیران خلاق و پشتکاری از جمله مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی یزد و با سیاست گذاری هیات امنای نهاد مقرر شد در مورد تعیین تکلیف این پروژه ها اقدام شود.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی ادامه داد: ساختمان کتابخانه مرکزی یزد در مرکز شهر قرار دارد و دارای فضایی است که امکان هرگونه تجهیز و تاسیسات را مهیا کرده و در صورت واگذاری آن به نهاد کتابخانه ها و بعد از انعقاد تفاهم نامه، نسبت به تجهیز و تامین نیروی انسانی اقدام خواهد شد، امیدواریم با کمک مسئولان و تعیین تکلیف سریع آن تا اردیبهشت سال 1398 پس از 24 این پروژه به بهره برداری برسد.
مختار پور یادآور شد: مطابق برنامه های این نهاد علاوه بر فعالیت های کتاب و کتابخوانی، برنامه های فرهنگی نیز در دستور کار است، قطعا با واگذاری و تکمیل ساختمان کتابخانه یادشده این مرکز به محلی برای اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی استان تبدیل خواهد شد.
همپنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: یکی از پروژه هایی که در دستور کار قرار دارد، تعیین تکلیف کتابخانه مرکزی است لذا این محل به نهاد کتابخانه های عمومی واگذار خواهد شد تا مورد بهره برداری قرار گیرد.
محسن صادقیان افزود: این پروژه سه پیمانکار دارد و قرار شد دفتر فنی استانداری صورت وضعیت را بررسی و مطالبات پیمانکاران شهرداری را با نیم درصد سهم کتابخانه ها تهاتر کند و این هفته پیگیری لازم خواهد شد تا مطالبه گری به حق مردم در بهره برداری از آن عملیاتی شود.
همچنین معاون توسعه نهاد کتابخانه های عمومی اظهار داشت: با اقدامات انجام شده نقشه واحدی برای این نوع پروژه ها در کشور تهیه خواهد شد تا علاوه بر سالن مطالعه بخش های گالری، سالن اجتماعات و بخش های مرتبط با کودکان نیز در آن پیش بینی شود و نگرشی همه جانبه و استفاده از تمام ظرفیت های این مراکز در دستور کار قرار خواهد داشت.
همچنین مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی یزد گفت: با توجه به دید مثبت و فرهنگی که در شورای شهر و شهرداری مرکز استان وجود دارد و با مساعدت مسئولان، این پروژه پس از 24 سال تکمیل خواهد شد ، امیدواریم تفاهم نامه هرچه زودتر عملیاتی شود.
رقیه دوست فاطمی ها یادآور شد: با توجه به مساعدت دبیرکل نهاد، تامین نیروی انسانی و تجهیز کتابخانه مرکزی یزد در دست پیگیری است و برای جلوگیری از سرقت وسایل و تخریب اموال نیز نسبت به استقرار نگهبان اقدام شد، امیدواریم با قول مساعد مسئولان این محل تا اردیبهشت سال آینده به بهره برداری برسد.
غلامعلی سفید رئیس شورای شهر یزد هم گفـت: با پیگیری های انجام شده نسبت به تعیین تکلیف این پروژه که سال ها بلا تکلیف مانده اقدام شد و امیدواریم هر چه زودتر شاهد راه اندازی کتابخانه مرکزی باشیم و زمینه بهره مندی اقشار مختلف از این محل فرهنگی فراهم شود.
همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: با توجه به انتقاداتی که از ساخت این پروژه در بافت تاریخی شهر وجود داشت ، یک طبقه ساختمان کتابخانه مرکزی تخریب و درخواست میراث فرهنگی برآورده شد.
مصطفی فاطمی افزود: خانم دوست فاطمی ها مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یکی از فعالان فرهنگی است که همواره در حوزه فعالیت خود، برای حفظ ارزش های تاریخی تلاش می کند.
وی بر حضور نماینده این اداره کل در شورای فنی استانداری برای آزادسازی و فضای اطراف این محل تاکید کرد و خواهان توجه به طراحی داخلی ساختمان با رویکرد بافت تاریخی شد.
مدیرکل میراث فرهنگی یزد تصریح کرد : برای تعیین تکلیف این پروژه و راه اندازی آن از هیچ گونه همکاری مضایقه نخواهیم کرد.
پس از این نشست مسئولان مربوطه از ساختمان نیمه تمام کتابخانه مرکزی یزد بازدید کردند و مقرر شد با امضا تفاهم نامه ای از طریق شورای شهر و شهرداری به نهاد کتابخانه های عمومی یزد تحویل و نسبت به را ه اندازی و تجهیز آن اقدام شود.
/ 7537 /2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي پروژه عمراني نيمه تمام كتابخانه عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمالی نژاد ظهر چهارشنبه در حاشیه برگزاری همایش معاونان عمرانی استانداری‌ها در بوشهر اظهار کرد: به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اقدامات اساسی را در دستور کار داریم و در این راستا از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

وی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: رئیس جمهور و اعضای کابینه و همه مدیران استان در کنار هم برای تحقق این هدف مهم و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی تلاش می‌کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از رصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نیمه تمام خبر داد و اضافه کرد: سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استان‌ها راه اندازی شده است و به صورت مستمر بر پروژه‌ها نظارت می‌کند.

وی با اشاره به تکلیف شهرداری‌ها و شوراها برای تکمیل پروژه‌های غیر دولتی عمومی تصریح کرد: ۷۰ هزار پروژه نیمه تمام تا پایان این دولت قابل اتمام نیست ولی متناسب با نیازسنجی اولویت‌های مردمی در استان‌ها طرح‌های نیمه تمام تکمیل خواهند شد.

جمالی‌نژاد از مولد سازی برای تأمین اعتبارات برای تکمیل پروژه‌ها خبر داد و گفت: دولت برای جذابیت بخشی در شهرهای میانی و کوچک برای جلوگیری از مهاجرت و رونق سرمایه گذاری فعالیت‌های گسترده‌ای را دارد.

وی توجه به شهرهای کوچک و میانی را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: جهش تولید نهضت ملی مسکن از مصادیق تحقق شعار سال است و باعث فعال شدن بسیاری از مشاغل می‌شود.

کد خبر 6081095

دیگر خبرها

  • کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور
  • پروژه‌های نیمه‌تمام لرستان در امر مولدسازی اولویت‌بندی شوند
  • رئیسی: پروژه‌های نیمه تمام آبی استان سمنان پیگیری می‌شود
  • پروژه‌های نیمه‌تمام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • عزم دولت برای تکمیل ۷۰هزار پروژه نیمه تمام عمرانی جدی است
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت سیزدهم است
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲