Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم – ایرنا - سرپرست استانداری قم با اشاره به فعالیت بیش از 100 موسسه قرآنی در این استان گفت: باید از ظرفیت موسسه های قرآنی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی استفاده شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سیدمحمدرضا هاشمی روز سه شنبه در جلسه ترویج فرهنگ قرآنی در سالن جلسات حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: پیاده کردن مفاهیم قرآنی در جامعه می تواند نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد که در این زمینه نقش موسسه های قرآنی بسیار کلیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق و سرقت از جمله آسیب هایی است که کاهش آنها نیازمند استفاده از تمام ظرفیت ها و همکاری گسترده میان بخش های مختلف است.
وی از جمله مهمترین دلایل پیروزی در جنگ هشت ساله تحمیلی را حاکمیت فرهنگ قرآن دانست و اظهار داشت: امروز هم در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن باید به قرآن و آموزه های قرآنی پناه ببریم.
هاشمی، قم را خاستگاه تشیع و انقلاب اسلامی دانست و افزود: امروز نگاه سایر استان ها در مباحث دینی به قم است و باید این استان الگویی برای تمام کشور باشد.
در حال حاضر ١٠٣ موسسه قرآنی در استان قم فعالیت می کنند.
7404/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي موسسه هاي قرآني سرپرست استانداري قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۰ درصدی ارجاع پرونده به موسسه‌های داوری در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیماف مرکز اردبیل یوسف خدادادی در دیدار مدیران کانون موسسات داوری اردبیل با اشاره به عملکرد این موسسات در سال ۱۴۰۲ گفت: موسسات داوری باید بیش از پیش نسبت به تسهیل و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها اقدام کنند تا کار‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود و رضایت‌مندی عمومی از عملکرد این موسسات افزایش یابد.
وی با تشریح اهمیت موسسات داوری در رفع خصومت‌ها و اختلاف‌ها و در نتیجه کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری افزود: موسسات داوری دارای ظرفیت‌های بسیاری هستند که به طور مسلم با ارجاع پرونده‌ها به این موسسات، طرف‌های پرونده می‌توانند از مزیت‌های آنها بهره‌مند شوند.
رئیس کانون موسسات داوری استان اردبیل با اشاره به ضرورت آشنایی اقشار مختلف مردم با مزیت‌های موسسات داوری، بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای ترویج توسعه استفاده از داور در جامعه تاکید کرد.
وی اضافه کرد: تسریع و تسهیل در رسیدگی‌ها، در دسترس بودن داور‌ها و کاهش هزینه‌های رسیدگی به اختلاف‌ها بدون نیاز به مراجعه به محاکم قضایی از جمله مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از موسسات داوری است.
خدادادی یادآور شد: ارجاع پرونده‌ها به موسسات داوری البته دارای شرایطی است، از جمله اینکه طرف‌های معامله باید در مرحله امضای قرارداد‌ها شرط مراجعه به داوری در صورت لزوم را مد نظر قرار داده و در آن درج کنند.
مجوز فعالیت برای ۵۳ موسسه داوری تا کنون در استان اردبیل صادر شده است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح آموزشی توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  • لزوم راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان/ انسجام بخشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان
  • افزایش ۴۰ درصدی ارجاع پرونده به موسسه‌های داوری در اردبیل
  • پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران
  • جمع آوری ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران/ شناسایی ۲۶۴ کلنی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت
  • وجود ظرفیت خالی برای پذیرش معتادان متجاهر در تهران
  • اجرای طرح ساماندهی کلونی‌های آسیب در بوستان‌‎های پایتخت
  • پای کلونی های آسیب اجتماعی به پارک‌ های جنگلی کشیده شد | احمدی صدر : شهروندان می‌توانند این کلونی ها را گزارش دهند
  • موسسه جامعه الثقلین اراک پیشگام در تولید محتوا و مستندسازی
  • اجرای ۱۰۰ برنامه اجتماعی و فرهنگی در استان مرکزی هدفگذاری شد